Sport1 Banner

נפלו השמיים: הברזילאים רוצים ארגנטיני לנבחרת

כאב ראש לא קטן בחוד. דונגה
כאב ראש לא קטן בחוד. דונגה | צילום: Gettyimages

לוקאס פארטו (27) מועמד לחוד הסלסאו עקב משבר החלוצים החריף

(גודל טקסט)

מי היה מאמין? נבחרת ברזיל, בה שיחקו לאורך ההיסטוריה גדולי החלוצים בעולם כגון פלה, רומאריו, רונאלדו, אדריאנו ועוד רבים, מחפשת חלוץ חוד טבעי ("מספר 9"). למרות מגוון הכישרונות שגדלים בכדורגל הברזילאי, מסתבר שאין חלוץ ברזילאי הולם, מה שהוביל לתוצאת סקר מפתיעה במיוחד: 93% מגולשי רשת 'או גלובו', תומכים באזרוחו של החלוץ הארגנטיני לוקאס פראטו כדי שיוכל לשחק בסלסאו.

 

פראטו בן ה-27, שכבש 12 שערים ב-29 משחקים במדיה של אתלטיקו מיניירו, הגיש בינואר האחרון בקשה לאזרחות ברזילאית. בראיון ל'או גלובו', סיפר החלוץ כי עשה זאת כדי שבני משפחתו יחזיקו בדרכונים מקומיים בברזיל בה הוא משחק: "אני תמיד אהיה ארגנטיני, אבל ביקשתי אזרחות כדי לשפר את חיי האזרחיים. בכלל לא חשבתי על כדורגל או על הנבחרת".

 

 

פראטו יוכל לשחק רק במונדיאל 2020 במדי ברזיל מכיוון שהוא צריך להיות חמש שנים בברזיל לפי חוקי פיפ"א והוא נמצא בה רק שנה אחת. אם ישחק בה הדבר יתרחש בדיוק מאה שנה אחרי שחצי מנבחרת ברזיל הייתה מורכבת מארגנטינאים במשחק בנערך בבואנוס אייארס. הסיבה לכך הייתה מאמר שפורסם בעיתון מקומי והרגיז את הברזילאים, שחלקם החליטו בעקבותיו לפרוש מהנבחרת ב-1920. עקב המחסור, הצטרפו שחקנים ארגנטינאים לברזיל כדי להשלים את המיכסה.

 

יחורר רשתות במדי הסלסאו? לוקאס פראטו במדי אתלטיקו מיניירו (gettyimages)

 

מאז שדונגה חזר לסלסאו אחרי מונדיאל 2014 הוא התקשה למצוא חלוץ מרכזי אחד. הוא השתמש עד כה בשישה חלוצים, בהם דייגו טארדלי שעבר לשחק בסין ועקב זאת נופה על-ידי המאמן. כמו כן שיחקו בתפקיד רוברטו פירמינו, רוביניו, לואיז אדריאנו, האלק וריקרדו אוליברה שהוא כבר בן 35.

 

אוליברה נשאל להיכן נעלמו החלוצים הברזילאים והשיב: "כל קבוצה מעדיפה לשחק עם חלוץ אחד וחלק עם 9 מזויף. פתאום ההיצע של חלוצים נפל בצורה דרמטית. בכדורגל המודרני אתה כבר לא יכול לעמוד סתם ברחבה ולחכות לכדורים. אתה צריך לרדת למטה ומכאן שאתה הופך בכל כורחך לקשר תוקף ולא לחלוץ טבעי". אחד השמות הבולטים בין הצעירים הוא גבריאל ברבוסה בן ה-19 מסנטוס שהבקיע העונה 8 שערים והגיע ל-22 מצבים ב-26 משחקים.

עוד באותו נושא: דונגה, לוקאס פראטו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי