Sport1 Banner

ההתאחדות והמנהלת הן האשמות

|

דעה: בורוביץ' לא חושב שאלי טביב נרדף בשל מוצאו, וברור לו מי האחראיים למעשיו

(גודל טקסט)

מאת: יואב בורוביץ'     צילומים: אבשלום ששוני

 

 

רמי רוטהולץ שטח אתמול תיזה שכבר שמענו בעבר, למרות שבצדק היא לא קנתה אחיזה חזקה: כל העולם מחפש את אלי טביב בגלל שהוא מהשכונה ומזרחי.

 

 

אין ספק כי הגזענות קיימת בכל רבדי החברה הישראלית, כולל בכדורגל, וגם ברור שחלק מהמחאה העצומה של אוהדי הפועל תל אביב כנגד טביב הייתה נגועה במקצת באלמנטים גזעניים. לא פעם שמעתי התייחסות ל"תימני", ואולי היה קצת קל יותר להשחיר את טביב בדרך זאת.

 

אך לצד אלה, אסור לשכוח מכל מעשיו של האיש, מאז חדר לכדורגל הישראלי ולהפועל כפר סבא לפני כשני עשורים. תקצר היריעה מלפרוש את כל הלנות השכר וההתנהגות הבלתי נאותה בכל כך הרבה רמות.

 

בסופו של דבר טביב זנח את קבוצת נעוריו כפר סבא, כאשר הוא מאפשר לה לדמם למוות כשהיא נטולת הכוכבים (שהוא העביר בדרך מפוקפקת להפועל) ומשאבים. גם את המועדון האדום נאלץ לעזוב לאחר לא מעט מעשים שעוררו את זעם הקהל. כיום אנחנו שומעים על לא מעט התנהלות לא הוגנת כנגד שחקנים בבירה.

 

וזה בלי לכלול את הרימון שנזרק לביתו של טביב לפני כשנתיים, את הכאת הקטין (אוהד הפועל), את עברו העברייני (זייף דרכון כשאלתיאל דאוויל), ואת ניסיון ה"התנקשות" בו לפני כשבוע – כאשר הוא מיד מאשים גורמים עלומים בעולם הכדורגל. כך עשה גם כאשר נזרק הרימון לביתו. האשים את עולם הכדורגל, בלי לספק בדל ראייה, וגם כמובן בלי שההאשמה תזכה לגיבוי במציאות בשלב מאוחר יותר.

 

האשים את עולם הכדורגל מבלי לספק בדל ראייה

 

בשלל מעשיו הבעייתיים בשני העשורים האחרונים, ובאישומים שלא ניתן לאשרם כנגד גורמים מקומיים, טביב עושה נזק עצום לכדורגל הישראלי. אם הענף היה מנוהל כראוי על ידי ההתאחדות או המנהלת, הוא כבר מזמן היה נדרש להגיש דין וחשבון על מעשיו ועל אישומיו.

 

אך הכדורגל שלנו אף פעם לא ממש נוהל, כגוף הגיוני שרוצה להיטיב עם תדמיתו ומצבו. הכדורגל שלנו הוא אוסף עסקנים שדואגים קודם כל לאינטרס הצר שלהם, אפילו לא לזה של קבוצתם. ודאי שאינם דואגים לאינטרס של כלל הכדורגל. גם המנהלת שהייתה צריכה לשנות עניין זה ולקדם את הכדורגל הישראלי, תדמיתית וכלכלית, לא עשתה בינתיים אקט בודד כנגד טביב במשך קרוב לשנה.

 

לכן אין להאשים את טביב על מי שהוא. הוא אפילו אמר לא אחת שהוא "הרוויח כסף מהכדורגל", דבר שעל פי חוק אפילו אינו מותר (למרות שהחוק הזה מטומטם). אבל זה לא מנע מטביב להשתין מהמקפצה, כפי שהוא עושה כל כך הרבה פעמים בעניינים אחרים.

 

מי שאשם בכל מעשי טביב, ובלא מעט אנשים דומים לו, בכדורגל הישראלי בעשורים האחרונים הם בדיוק הגופים שאמורים לנהל את הכדורגל והעומדים בראשם.

 

טוב יעשה שר הספורט הבא (או שרת הספורט) אם יבצע טיפול שורש בכדורגל הישראלי, גם במחיר סנקציות מסוימות מאופ"א ופיפ"א (שלא בטוח שבאמת יבואו). "טיפול שורש" כזה יביא להרבה יותר תועלת עתידית לכל מי שאוהב כדורגל בישראל- וזה שווה מחיר קטן בטווח הקצר.

 

"טיפול שורש" זה יכלול מרכיבים רבים, אך בראשם דרישה לביאור עבריינות בכל הרמות של הכדורגל. וזה מתחיל בבעלים. ותביעה לשקיפות ונראות מוחלטות בניהול הקבוצות, למען אוהדי הקבוצות ושלטון החוק.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי