Sport1 Banner

"הולכים לשחק בגיהנום, אסור לנו לעלות בפחד"

סניידר. אסור לפחד
סניידר. אסור לפחד | צילום: Gettyimages

סניידר והולנד בכוננות טורקיה (18:50, ספ'2). וגם: הרצון לישראל בפלייאוף

(גודל טקסט)

פרשני הכדורגל בהולנד ותחנות הטלוויזיה הזכירו ביומיים האחרונים את השם ישראל יותר ויותר. התקווה היא שהולנד תצליח לסיים במקום השלישי בבית שלה ותפגוש את ישראל בפלייאוף.

 

הערב (ראשון, ישיר בספורט2 החל מ-18:50) טורקיה תארח את נבחרת האורנג' בקרב קריטי בעיר קוניה (500 קילומטר מאיסטנבול) והפסד משמעותו שהולנד כנראה אפילו לא תעלה לפלייאוף ולראשונה מאז 1984 תיעדר מהיורו. 42,000 צופים בטירוף יהיו באצטדיון, כשהפסד דינו מכה גדולה להולנדים.

 

 

"הכדורגל ההולנדי במשבר ענק", ואת זה טענה המדיה המקומית שביקרה בצורה חזקה ביותר על מאמן הנבחרת החדש, דני בלינד שלא הצליח להתעלות במשחק נגד איסלנד בו נוצחה 1:0. הפרשנים קטלו את שיטת המשחק ההולנדית וברשת פקס המקומית נאמר: "אם אתה יוצא למשחק  מול איסלנד עם ארבעה שחקני הגנה ושולח כדורים ארוכים בלבד לממפיס דפאיי וקלאס-יאן הונטלאר הטקטיקה היתה טעות. שחקני איסלנד לקחו כל כדור ראשון בקלות יתרה". הולנד חייבת להתאושש ממהפסד ולקחת את עצמה בידיים בלי הקפטן הפצוע אריאן רובן ומרטינס-אינדי המורחק.

 

"דני בלינד מודאג ואפשר לראות עליו ששיערו האפיר תוך לילה", כתב העיתון 'דה טלחראף'. "הוא לא יכול להפסיד נגד טורקיה בקוניה. אפילו שהאורנג' תנצח, היא תצטרך לשחק בפלייאוף", נטען בעיתון.

 

ההולנדים כתבו שהם מקווים לשחק נגד אירלנד או נגד ישראל שצפויות לסיים כרגע במקום השלישי. השם של ישראל הופיע שוב ושב במהדורות הספורט בטלוויזיה ההולנדית שם מתפללים לפגוש אותנו.

 

 

 

בלינד סבור שכל הלחץ יהיה דווקא על הטורקים: "עם כל התשוקה, האהדה והעידוד הטורקי לנבחרת שלהם השחקנים של היריבה יהיו בלחץ יותר מאיתנו. אנחנו חייבים לנצל זאת. חייבים לשחק מאורגן ולא לתת לטורקים הזדמנויות. גם הם משחקים לפעמים כדורגל מפוזר. אנחנו צריכים לשלוט במשחק".

 

רובין ואן פרסי עשוי לשבת על הספסל ולא לפתוח אחרי שבלינד אמר שהוא לא רוצה להציב אותו בהרכב מחשש לשנאה גדולה מצד אוהדי טורקיה בה הוא משחק כיום בפנרבחצ'ה. "זה לא אומר שהוא לא ישחק יותר בנבחרת. במשחק הזה הוא לא ישחק".

 

ווסלי סניידר אמר: "זה היום הגורלי שלנו. אנחנו הולכים לשחק בגיהנום. קוניה עיר פאנטית. שם לא שותים אלכוהול והעיר איסלאמית ב-100 אחוז. נצטרך להסתגל ל-42 אלף אוהדים פנאטיים טורקים. ה- 1:0 נגד איסלנד הבהיר שאנחנו צריכים להתעורר. זה הצ'אנס האחרון וצריך לקחת אותו בצורה רצינית. יהיה משחק קשה ונוקשה מכל הכיוונים. אם נעשה את השגיאות נגד איסלנד נצא באפס נקודות. אנחנו חייבים לשחק את המשחק שלנו. לא לתת לטורקים להפתיע אותנו".

 

סניידר ששיחק לפני שבועיים בקוניה נגד קוניאספור המקומית כבש צמד בניצחון גלאטסראיי 1:4, אבל אמר: "זה היה משחק בו היו גם אוהדים שלנו באצטדיון. עכשיו כולם יהיו מאוחדים אחרי הנבחרת. יש שם 1.2 מיליון תושבים בעיר וכולם בעד טורקיה. אם נעלה בפיק ברכיים נפסיד. צריך לעלות כגברים. תנו מה שיש לכם".

 

סניידר לא סולח למרטינס אינדי שספג אדום מול איסלנד: "הוא עשה זאת בצורה לא אחראית הטורקים ינסו להדביק לנו צהובים ואדומים".

 

דרק קאוט ששיחק בפנרבחצ'ה הוסיף: "הטורקים יסתכלו על סניידר ו-ואן פרסי עם שנאה הכי גדולה. אני מאחל לאורנג' שיחזרו לעצמם וייצאו מהגיהנום הזה בשלום".

 

הטורקים ספגו במשחק הקודם שער בזמן פציעות מלטביה וסיימו ב-1:1 אחרת היו עולים למקום השלישי כבר במחזור הקודם. להולנד 10 נקודות ולטורקיה 9. איסלנד וצ'כיה למעשה הבטיחו את עלייתן. מאמן טורקיה, פתיח טרים, הזכיר לכולם שהולנד ניצחה אותם 2:3 במוקדמות המונדיאל בטורקיה ולכן הניצחון לא בכיס. השוער וולקאן מועמד לפתוח, אבל יש ספקולציות שיודח מההרכב.

 

הרכבים משוערים:

 

טורקיה: וולקאן, ארקין, באלטה, קאיה, סנר, צ'לאהנוגלו, אינן, גוקאן טורה, סן, ארדה טוראן, אילמז

 

הולנד: סילסן, ואן דר וויל, דה פריי, ברומה, בלינד, וינאלדום, סניידר, קלאסן, נארסינג, הונטלאר, דפאי

עוד באותו נושא: דני בלינד, ווסלי סניידר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי