Sport1 Banner

"הטורקים צריכים לחזור לליגה, יהיו הטובים בעולם"

טרים וטוראן עם האלפים בקוניה
טרים וטוראן עם האלפים בקוניה | צילום: AFP

טירוף בטורקיה אחרי ההעפלה ליורו. טוראן: "מקווה רק לימים יפים"

(גודל טקסט)

הטורקים היו עסוקים בימים האחרונים בפיצוץ באנקרה בו נהרגו 97 אחרי פיגוע התאבדות, אבל הניצחון אמש (שלישי) על איסלנד ברגע האחרון 0:1 הודות לשער של סלצ'וק אינאן בדקה ה-89 הטריף את כל המדינה. טורקיה עלתה ישירות ליורו אחרי שהשיגה את המאזן הכי טוב מהמקום השלישי ולא תצטרך לשחק בפלייאוף.

 

דקת הדומיה לזכר הנרצחים עוררה מחלוקת כשחלק קטן של האוהדים קרא בוז כאשר השחקנים ורוב הקהל עמדו בדממה. קטע המראה את חילוקי הדעות בחברה הטורקית. השחקנים עלו עם סרטים שחורים למגרש.

 

 

בסיום המשחק היה טירוף בחדר ההלבשה אחרי שהנבחרת הבינה שעלתה אוטומטית ולא תצטרך לשחק בפלייאוף. הטורקים היו זקוקים לניצחון של קזחסטן על לטביה כדי לעלות ישירות. ארדה טוראן התעלף בסיום המשחק מרוב התרגשות ואחר כך צולם כשהוא נושך את ידו של האקן בלטה שחיבק אותו מרוב התרגשות.

 

מיד אחרי המשחק כל הקהל העניק סטנדינג אוביישן לפתיח טרים המאמן שאמר: "אני רוצה להודות לקהל של העיר קוניה. שיחקנו בעיר הזאת 18 משחקים וכמעט אף פעם לא הפסדנו". טרים הוסיף: "קורא לשחקנים הטורקים לשוב לליגה הטורקים, אדאג שהם יהיו הטובים בעולם. צריך לבנות כאן מתקנים טובים יותר".

 

שחקן ברצלונה, ארדה טוראן שממתין לינואר כדי להתחיל לשחקן במדי קבוצתו ציין: "התחלנו את הקמפיין אחרי שני הפסדים ותיקו נגד לטביה, אבל אמרנו שאחרי התיקו הזה נתחיל להילחם. כולם נתנו לנו תמיכה. אנחנו מאושרים שנתנו מתנה לעם הטורקי. אני מקווה שיהיו לנו רק ימים יפים כאלה".

 


הטורקים בטירוף (AFP)

 

האקן צ'לנוגלו הוסיף: "אנחנו מאושרים שיכולנו לתת למדינה שלנו קצת אושר. זו פעם ראשונה בקריירה שלי שאשחק בטורניר כזה. יש לנו הרבה שחקנים צעירים ודור חדש מוכשר. ביחד אנחנו יכולים להגיע רחוק גם בטורניר".

 

הטורקים לא האמינו שיוכלו לעלות ישירות. שחקן העבר, חסן שאש ששיחק בגלאטסראיי אמר לפני המשחק: "בטוח שננצח ונלך לפלייאוף ובטוח שננצח בפלייאוף כי יש לנו אופי כזה".

 

 

 

טורקיה לא הפסידה 8 משחקים בבית המוקדם. ב-15 השנים האחרונות הכדורגל הטורקי התקדם בצורה יוצאת מהכלל בעיקר בזכות המאמן פתיח טרים המכונה בטורקיה "האימפרטור" וההצלחה שלו נובעת מכך שהוא למד אימון מספ פיונטק הדני שאימן אותו בגלאטסראיי.

 

טורקיה עלתה בפעם הרביעית ליורו כאשר לאחרונה שיחקה בו ב-2008. האיטדיון בקוניה היה מלא ב-40,000 צופים מהם 8,000 נשים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי