Sport1 Banner

רבע הגמר: מסי מול חאמס, וידאל נגד קבאני

הלילה של מספר(י) 10
הלילה של מספר(י) 10 | צילום: Gettyimages

קופה אמריקה: ארגנטינה וקולומביה יפגשו, ברזיל או פארגוואי מחכות בשלב הבא

(גודל טקסט)

שלב הבתים, הדי מוזר צריך לומר, הסתיים סופית כאשר נקבעו כל שמונה העולות לרבע גמר הקופה אמריקה ואנחנו מתחילים להתכונן למפגשים המרתקים עם סקירה כללית.

 

ארגנטינה – קולומביה (בלילה שבין שישי לשבת ב-02:30)

 

על פניו, נראה כי המפגש הפיקנטי ביותר יגיע בלילה שבין שישי לשבת כאשר ליאו מסי וארגנטינה, שסיימו בראש בית ב', יפגשו את חאמס רודריגס וקולומביה שסיימו במקום השלישי בבית ג'. שני מספרי 10 נפגשו השנה רק פעם אחת בקלאסיקו הגדול של ספרד, כאשר חאמס וריאל מדריד יצאו עם ידם על העליונה וניצחון 1:3.

 

 

רודריגס, כידוע, נפצע והחסיר כמה חודשים, כולל את הקלאסיקו השני בו ניצחה ברצלונה, שלאחר מכן השלימה טרבל גדול ומזהיר, שוודאי הרגיז במיוחד את הבלאנקוס וחאמס. שני הכוכבים הגדולים לא זוהרים מדי בקופה כאשר מביניהם, רק מסי הצליח לכבוש וגם זה מפנדל במשחק הראשון מול פראגוואי.

 

אך עם כל הכבוד לצמד, גם לכוכבי "המשנה" יהיה חלק משמעותי. רדאמל פלקאו יפגוש את סרחיו אגוארו – במה שהיה השנה הדרבי של מנצ'סטר. ואפרופו יונייטד ופלקאו, אז אנחל די מריה ומרקוס רוחו, ששיתפו עימו פעולה השנה, ינסו לעשות ההיפך ביום שבת. וזה עוד מבלי להזכיר את חוסה פקרמן, מאמן קולומביה, שהוא כמובן, ארגנטינאי.

 

 

ברזיל – פארגוואי (בלילה שבין שבת לראשון ב-00:30)

 

ברזיל תמשיך "להתאבל" על חסרונו של ניימאר המושעה כרגע לשארית המשחקים ותנסה להגיע לחצי הגמר, ולמפגש בין המנצחת בין ארגנטינה לקולומביה. אך כדי לעשות זאת, היא צריכה לעבור את פארגוואי העקשנית. עד כמה עקשנית, שהסלסאו ישאלו את מסי וחבריו.

 

למרות שהייתה בפיגור 2:0, פראגוואי חזרה במחצית השנייה מול ארגנטינה וסיימה בתיקו 2:2 דרמטי הודות לשער של לוקאס באריוס בתוספת הזמן. באריוס ונבחרתו עדיין לא הפסידו בטורניר (ניצחון ו-2 תוצאות תיקו), ויקוו לשמור על הרקורד הזה ולהפתיע את כולם, שוב, הפעם מול הסלסאו.

 

 

צ'ילה – אורוגוואי (בלילה שבין רביעי לחמישי ב-02:30)

 

כמו בכל קופה, גם בגירסה הנוכחית – המארחת תמיד מגיעה עם אקסטרה מוטיבציה וכמעט תמיד נחשבת למועמדת ריאלית לזכייה. צ'ילה בהחלט עומדת בקריטריונים הללו כאשר הרשימה בשלושת משחקיה הראשונים עם 10 שערים ו-7 נקודות. אך כדי לזכות העונה, היא צריכה להדיח ברבע הגמר את האלופה המכהנת – אורוגוואי.

 

אך כדי לעשות זאת המארחת זקוקה לארתורו וידאל, שכזכור עמד במרכז שערורייה גדולה כאשר נהג בשכרות ונעצר במהלך הקופה. לשמחת העם הצ'יליאני, קשר יובה לא הושעה מהמשחקים וממשיך לשחק. כאשר הוא, ביחד עם אלכסיס סאנצ'ס כמובן, צריכים להוביל את צ'ילה לשלב הבא. אך כמובן שאדינסון קבאני וחבריו, לא יוותרו בקלות על הכתר.

 

 

פרו – בוליביה (בלילה שבין חמישי לשישי ב-02:30)

 

שתי ההפתעות של הטורניר עשו זו לזו טובה, כאשר הבטיחו כי אחת מהן תהיה בוודאות בחצי הגמר. לשמחתן של צ'ילה או אורוגוואי, כמובן.

 

פרו המפתיעה עלתה מהמקום השני של בית ג', לפני קולומביה, לאחר שצברה 4 נקודות בשלושת משחקיה וכבשה רק שני שערים (וגם ספגה). האחרון, של קלאודיו פיסארו הוותיק, מול ונצואלה העניק לה 3 נקודות. והתיקו 0:0 מול קולומביה במחזור האחרון הספיק לה כדי לעלות שלב.

 

בוליביה גם כן סיימה במקום השני, בבית א' וגם כן עם ארבע נקודות. אך שימו לב למאזן השערים: 7:3, בעיקר "תודות" לצ'ילה שהביסה אותה 5:0 במחזור סיום הבתים. למעשה, כל שלושת השערים של הבוליביאנים הגיעו באותו משחק, ב-2:3 הגדול מול אקוואדור, והם למעשה הבטיחו את מקומה בשלב הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי