Sport1 Banner

איטליה עלתה ליורו, הולנד ניצחה ונשארה בחיים

איטליה חוגגת העפלה ליורו 2016
איטליה חוגגת העפלה ליורו 2016 | צילום: Gettyimages

האורנג' בתמונת הפלייאוף, 1:3 באזרבייג'אן הבטיח לאזורי העפלה

(גודל טקסט)

נבחרת הולנד עמדה הערב בפני הדחה מוקדמת מיורו 2016, אבל שמרה על סיכוייה להעפיל לפלייאוף כשניצחה בחוץ את קזחסטן 1:2. האורנג' עדיין תלויים בתוצאות שתשיג טורקיה שתתארח הערב בצ'כיה (21:35, ישיר בספורט1).

 

איטליה, לעומת זאת, הבטיחה את הכרטיס לצרפת בקיץ הבא אחרי שגברה על אזרבייג'אן בחוץ 1:3. גם נורבגיה שמרה על אפשרות לעלות כבר הערב ליורו בזכות הניצחון 0:2 על מלטה. במשחק לפרוטוקול בלבד נפרדו איסלנד ולטביה בתיקו 2:2.

 

 

קזחסטן – הולנד 2:1 (צפו בתקציר)

 

האורנג' קיוו לשמור על סיכויי ההעפלה לפלייאוף, כאשר טורקיה תתארח בצ'כיה מאוחר יותר. מאמן הולנד, דני בלינד, נאלץ לבצע חילוף כפוי כבר לפני תחילת המשחק, כשטים קרול פתח במקומו של יספר סילסן שנפצע בחימום. ממפיס דפאיי החמיץ הזדמנות מצוינת להבקיע בדקה ה-29, כאשר ניצב באחד על אחד מול פוקטילוב אבל בעט החוצה. ג'ורג'יניו ויינאלדום העלה את נבחרתו ליתרון בדקה ה-33 עם בעיטה מדויקת מחוץ לרחבה. בדקה ה-50 קלאס יאן הונטלאר הכניס כדור חכם לווסלי סניידר וקשרה של גלאטסראיי הפציץ לחיבורים את השני של הולנד. בדקה ה-80 נבחרת האורנג' ספגה עוד מכה, כשטים קרול נחת לא טוב על הדשא הסינטטי באסטנה ונאלץ לפנות את מקומו לג'רון זוט. בתוספת הזמן קזחים הצליחו לצמק מנגיחה של איסלמבק קוואט.



ויינאלדום. שמר את הולנד בתמונת הפלייאוף  (AFP)
 

 

אזרבייג'אן – איטליה 3:1

 

האזורי רצו להבטיח מקום בטורניר בקיץ וניצחון הקנה להם את הכרטיס לצרפת. אנטוניו קונטה וחניכיו אולי לא הרשימו לכל אורך המוקדמות, אך בכל זאת הבטיחו את עלייה ליורו. חלוצה של סמפדוריה, אדר, העלה את האיטלקים ליתרון בדקה ה-11, כאשר ניצל כדור עומק מצוין של וראטי. בדקה ה-31 נזארוב המקומי השווה אחרי טעות קשה של בונוצ'י. לקראת ירידה למחצית איטליה חזרה להוביל כשסטפן אל שעראווי כבש מול שער ריק אחרי מתפרצת מושלמת. בדקה ה-65 מתיו דרמיאן חטף כדור במחצית המגרש של האזרים, הפציץ מ-25 מטרים וקבע את תוצאת המשחק.



אל שעראווי חוגג באזרבייג'אן  (Gettyimages)
 

נורבגיה – מלטה 0:2 (צפו בתקציר)

 

הנורבגים ניסו לשמור על המקום השני ולהימנע מסנסציה רגע לפני מחזור הסיום, כאשר בסיטואציה מסוימת הם יכולים להעפיל ליורו כבר הערב. אלכסנדר טטיי מנוריץ' העלה את המקומיים ליתרון בדקה ה-19 אחרי ערבובייה ברחבת מלטה. חלוצה של רוזנבורג, אלכסנדר סודרלונד, הכפיל בדקה ה-52. 

 

איסלנד – לטביה 2:2 (צפו בתקציר)

 

האיסלנדים כבר ביורו עם הישג השיא שלהם. לגרבק השבדי רק מנסה לשמור על חניכיו מגובשים עד לרגע הגדול. קולביין סיגטורסון ניצל הדיפה רעה של השוער האורח בשביל לעלות את איסלנד ליתרון כבר בדקה ה-5. גילפי סיגורדסון הכפיל בדקה ה-27 עם בעיטה מחוץ לרחבה. המחצית השנייה מתנהלת בצורה שונה לחלוטין: חברו של ביברס נאתכו בצסק''א מוסקבה, אלכסנדר צאוניה, צימק בדקה ה-49. ובדקה ה-68 ואלרי שבאלה השווה עם בעיטה יפה מהאוויר.


גודיונסן הבלתי נגמר בפעולה. נראה אותו גם בצרפת?  (Gettyimages)
 

עוד באותו נושא: גרציאנו פלה, ממפיס דפאיי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי