Sport1 Banner

תואם ויירה: וויליאם קראבליו בדרך לאנגליה

קראבליו בפעולה. מנייה בטוחה
קראבליו בפעולה. מנייה בטוחה | צילום: Gettyimages

רגע לפני שעובר לממלכה, יעקב זיו מציג את כוכב פורטוגל הצעירה

(גודל טקסט)

וויליאם קראבליו הוא השחקן הכי לוהט שיעלה הערב (שלישי, 21:45, חי בספורט1) לכר הדשא ב'אדן ארנה' בפראג לגמר היורו עד גיל 21 בין פורטוגל לשבדיה.

 

רק הבוקר פרסם העיתון הפורטוגלי 'א-בולה' שהיכולת הפנטסטית שהפגין קראבליו באליפות בצ'כיה שיכנעה את ארסן ונגר להמר עליו ולא על ארתורו וידאל למשבצת של הקשר האחורי של ארסנל.

 

 

ונגר יהיה מוכן להשקיע בו 45 מיליון יורו (סעיף השחרור שלו) כשהוא משווה אותו לפטריק ויירה. אחרי ה-0:5 על שבדיה הוא נבחר למצטיין. "זה היה לילה היסטורי עבור הכדורגל הפורטוגלי, אבל הכי חשוב שהבטחנו את הכרטיס לאולימפיאדה ועכשיו לגמר", אמר אחרי הניצחון.

 


קראבליו במדי פורטוגל הבוגרת. משחקני העתיד (Gettyimages)

 

קראבליו רק בן 23 וכבר על הכוונת של קבוצות בפרמיירליג בשלוש השנים האחרונות. מנצ'סטר יונייטד תיכננה לרכוש אותו עוד כשדיוויד מויס נכנס לתפקידו בקיץ שעבר, ז'וזה מוריניו עוקב אחריו בקפדנות מאז הגיע לצ'לסי וקבוצות אחרות הביעו בו עניין. האתר "Transfermarket" העריך אותו כשחקן היקר בטורניר עם שווי של 22 מיליון יורו לעומת 15 מיליון יורו בלבד להארי קיין. קצת קשה להבין איך, כאשר מנצ'סטר יונייטד הציעה 40 מיליון ליש"ט לטוטנהאם על קיין שהיה סגן מלך השערים בפרמיירליג העונה.

 

כמו אוסביו: נולד בקולוניה, בחר בפורטוגל

 

קראבליו נולד בלואנדה, בירת אנגולה. כמו אוסביו בזמנו הוא נולד באחת הקולוניות לשעבר של פורטוגל. כשאוסביו נולד במוזמביק. סבו פאריה ודודו אפונסו שיחקו עבור הקבוצה המקומית, פרוגרסו דה סמבינזגה. אביו לא היה כדורגלן מקצוען, אבל היה יותר אוהד של ספורטינג ליסבון וזה הכתיב את הקריירה לבנו. הוא היגר עם משפחתו לפורטוגל שם החל לשחק ברחובות והיה משחק עם ילדים גדולים ממנו בשנתיים-שלוש.

 

הוא החל לשחק בקבוצות חובבים כמו דפורטיבוש דה אלגיראו ומירה סינטרה בה למרות גילו הצעיר קיבל את סרט הקפטן. "הוא תמיד היה בחור שקט, אחראי שפתר בעיות בחדר ההלבשה", כתב העיתונאי הפורטוגלי, ויקטור הוגו אלוורנגה במאמר ל'גארדיין' האנגלי לפני שנה וחצי.

 


קראבליו מהרהר. איפה הוא יבחר לבלות את עתידו? (Gettyimages)

 

קראבליו לא היה קשר אחורי מהרגע הראשון, אבל מוקדם מאוד הוא התחבר לארסנל מכיוון ששיחק עם חולצה מספר 10 והעריץ את תיירי הנרי, ללא ידיעה כשעבור מספר שנים הוא עשוי לנחות באותו מועדון.

 

לאחר שטענו כי הוא שילוב של הנרי ויאיא טורה. מימדי גופו מרשימים והוא מאוד אתלטי (1.87 מטר ו-86 קילו). בגיל 14 בנפיקה וספורטינג ליסבון התחרו על שרותיו. מאמן הנוער של בנפיקה הגיע לביתו להחתים אותו על חוזה, אבל הוא סירב. הוא ואביו היו אוהדי ספורטינג ליסבון וסירבו לנשרים למרות שבנפיקה נחשבת למועדון גדול יותר. התברר שלילד יש אופי.

 

העריץ את נאני וזכה לנעליים

קראבליו בחר במועדון בו גדל כריסטיאנו רונאלדו, אבל עוד לפני שהצטרף רשמית נשאל על ידי מאמן הנוער של ספורטינג את מי הוא מעריץ והצביע על נאני. במועדון לא חשבו פעמיים והתקשרו לנאני שידבר עם הילד. שיחה של שעתיים עם האליל שהיה מופתע בעצמו שמישהו מעריץ אותו, הובילה אותו לצד הירוק של ליסבון.

 


נאני. קראבליו ילך בעקבותיו לפרמייר ליג? (Gettyimages)

 

לילד לא היו נעליים ונאני קנה לו את הנעליים הראשונות שלו. המועדון השקיע על הכרטיס שלו רק 12,500 יורו. אגב, נאני הודה לאחר שקראבליו התפרסם, כי לא היה לו שמץ של מושג עם מי הוא מדבר: "במועדון אמרו לי שאני חייב לעשות טובה ולא יכולתי לסרב". נאני עצמו הגיע משכונת עוני בגבעות הסובבות את מרכז ליסבון הנחשבת לעיר יפה ואלגנטית, אבל יש בה גם שכונות עוני.

  

ב-2007 כבר שיחק קראבליו בנבחרת הנערים של פורטוגל, אבל לא הכל הלך לו חלק. בעונת 2010/11 שיחק כמה דקות בבוגרים ובגיל 19 הושאל לקבוצת פאטימה המייצגת עיר קטנה וקרובה יחסית לליסבון ומפורסמת בעלייה לרגל של צליינים בגלל שהתגלתה בה הבתולה הקדושה מריה מהלכת ב-1917.

 

בכדורגל הם פחות מפורסמים והקבוצה הבוגרת משחקת בעיקר בליגה השנייה. קראבליו קיבל דקות משחק בקבוצה הבוגרת בליגת המשנה ולא הבריק. לאחר מכן ,הוחלט להשאיל אותו לסרקל ברוז' הבלגית שהיה לה הסכם חילופי שחקנים עם ספורטינג. בבלגיה שיחק שנתיים גם כקשר התקפי וגם כקשר אחורי וחזר לספורטינג לעונת 13/14 והשאר היסטוריה. בברוז' הוא הבשיל לשחקן אמיתי ובספורטינג, לאונרדו ז'רדים, מאמן מונאקו כיום, קצר את הפירות.

 


צ'אן וקראבליו במאבק. ישתפו פעולה בפרמיירליג? (Gettyimages)

 

קראבליו ניחן באינטליגנציה שלו, היכולת שלו להגן בקישור ללא עבירות רבות (הוא ספג אדום אחד כל הקריירה וזה קרה העונה). השקט שלו והעובדה שהוא כמעט אף פעם לא מאבד כדורים למרות שהיו לו כבר משחקים רעים כמו ב-1:1 מול שבדיה במשחק בו מסר הרבה כדורים בלי כתובת. למרות זאת, ונגר, מוריניו ו-ואן חאל התרשמו.

 

למרות שמדובר באחד משחקני העתיד של הסלסאו, במונדיאל האחרון הוא לא קיבל ממש את הצ'אנס מפאולו בנטו. כיום אצל המאמן החדש פרננדו סנטוס הוא שחקן הרכב עם 13 הופעות.

 

 

במהלך הקריירה שלו הגיע קראבליו לקבוצה אותה אהד מגיל נוער בזכות אביו. עכשיו הוא אולי ינחת באמירויות לעוד קבוצה אותה העריץ. בתקופת הטורניר היו כותרות רבות על העניין בו, אבל הוא אמר כל העת: "הראש שלי בטורניר, אני לא חושב על לעזוב את ספורטינג ליסבון. אני חושב על הצלחת הנבחרת. יש לי תמיד מוטיבציה לייצג את הנבחרת שלי". לאן הוא ילך? נדע בקרוב מאוד.

עוד באותו נושא: וויליאם קראבליו, נאני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי