Sport1 Banner

"ההרגשה נפלאה כי 99 שנים לא עשינו כלום"

גולדברג. מת לדבר עברית עם מישהו
גולדברג. מת לדבר עברית עם מישהו | צילום: אלבום פרטי

רודריגו גולדברג, אקס מכבי ופרשן בטלוויזיה הצ'יליאנית נרגש מהזכייה בקופה

(גודל טקסט)

רודריגו גולדברג שחקן מכבי תל אביב לשעבר הוא מארח בתוכנית ספורט בערוץ  CHILE FOX SPORT ובנוסף כותב טורים לעיתון המוביל במדינה "לה טרסרה". התקשרנו אליו הערב (ראשון) כדי לשמוע מה קרה בצ'ילה מיד אחרי הזכייה של ה-"לה רוחה" בקופה אמריקה כשניצחה בגמר אמש את ארגנטינה 1:4 בפנדלים.

 

"זה טירוף מה שקורה כאן בצ'ילה", מתרגש גולדברג, "אנשים חגגו ברחובות עד 6-7 בבוקר וגם עכשיו, שעת צהריים, אני רואה מהחלון אנשים מסתובבים בעיר עם דגלי צ'ילה, מצפצפים במכוניות".

 

 

גולדברג דיבר פעם עברית שוטפת אבל שכח כבר הרבה מילים כי "אין לו עם מי לדבר" ולכן השיחה מתנהלת באנגלית. "לא הלכתי למשחק כי היתה לי תכנית בערוץ של חדשות ה"קופה אמריקה. אני באמת לא יודע כמה אנשים ראו אותה. כולם ראו את המשחק".

 

 

אז לא מפסיקים לחגוג בצ'ילה?

 

"חוגגים זה לא מילה. הייתי היום במשחק כדורגל של הבן שלי בסנטיאגו וכולם דיברו רק על זה במגרש והגיעו עם דגלים של צ'ילה. זה נפלא, כי עד היום באמת לא עשינו כאן כלום במדינה. זאת זכייה ראשונה שלנו בקופה אחרי 99 שנים.

 

גולדברג: "ניצחנו את ארגנטינה בזכות החיבור המדהים" (AFP)

 

זכיתם בגלל שאירחתם? בגלל השיפוט?

 

"לא ולא. זכינו כי מדובר בנבחרת עם תהליך של המשכיות. בנבחרת שסיימה במקום השלישי במונדיאל עד גיל 20 היו שחקנים כמו ארתורו וידאל, אלכסיס סאנצ'ס, גארי מדל ומאורסיו איסלה. כל השחקנים האלה גם יצאו לאירופה, שיחקו ומשחקים במועדונים גדולים כמו ברצלונה, ארסנל, יובנטוס ואינטר. הנבחרת הזאת היא הטובה ביותר של צ'ילה בכל הזמנים והיא גרמה לנו להאמין שיש אפשרות לזכות בקופה אמריקה. ננסה לזכות בקופה אמריקה בארה"ב בשנה הבאה ונלך על כל הקופה במונדיאל ברוסיה ב-2018.

 

והשיפוט לא עזר לכם קצת?

 

"זוכרים את המקרה של אדינסון קבאני ומרסלו חארה (האורוגוואי הורחק בגלל פרובוקציה של הצ'יליאני ברבע הגמר, י"ז) ושוכחים שהשופט במשחק מול מקסיקו לא אישר לנו שני שערים חוקיים לחלוטין. עזוב את השיפוט. סוד ההצלחה שלנו הוא במשחק הקבוצתי. ארגנטינה נבחרת טובה יותר כבודדים, אבל אין לה את החיבור המדהים שיש לצ'ילה. אנחנו גם יותר מאומנים. טאטא מרטינו קיבל את האלביסלסטה לפני כמה חודשים, חורחה סמפאולי כבר עובד שנתיים איתנו".

 

גולדברג: "זוכרים את חארה ושוכחים שהשופטים פסלו לנו גולים חוקיים" (AFPׂ)

 

מי לדעתך היה השחקן הכי חשוב של צ'ילה?

 

"גארי מדל. אנחנו קוראים לו פיטבול. הוא כזה קטן, 1.72 מ' בלבד אבל כולו שרירים והוא משחק עם הלב. תשים אותו מול חלוצים בגובה של שני מטרים והוא לא יוותר להם על אף כדור".

 

גולדברג מנחה בטלוויזיה. "אף אחד לא ראה את התכנית, כולם היו במשחק" (אלבום פרטי)

 

סאנצ'ס כבש את הפנדל שהעניק את הגביע.

 

"נכון אבל לא היה לו טורניר טוב וציפינו ממנו ליותר. קלאודיו בראבו שיחק נפלא, וידאל היה דומיננטי, אבל האיש שלי הוא מדל".

 

אם סאנצ'ס אכזב אתכם מה יגידו הארגנטינים על ליאו מסי.

 

"הביקורת נגד מסי לא מוצדקת. בברצלונה כולם משחקים עבורו בארגנטינה מסי משחק עבור כולם. תראה את ה-1:6 בחצי הגמר נגד פרגוואי. מסי לא כבש אבל היה מעורב בחמישה שערים. אני מבין את התסכול של ארגנטינה ושלו, אבל מסי לבד לא מספיק לארגנטינה".

 

יש לך קשר לישראל ולמכבי תל אביב?

 

"לא כל כך עוקב, כי אני עסוק מאוד, אבל אני מקווה להגיע לביקור בישראל בשנה הבאה ולפגוש את כל החברים שלי".

עוד באותו נושא: רודריגו גולדברג

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי