Sport1 Banner

השמן במכונה והקשר לערן זהבי: פאסטורה רוצה גביע

פאסטורה חוגג בחצי הגמר. והיום?
פאסטורה חוגג בחצי הגמר. והיום? | צילום: AFP

מי שהוגדר כשחקן הטוב בעולם על ידי קאנטונה, רוצה להוכיח את עצמו מול צ'ילה (23:00) ולזכות עם ארגנטינה

(גודל טקסט)

באפריל האחרון התראיין כוכב מנצ'סטר יונייטד לשעבר, אריק קאנטונה, ונשאל מי לדעתו הוא השחקן הטוב ביותר בעולם. קאנטונה, כמו קאנטונה, נתן תשובה מקורית. מעט מאוד ממומחי הכדורגל בעולם יצביעו על שם אחר מלבד ליאו מסי, אבל הצרפתי ענה: "חאבייר פאסטורה הוא השחקן היצירתי ביותר. הוא שחקן מיוחד שלא לא רק מבקיע, אלא גם מפתיע עם מסירות ותנועה". 

 

ב-2009 נמכר הקשר ההתקפי מקבוצתו בארגנטינה, הורקאן, לפאלרמו האיטלקית בסכום מצחיק של 4.7 מיליון יורו. נשיא פאלרמו, מאוריציו זאמפריני, סוחר ממולח שיודע לזהות כשרונות ולמכור אותם עם רווח, מכר אותו כעבור שנה בסכום מטורף של 42.5 מיליון יורו. במקרה שבו חשבתם שבפ.ס.ז' השתגעו, בימים אלה מוכיח פאסטורה לכולם שזאמפריני, שאמר עליו שהוא פנטזיסט, לא היה רחוק מהאמת.

 

 

במאמר מוסגר, הנשיא של פארלמו ככל הנראה טעה כשהביא את ערן זהבי לוורודים ואמר שהוא יהיה מחליפו של פאסטורה. הוא כנראה לא טעה לגבי זיהוי הפוטנציאל של זהבי, אבל יכול להיות שחוסר היציבות בעמדת המאמן, היא זאת שמנעה מהישראלי מלהפוך לכוכב בליגה האיטלקית הבכירה.

 

בחזרה לפאסטורה. מי שכונה "הרזה", פתח עד כה בכל חמשת משחקיה של ארגנטינה בקופה אמריקה. השחקן, שנולד בקורדובה, הוא ממוצא ארגנטיני – איטלקי. הוא שיחק שנה בטאז'רס ולאחר מכן עבר להורקאן וסייע לה לרשום את הניצחון הגדול ביותר שלה מזה 60 שנה על ריבר פלייט, 0:4. 

 

כיום אומרים שהוא מניע את הגלגלים של נבחרת ארגנטינה. הוא קיבל שבחים מקיר לקיר על משחקו בניצחון על פרגוואי 1:6, אבל גם במשחקים קודמים הצטיין. נגד האלבירוחה הוא כבש ובישל ושיתוף הפעולה שלו עם ליאו מסי היה מושלם. הכדורגל ששניהם משחקים ביחד פשוט מענג. אולי קאנטונה קצת הגזים כשהגדיר אותו השחקן הטוב בעולם, אבל זו לא היתה אבחנה הזויה. גם דייגו מראדונה אמר שהוא משחק כמו שחקן של חמישה כוכבים. 

 


שיתוף פעולה מושלם עם מסי (AFP)

 

"אני משחק כדי לעשות את החיים קלים יותר לליאו מסי ואנחל די מאריה", אמר פאסטורה אחרי המשחק מול פרגוואי, "הדבר האהוב עלי ביותר הוא לבשל שערים וכשאני נותן את הפס שמסתיים בשער זו ההנאה הכי גדולה שלי", הצהיר. ב'גאזטה דלו ספורט' תיארו את פאטורה כשמן במכונה של ארגנטינה, שעד למשחק נגד פרגוואי חרקה, אבל כשהקשר של פ.ס.ז' הפגין משחק מושלם, המכונה התחילה לעבוד. 

 

טאטא מרטינו חתום על שינוי טקטי שכלל את הצבת "הרזה" מאחורי סרחיו אגוארו והפך אותו לשותף לשלישיית הקישור מהטובות בעולם ביחד עם ליאו מסי ואנחל די מריה. זה הפך אותו לשחקן שמעורב בכל מהלך התקפי. השינוי הוכיח את עצמו בחצי הגמר. עוד לפני שארגנטינה הוליכה 0:2, לפאסטורה היו שני מהלכים שהיו יכולים להסתיים בשערים. מאמן ברצלונה לשעבר אמר לו: "אתה עולה למגרש והעיינים רק על מסי. אני רוצה שאתה תספק לו את הכדורים". אחרי המשחק נגד פרגוואי אמר: "הוא לא רק שיחק טוב, הוא פילס לנו את הדרך לכבוש שערים". 

 

העיתון 'אולה' כתב שמסי ופאסטורה הם כמו אחים על המגרש. "הם מדברים באותה השפה על כר הדשא והוא החלק של הפאזל שהיה חסר לארגנטינה, זאת מכיוון שהוא מספק את הכדורים למסי כמו שעושה אנדרס אינייסטה בברצלונה. 

 

פאסטורה הסביר את הכימיה שלו עם מסי: "הוא אוהב מסירות קצרות ושיהיה מישהו שייתן לו את הכדור קצר ולא משנה אם זה לחזה, לרגל או לראש. הוא תמיד משתלט על הכדור ומה שחשוב לו זה שיוכל לקבל מסירה שיוכל מיד לצאת לאחד על אחד. ראיתי את זה באימונים ואני יודע איך הוא משחק, לכן אני נותן לו את המסירות האלה". 

 

מסי. אוהב מסירות קצרות (AFP)

 

פאסטורה חווה עונה גדולה בפ.ס.ז' והוא נבחר על ידי העיתון המוביל בצרפת, הלאקיפ, לשחקן חודשי מארס ואפריל. בפ.ס.ז' מתכננים לעלות את המשכורות שלו מ-4.2 מיליון יורו לעונה ל-6.5 מיליון יורו ולהחתים אותו עד 2019.. נותרה לו עוד שנה בחוזה ועדיין אין קבוצות שמעוניינות בו, אבל זה יכול להשתנות. "הוא אפילו יותר חשוב מזלאטן איברהימוביץ'", אמר עליו בלם הקבוצה טיאגו סילבה.

בקיץ הקודם היו סימני שאלה בקשר ל"רזה" כאשר בפ.ס.ז' לא היו מרוצים מהתפוקה ומהיכולת שלו. לא היה ברור אם הוא ימשיך לשחק בקבוצה. הנשיא נאסר אל חלאיפי נפגש איתו. "רציתי לדעת בתחילת העונה אם הוא רוצה שאלך, אבל הוא אמר לי 'אני רוצה שתמשיך, אבל אני רוצה גם שתראה לי שאתה ברמה של הקבוצה הזאת", סיפר פאסטורה. בארגנטינה מקווים שהוא ימשיך להראות את היכולת המדוברת גם ב-23:00 מול צ'ילה.  

עוד באותו נושא: חבייאר פאסטורה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי