Sport1 Banner

ואן באסטן: "קרויף? "בדיחה לא מוצלחת"

ואן באסטן. קרויף סידר ג'ובים
ואן באסטן. קרויף סידר ג'ובים | צילום: GettyImages

סכסוך בין אגדות העבר. התגובה: "לא מקבל ביקורת ממי שמפסיד לאיסלנד"

(גודל טקסט)

עוזר מאמן נבחרת הולנד וחלוץ העבר האגדי, מארקו ואן באסטן, יצא בביקורת חריפה כנגד יוהאן קרויף ואייאקס אמסטרדם. לדבריו, "המהפכה" שהוביל קרויף באייאקס לפני כשנתיים הינה "בדיחה שלא עזרה בדבר ולא הוכיחה את עצמה". חלוץ העבר טוען בתוקף כי בעצם המהפכה דאג קרויף לשחקני העבר של הקבוצה וסידר להם ג'ובים בקבוצה, אבל עד כה זו לא הוכיחה דבר ואייאקס לא הגיעה למקום אליו כיוונה.

 

הסכסוך החריף בין כוכבי העבר של נבחרת האורנג' תפסה את מרב הכותרות בהולנד ומעסיקה את התקשורת אתמול והיום. את הדברים אמר ואן באסטן לעיתון 'דה טלחראף', שם יש לקרויף טור שבועי. קרויף עצמו השיב הבוקר ואמר: "אני לא יכול להבין את הביקורת נגדי". המאמן הוותיק, שמקיים טורנירים באצטדיון האולימפי הישן של אמסטרדם מדי שנה, הוסיף: "כנראה שהוא רוצה להשיג משהו אחר בביקורת שלו. לא קראתי את הביקורת שלו, אבל אני תוהה כיצד אני מהווה מושא לביקורת בזמן שאני בכלל נמצא בברצלונה ולא בעבודה יומית באמסטרדם".

 

 

קרויף ניסה להעביר את הביקורת ממנו וייעץ לעוזרו של דני בלינד, מאמן נבחרת הולנד, להתמקד בעבודתו הנוכחית בנבחרת, שעומדת להחמיץ את ההעפלה ליורו הקרוב וכבר אינה תלויה יותר בעצמה: "ואן באסטן, עוזר מאמן נבחרת הולנד שחטפה הפסדים בזה אחר זה, לא השיג דבר כמאמן. הוא זכה ב-1988 בגביע אירופה לנבחרות וזה היה טוב, אבל אם אתה מפסיד לנבחרות שוליים כמו איסלנד וטורקיה אז אין לך זכות להעביר ביקורת. אני לא מבין למה הוא נטפל לאייאקס כשהנבחרת בה הוא מאמן לא פוגעת. בסך הכל ניסיתי לעזור לאייאקס ואני ממשיך בדרכי, אבל שיהיה לו ברור, אני לא נמצא כל יום במשרדי אייאקס כדי לעבוד מקרוב".

 

קרויף. "הנבחרת לא פוגעת והוא נטפל לאייאקס" (GettyImages)

 

אביו של המנהל המקצועי של מכבי ת"א אף ציין: "לא חיפשתי כוח באייאקס ולא חיפשתי תפקיד ספציפי. יכול להיות שהמהפכה הצליחה ויכול להיות שלא, הרבה דברים בדרך יכולים להפריע אבל אין צורך לבוא בביקורת כה קשה. המאמנים שמדריכים את הצעירים העלו הרבה כישרונות לקבוצה הבוגרת כך שהוא לא יכול לבוא אליהם בטענות. אותי מעניין שאייאקס תצליח והכדורגל ההולנדי יחזור לימיו הגדולים".

 

מאמן אייאקס פרנק דה בור הגיב לביקורת של ואן באסטן ואמר: "אי אפשר למחוק את העובדה שיש לנו צעירים שמוליכים את הקבוצה כמו דאבי קלאסן ואנואר אל-גאזי. קרויף עשה עבודה טובה ואני לא מבין מה הסיבה לביקורת של ואן באסטן. אנחנו פועלים על פי הפילוסופיה של קרויף, אבל מהפכן רק נותן תורה ולא מבצע אותה". דובר התאחדות הכדורגל של הולנד הגיב אף הוא לעימות המתוקשר ואמר: "הביקורת של ואן באסטן אישית, אין לה קשר לנבחרת ואנחנו לא מתערבים בה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי