Sport1 Banner

האחות התאומה: אוהדי שרלרואה מחכים לבית"ר

אוהדי שרלרואה. מחכים לביתר
אוהדי שרלרואה. מחכים לביתר | צילום: האתר הרשמי של שרלרואה

עם קהל חם ולעיתים גזען מצפה לחבורה של דראפיץ' ביקור לא קל

(גודל טקסט)

היריבה של בית"ר ירושלים בליגה האירופית נראית כמו האחות התאומה של בית"ר, אבל מהצד השני. אם לא ירסנו את מחנות שני האוהדים עלולים לעוף ניצוצות בין המחנות. בעיר שרלרואה בירת מחוז ואלוניה מתגוררים בה חצי מיליון תושבים יחד עם הפרברים. העיר ידועה גם במשפחות הפשע שלה וישנם מוסלמים רבים שלא ישמחו לשמוע, כי הם משחקים נגד קבוצה הנחשבת לכזו עם קהל אוהדים גזעני. מצד שני בשרלרואה, בה שיחקו בעבר מתן אוחיון, דודו ביטון תמיר כחלון ואיתן טיבי, אף אחד לא ממש צדיק. הקבוצה נחשבת לאחת המופרעות בליגה בכל הקשור לאוהדים שלה. הכינוי שלהם הוא "הזברות".

 

דבר נוסף אשר משותף לשתי הקבוצות, זו השנאה להפועל ת"א. אוהדי שרלרואה הניפו שלט בדרבי נגד סטנדרד ליאז' בו נרשם: סטנדרט ליאז', סנט פאולי, הפועל ת"א ודן בוש – תוצאה של נישואי קרובים". בשלט נוסף אשר הונף בדרבי רשמו האוהדים: "אתם איסלאמיסטים וצריך לערוף לכם את הראש"

 

 

"כמו סקס ראשון"

מאמן שרלרואה, פליצ'ה מאזו, שהיקנה לה משחק המבוסס על מתפרצות, טקטיקה ואגרסיביות הצהיר במפתיע שהמשחק נגד בית"ר ירושלים יהיה כמו סקס ראשון: "אתה לא יודע איך תהיה החוויה עד שאתה לא מנסה". בעיתון 'האט ניוסבלדט' טענו שהקבוצה הבלגית קצת נבהלה מההגרלה שזומנה לה בגלל חוסר הניסיון שלה באירופה ובגלל הקהל של בית"ר שבבלגיה דאגו כבר לפרסם אותו.

 

 

מאזו בן ה-49 שאימן קבוצות בליגות קטנות עד שהגיע לשרלרואה אמר עוד: "אנחנו לא פיבוריטים. בית"ר קבוצה מנוסה ששיחקה בעבר במוקדמות ליגת האלופות. אני חושב שלבית"ר יש 60 אחוז סיכוי לעלות". לשרלרואה זו תהיה חוויה ראשונה בליגה האירופית. בעבר הקבוצה שיחקה עונה אחת בגביע אופ"א (94/95), גביע האינטרטוטו וגביע הירידים.

 


מאזו. השוואה מעניינת (הרשמי של שרלרואה)

 

אוהדים: לא כדאי להתגרות בהם

בבלגיה פורסם שאוהדי שרלרואה יבואו בהמוניהם למפגש ותורים ארוכים לרכישת כרטיסים כבר נראו באצטדיון 'פאי דה שארלרואה' אליו מגיעים למשחקי צמרת לא יותר מ-7,000 צופים בממוצע. מחירי הכרטיסים למשחק זולים יחסית ולכן האוהדים מרוצים, אבל התלוננו על שיטת מכירת כרטיסים חדשה שהביאה לתור ארוך.

 

הקהל של שרלרואה מוכר בהיותו חם וגם אלים. ב-2011 משחק בין שרלרואה לסטנדארד ליאז' הסתיים בפיצוץ. במהלך המשחק אוהדי ליאז' פתחו במתקפה על שוער שרלרואה, רודי ריאו, וגרמו להפסקת המשחק. המשטרה נכנסה ליציע כדי לעשות סדר והוא חודש, אבל 7 דקות לסיום החל מטר של כדורי טניס לעוף מהיציע. השופט הצליח להשתלט על האירוע, אך בתוספת הזמן הקהל פרץ לדשא והביא לסיום מוקדם יחסית.

 


אוהדי שרלרואה. המקבילים של אוהדי בית"ר? (האתר הרשמי של שרלרואה)

 

הקשר האירני

לא רק בעיר יש מוסלמים רבים, אלא גם בקרב הבעלים. אבס בייאט, איש עסקים אירני בן 67 שלמד באנגליה וחזר לאיראן בסוף שנות ה70- שימש כבעלים של הקבוצה. משפחתו היתה בעבר כלולה ברשימת 1,000 משפחות אירניות שהיו קרובות לשאח הפרסי והוא ברח לאירופה מחשש שיתנכלו לו עם כל משפחתו. בשנות ה80- החל לרכוש חברות בבלגיה. את שרלרואה הוא הפך לעסק משפחתי. שני האחיינים שלו עזרו בניהול המועדון, כשאחיינו מוג'י המנהל הספורטיבי והאחיין השני מהדי בן ה-36 (שקרוי בבלגיה באופן רשמי רוברט באייט, אבל הוא אף פעם לא עונה אם מישהו קורא לו בשם זה) משמש מנכ"ל הקבוצה.

 

לפני כמה שנים היה עימות בין הבעלים לבין שני אחיניו. לבסוף שניהם נשארו במועדון כשמהדי החל לבנות את העתיד שלו והכניס שותפים וואלונים שרכשו 95 אחוז מהמניות, אבל השאירו את מאהדי כמנג'ר כללי ומנכ"ל. המועדון נרכש ב-6 מיליון יורו. כיום המגמה היא לרכוש שחקנים בזול ולהשביח אותם. המשכורות נמוכות והתקציב של הקבוצה נמוך מזה של בית"ר ירושלים, אבל העובדה שהיא משחקת בליגה חזקה יותר עושה אותה אולי למועמדת לעלייה לשלב הבא. אגב, הקשר של מאהדי עם האוהדים התהדק והוא אף הגיע לשלהב את יציע האולטראס של הקבוצה.

 

מאהדי באייט אמר לקראת העונה החדשה: "השחקנים יודעים שאנחנו לפני היסטוריה ויש לנו אפשרות לעלות לליגה האירופית פעם ראשונה בתולדות הקבוצה. אני מאמין שאפשר לעשות משרלרואה אחת הקבוצות הגדולות בכדורגל הבלגי".

 


מהדי באייט ביציע. מנכ"ל ואוהד (האתר הרשמי של שרלרואה)

 

הקבוצה סיימה שלוש פעמים במקום החמישי בשנים האחרונות ב-2005 ואחר כך 2007 וגם העונה ולעומת זאת בעונת 2001/12 נאלצה לשחק בליגה השנייה אחרי שירדה מהראשונה. היא קבוצה שהסתבכה כמה פעמים בבעיות. ב-2011 ההתאחדות הבלגית גם קבעה ניצחון טכני לסרקל ברוז' 0:5 בטענה ששרלרואה לא דאגה לתחזוקת האיצטדיון. בייאט איים שאם לא יקבע משחק חוזר, הוא יפנה לבית משפט אזרחי, דבר שהיה יכול לסבך את בלגיה עם פיפ"א והעמיד את כל הכדורגל הבלגי על הרגליים.

 

יחד עם זאת הסוכן הישראלי, דודו דאהן, שהעביר מספר שחקנים ישראלים לקבוצה אמר בעבר לתקשורת הישראלית על הבעלים לשעבר איתו עשה עסקים: "ביאט הוא איש נחמד, ויש לנו יחסים טובים מאוד. יצא לי להתווכח איתו כל פוליטיקה, כי יש דברים שהוא לא אהב בישראל, אבל מצד שני הוא מפרגן לנו".

 

שרלרואה איבדה את החלוץ שלה קליפה קוליבאלי בן 23 ממאלי שכבש 7 שערים בעונה החולפת ועבר לגנט. חלוץ נוסף, סדריק פאורה שהבקיע 6 שערים עבר לסט. גאלן. לעומתם הקשר ניסקנס קבאנו הקונגולזי, שכבש 12 שערים, נשאר בקבוצה על אף התעניינות מאנדרלכט. הקבוצה חיזקה עצמה בדויד פולה מגנט, רומן פרבר ממונס ומגן שמאלי צרפתי ממץ, בשם בנג'מין בולונז'ה. בכל אופן, שמות לא מדברים בשרלרואה. המשחק הקבוצתי הוא הקובע ושרלרואה התמודדה בצורה מכובדת עם קבוצות הצמרת של בלגיה העונה, כך שהצהרת המאמן שיש לה רק 40 אחוז סיכוי לעבור את בית"ר היא מס שפתיים ותו לא. 

עוד באותו נושא: דודו דהאן, מהדי באייט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי