Sport1 Banner

ורמוט? דור מיכה טוב יותר מהרכש

|

בורוביץ' מעדיף את השחקן המקומי על הכוכב החדש, וטוען שאין בליגה קבוצה איכותית אחת

(גודל טקסט)

מאת: יואב בורוביץ'             צילומים: אסף קליגר ועדי אבישי

 

 

למכבי תל אביב כבר יש את הוורמוט שלה. קוראים לו דור מיכה. כמו ורמוט, מיכה פנטזיסט. שחקן של טכניקה, טאץ', דריבל קטן וטוב, בעיקר מסירה נהדרת. כמו ורמוט, מיכה לא תורם מספיק שערים. בגדול, הוא לא מספיק מסכן את השער.

 

אבל יותר מוורמוט, לפחות העונה, מיכה תורם בישולים. הוא מוליך את הליגה בתחום (תשעה). אתמול נתן את אחד מבישוליו היפים ובוודאי החשובים- בדקה ה-85 לברק בדש. ההרמה הנפלאה של מיכה, לאחר שעבר שחקן בסיבוב, קבעה 1:1 ואפשרה למכבי לא להפסיד במשחק חשוב ביותר בבית מול המתחרה העיקרית על האליפות.

 

מיכה לא מקבל את הכסף של ורמוט. הוא בוודאי לא זוכה לתקשורת של ורמוט. אבל כיום, ובעתיד, הוא יכול לשרת את מכבי לא פחות ואף יותר מהרכש החדש וה"נוצץ" מהפועל תל אביב. אך זה תלוי בו. מיכה כבר הוכיח כי עקביות היא עקב אכילס אצלו. ועדיין, יש לו את זה ברגליים.

 

***

ורמוט אמש היה אולי השחקן החלש במשחק. בצדק, הוא היה הראשון שנמשך מהמשחק כבר בדקה ה-57. הוא לא תרם דבר בשני צידי המגרש. סתם תקע את האמצע של מכבי, כאשר הנוכחות שלו באזור המחיה של מיכה גם כופה על הקשר השני משחק פחות טוב לפרקים. אלא שבניגוד למיכה, שנתן כמה כדורים נפלאים לגול, ורמוט לא היה מספיק מעורב במשחק ההתקפה של מכבי וכשהוא כבר קיבל כדור כמעט תמיד איבד אותו. פעם אחת עבר שחקן. פעם אחת נתן מסירה טובה. זהו.

 

אפשר לומר שזה המשחק הראשון של ורמוט בצהוב. ניתן לומר שעברו עליו שבועיים מאוד לא קלים. לוקח זמן להסתגל לקבוצה. לוקח זמן להרגיש בנוח.

 

אבל האמת היא שגם באדום ורמוט אכזב מאוד העונה. האמת שגם בעונה שעברה לא הרהיב. וגם לפני כן באירופה לא הרשים. העונה האחרונה שבה באמת היה טוב הייתה לפני חמש-שש שנים. זמן רב חלף.

 

ורמוט. שכחתם שהוא לא פוגע כבר כמה עונות?

 

האם מכבי עשתה בשכל כשהחתימה אותו? האם היא בכלל זקוקה לו? האם לא קיים סיכוי גדול יותר שהוא יפגע בה מאשר יועיל? יקח זמן לענות על השאלות הללו. אך חובת ההוכחה היא על גילי ורמוט, בגדול.

 

הוא יהיה חייב להיות אסרטיבי יותר ובעיקר מדויק יותר. במינימום, הוא יהיה חייב להיות איזו גרסה של אנדרס אינייסטה, שגם אם כמעט ואינו תורם שערים או בישולים רבים, הוא חלק משמעותי בזרימת המשחק ובהחזקת הכדור של ברצלונה.

 

אינייסטה כיום רחוק משיאו אך עדיין די מגוחך להשוות את ורמוט אליו, גם אם לוקחים בחשבון את ההבדלים בין הליגה הספרדית לישראלית. ועדיין, זה מה שוורמוט יצטרך להיות כדי שההחלטה להחתימו תתברר כטובה.

 

***

 

במבט יותר רחב, היה זה משחק בינוני. מכבי הייתה טובה יותר. קריית שמונה הייתה טובה למדי בעשרים הדקות הראשונות ואז משום מה לגמרי נסוגה לאחור. כנראה בגלל שהוליכה. חבל שקריית שמונה לא ניסתה יותר ולגמרי ויתרה למכבי על מרכז המגרש. אלא שמכבי שיחקה בנאלי, למעט מיכה, והיא סבלה מחוסר מחץ בגלל חוסר  הדיוק של זהבי ובן בסט. ככלל, בן בסט כנראה בצדק פתח בהרכב כל כך מעט פעמים העונה. הוא בינתיים לא מצדיק קרדיט גדול יותר מפאקו.

 

בקריית שמונה האיש המרכזי היה הקשר ההגנתי וובה בראון, שגם סייע לשתק את זהבי וגם כבש את שער היתרון. כל יתר שחקני קריית שמונה היה אפורים כשק למרות שעבדו קשה מאוד.

 

שחקני קרית שמונה. אפורים כשק

 

התוצאה לא רעה לקריית שמונה והיא בוודאי מסוגלת לזכות באליפות. הסיבה העיקרית לכך היא שמכבי רחוק מלהבריק. אגב, גם באר שבע עדיין מסוגלת לזכות בתואר. זו עונה כזו- שאף אלופה לא תיזכר במיוחד. כי אין אפילו קבוצה באמת איכותית אחת בליגה הזו.

 

אבל בעוד שאת קריית שמונה ובאר שבע זה ממש לא צריך לעניין, את מכבי- גם במקרה שתזכה בתואר- זה צריך להדאיג. כי מכבי של גולדהאר מכוונת לצ'מפיונס. העונה אפילו לא הצליחה להעפיל לאירופה ליג. ואין שום סיבה שמכבי של העונה הבאה תהיה חזקה בהרבה אם לא תשודרג במקומות רבים. כלומר, הקבוצה הזו לא מספיק טובה. תוצאות מרשימות שלה בזירה הבינלאומית יהוו הפתעה.

 

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי