Sport1 Banner

השב"כ אוסר על יציאת נבחרת הגלישה לעומאן

צוברי. לא ייצא לעומאן?
צוברי. לא ייצא לעומאן? | צילום: באדיבות איגוד השייט

יו"ר איגוד השייט: "לא יעלה על הדעת שספורטאים ייעדרו מאליפות העולם"

(גודל טקסט)

שבעה ימים לפני יציאת משלחת ישראל לאליפות העולם בגלשנים בעומאן, קיבל היום (שלישי) איגוד השייט בישראל הודעה רשמית ממשרד התרבות והספורט כי הוא אינו מתיר למשלחת ישראל לצאת לאליפות.

 

בהודעה שהתקבלה נמסר כי השב"כ אוסר את יציאת המשלחת, זאת למרות שמזה מספר חודשים התקבלו ויזות להשתתפות בתחרות, שתיערך בין ה-17 ל-24 באוקטובר.

 

 

התחרות בעומאן הינה אליפות עולם הנערכת כשנה לפני המשחקים האולימפיים בריו וככזו מהווה התחרות מטרה חשובה ביותר לכל הגולשים הבכירים בעולם. אי השתתפות באליפות העולם משנה את אופן ההכרעה במבחנים האולימפיים של הגולשים הישראליים ופוגעת בתוכנית ההכנה למשחקים האולימפיים בריו.

 

באיגוד השיט מסרו כי "הודות למאמצים הרבים שנעשו קיבלה נבחרת ישראל אישור (ויזה) וסידורי אבטחה מקומיים, אולם כל אלה לא הצליחו למנוע את ההחלטה שהגיעה היום ממשרד התרבות והספורט".

 

יו"ר איגוד השייט גילי אמיר: "לא יעלה על הדעת שספורטאי הצמרת שלנו, המועמדים לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בריו ומהווים חלק מהצמרת העולמית, ייעדרו מאליפות העולם ולא ישתתפו בתחרות החשובה ביותר השנה. 

 

אי השתתפות הישראלים מהווה לטעמי פגיעה קשה בספורט ועלולה ליצור תקדימים. עשינו כל מאמץ כדי שנבחרת ישראל תצא לאליפות העולם. דאגנו ליידע בעניין את כל הגורמים מבעוד מועד. אנו כרגע קרובים מאד לרגע האמת ואני מקווה שיעשה דיון מיידי בנושא ויימצא פתרון ליציאת משלחת ישראל לעומאן".

 

אמיר. "פגיעה קשה בספורט שעלולה ליצור תקדים" (איגוד השייט)

 

תגובתמשרד התרבות והספורט: "ע"פ החלטת ממשלת ישראל, כל משלחת ישראלית רשמית מחויבת באישור יציאה ואבטחה של השב"כ. מזה חודשיים וחצי מנסים בשרות הביטחון הכללי ליצור קשר עם גורמי הביטחון המקומיים בעומאן על מנת לקבל את האישורים הנדרשים, אך ללא הועיל.

 

"על כן השב"כ אוסר על יציאת המשלחת. שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, הנחתה את מנכ"ל משרדה לפתור את הסוגיה מול הגורמים המקצועיים. אם הסוגיה לא תפתר באופן מיידי, השרה רגב תפנה לראש הממשלה ולראש השב"כ בנושא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי