Sport1 Banner

פיספסו כוכב? בודסקו הוצע למכבי ת"א ולב"ש

בודסקו בפעולה. מככב
בודסקו בפעולה. מככב | צילום: AFP

האיש שחתום על ההעפלה של רומניה ליורו הוצע בקיץ ל-2 הגדולות

(גודל טקסט)

הקשר, קונסטנטין בודסקו בן ה-26 שכיכב עם צמד ב-0:3 של רומניה באיי פארו שהקנה לרומנים מקום ביורו הוא כוכב הרגע במדינה. מעטים יודעים שהשחקן יכול היה לשחק בליגה הישראלית העונה. הוא קשר בעל טכניקה מעולה שלפני שנה הציע אותו איש עסקים ישראלי למכבי ת"א או להפועל באר שבע, אבל הבעלים של אסטרה ג'יורג'יו סירב לשחררו. שערו השני מ-30 מטרים ומזווית קשה היה מרשים והוא נבחר בצדק למצטיין ובעיתונות הרומנית העניקו לו את הציון 9.

 

תחילה לא ספרו אותו בנבחרת. המאמן אנגל יורדנסקו זלזל ולעג לו שלא יוכל קשה להגיע לנבחרת בגלל עודף משקל ותזונה לא נכונה. המאמן ידע לספר למקורבים שהקשר מאוהב במאכל הרומני המצויין סארמאלה שהוא כרוב ממולא. אך קבוצתו מוליכה את הטבלה ברומניה.

 

 

התקשורת לחצה וגם אחד מעוזרי המאמן של יורדנסקו דניאל איסאילה שאימן את הקשר באסטרה המליץ ורק אז השתכנע המאמן. הבעלים של אסטרה, האיש העשיר ביותר ברומניה יושב בכלא בגלל שוחד בחירות. הוא דחה לפני שנה פניה מקטאר. הקטרים הציעו מיליון יורו וחצי על הקשר, אך יואן ניקולאי דרש חצי מיליון יותר וההצעה נפלה.

 

אין ספק שהנבחרת הרומנית כיום היא אפורה וחסרים לה הכוכבים הנוצצים של פעם כמו גיאורגי חאג'י, ג'יקה פופסקו ואחרים, אבל יש לה כח רצון. הם העפילו מבית קל יחסית, למרות שהליגה הרומנית יורדת באיכותה כל עונה. רומניה ספגה הכי פחות שערים – רק שניים במהלך הטורניר וכבשה רק 11 שערים.

 

 

 

ההתאחדות הרומנית תקבל 8 מיליון יורו מאופ"א על השתתפותה ובהתאחדות טענו שכל השחקנים יקבלו 3 מיליון יורו לפי מספר משחקים ששיחקו ומי ששיחק בכל המשחקים יקבל 300 אלף יורו. ולאדד קירקש מנאפולי והבלם דרגוש גריגורה המשחק בקטאר ששיחקו 900 דקות. לא ידוע כמה אובידיו חובאן ופינטילי יקבלו.

 

למרות ההצלחה של המאמן אנגל יורדנסקו לא ברור אם הוא ידריך את הנבחרת בטורניר. יש לו מתנגדים לא מעטים הטוענים שעשה את המוטל עליו, אבל הוא לא מאמן מודרני. יורדנסקו החל את הקריירה ב-1994 וכשנשאל אם הוא ממשיך אמר: "תנו לי עוד כמה ימים ואחליט". הוא נחשב לאדם עשיר ויקבל גם הוא בונוס למרות שפורסם שלא קיבל משכורת על עבודתו. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי