Sport1 Banner

הקלאסיקו של ההוקי בגמר אליפות העולם

מאלקין. חזר לקחת תואר
מאלקין. חזר לקחת תואר | צילום: GettyImages

קנדה, האלופה האולימפית, תפגוש היום את רוסיה (21:40 ספורט2)

(גודל טקסט)

אליפות העולם בהוקי תגיע הערב לרגע השיא, כאשר במשחק הגמר ייפגשו שתי מעצמות בענף – קנדה ורוסיה (שידור ישיר ב-21:40 בספורט2). שתי הנבחרות ייפגשו בפעם השמינית במעמד הגמר, בינתיים הרוסים עם ידם על העליונה עם ארבעה ניצחונות לעומת שלושה של הקנדים.

 

נבחרת קנדה לא הפסידה אף משחק עד עכשיו והבקיעה 60 שערים. צפון אמריקאים גם הכי יעילים בניצול יתרון מספרי עם 35 אחוזים. רבים מהשחקנים שהפסידו לרוסיה בגמרים של 2008 ו-2009 עדיין בנבחרת והם יחפשו הזדמנות לנקום על האכזבות הללו.

 

 

טיילר סגין, ג'ייסון ספצה וטיילור הול שמובילים את קנדה בנקודות (שער בישול), היו המצטיינים גם בפלייאוף נגד בלארוס (0:9) וצ'כיה המארחת (0:2). לעומת זאת, סידני קרוסבי, כוכב ה-NHL מפיטסבורג פינגווינס, חווה טורניר בינוני עם שלושה שערים בלבד ובקנדה מחכים שיתעורר לקראת הגמר.

 

קורסבי. טורניר בינוני (gettyimages)

 

הרוסים שלא היו יציבים לאורך שלב הבתים, העלו הילוך ברבע הגמר והשיגו ניצחון קשה על שבדיה החזקה (3:5) בעזרתו של חברו של קרוסבי לפיטסבורג, יבגני מאלקין. בשלב חצי הגמר הצטרף לנבחרת הרוסית הכוכב הכי גדול שלה, אלכס אובצ'קין, שהודח יומיים קודם לכן עם קבוצתו וושינגטון קאפיטלס מפלייאוף ה-NHL. הוירטואוז הרוסי מיד השפיע על משחק נבחרתו ובצוותא עם השוער המצוין, סרגיי בוברובסקי, עזר לרוסים לגבור על ארצות הברית 0:4 בחצי הגמר.

 

קנדה ורוסיה – זה הקלאסיקו של הוקי קרח, קרב של סגנונות, יריבות של עשרות שנים שהחלה אי שם בשנות ה-70 עם יציאתה של נבחרת ברית המועצות לסדרת משחקים מול כוכבי ה-NHL בקנדה. לא משנה מה תהיה התוצאה, גמר הזה כבר נחשב להכי גדול בשנים האחרונות והערב בO2 ארנה בפראג יהיה חם מאוד על הקרח.

 

אובצ'קין. הגיע ישירות מהפלייאוף (gettyimages)

עוד באותו נושא: אלכס אובצ'קין, סידני קרוסבי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי