Sport1 Banner

לברקת אין אופציה טובה יותר מלוי

|

דעה: בורוביץ' סבור שמאמן באר שבע הוא סיפור הצלחה אז מה פתאום להחליף אותו?

(גודל טקסט)

מאת: יואב בורוביץ'                צילומים: עדי אבישי

 

שלומי ארבייטמן כבש חמישה שערים בארבעה משחקי ליגה האחרונים- ועוד אחד בגביע. אליניב ברדה לא כבש מאז המפגש נגד מכבי תל אביב במחזור השלישי לפני יותר מחמישה חודשים.

 

ואף על פי כן, אלישע לוי החליט לפתוח עם ברדה על המגרש, וארבייטמן על הספסל. כנראה המאמן של הפועל באר שבע שם לב למשהו באימונים האחרונים. אולי זו סתם הייתה תחושת בטן. ברדה גמל למאמן שלו עם שני שערים שהביאו ניצחון שמשאיר את באר שבע בתמונת האליפות.

 

כן כן, למרות מה שאומרים לכם בכל תוכניות הספורט כבר זמן רב ביותר, באר שבע מתחרה על האליפות. היא לא משחקת כדורגל גדול. אבל גם היריבות שלה לצמרת לא עושות זאת. ובאר שבע רק שש נקודות אחרי מכבי תל אביב ושתיים אחרי קריית שמונה.

 

בוזגלו. חזר לככב תחת אלישע

 

באר שבע גם במרחק נגיעה מחצי גמר הגביע (לאחר ניצחון 0:3 בחוץ על יבנה במשחק הראשון ברבע הגמר). לכל הדעות, זו עונה מוצלחת. אבל כל מה שאנחנו שומעים זה איך באר שבע מאכזבת, ואיך אלונה ברקת מחפשת מחליף לאלישע לוי לעונה הבאה.

 

בשבוע האחרון שמענו גם ספקולציות על ברק בכר, שימיר את הצפון של קרית שמונה בדרום הבאר שבעי, תמורת שדרוג גדול בשכר כמובן. בכר אכן מאמן מצוין. הוא גם צעיר ומבטיח. בעוד אלישע הוא כיום המאמן הוותיק בליגת העל. אבל מדוע לא לראות את 57 שנותיו כיתרון דווקא, בעיקר כאשר הוא הצליח בגדול בשלוש הקבוצות האחרונות בהן אימן על פני תשע השנים האחרונות.

 

עם בני סכנין הוא עלה ליגה וסיים במקום הרביעי-  הטוב בתולדותיה – תוך שהוא מציג כדורגל יפה ביותר והופך את מאור בוזגלו לכוכב. במכבי חיפה הוא העפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות, זכה בשתי אליפויות, ואיבד את השלישית בגלל קיזוז – הישגים להם חיפה לא התקרבה מאז עזב.

 

ברקת. לא משתיקה את הפרשנים עם הארכת חוזה לאלישע

 

אבל שתי ההצלחות הללו עוד פחות מרשימות מהעבודה שהוא עושה בבאר שבע, מועדון שכשל במשך שנים ועשורים, כאשר כמעט כל מאמן שעובד בו חווה קשיים מכל סוג אפשרי ותמיד זה מסתיים בפיטורים כואבים. והנה בא אלישע והצליח להוליך את באר שבע כבר בעונתו השנייה למקום השני ולחצי הגמר. בעונתו השלישית הוא מתחרה על האליפות ועל הגביע. ועדיין יותר מדי פרשנים רעים וטפשים מדברים בו סרה. ואלונה ברקת אינה משתיקה אותם בהארכת חוזה משמעותית.

 

 מאוד יכול להיות שבאר שבע לא תסיים את העונה בצורה טובה. זו תהיה אכזבה. אבל האם זה ייקח מאלישע את מה שהוא עשה עד עכשיו? האם העובדה שהוא הצליח גם במבחני התוצאה וגם בקידום שחקנים רבים (בוזגלו שתחתיו שוב פרח וחזר להיות כוכב, דוידזאדה, ביטון, גורדנה) וגם בבחירת הזרים ובעיקר בהפקת יכולת משחק גבוהה כמעט מכולם (סוארס, חובאן, אוגו הנהדר, אג'ידה ובעונה שעברה פלט).

 

ויותר מכל: אלישע הצליח להנהיג מועדון, שתמיד היה ידוע לשמצה בסכסוכים פנימיים וברעש הרע שייצר, לשנתיים-שלוש של שקט ושלווה ובעיקר ליצור אווירה של עבודה והצלחה.

 

אם אחרי כל אלה, אלונה עדיין חושבת שיש אופציות טובות יותר מאלישע שיבושם לה. בכל מקרה, זניחת המאמן הזה לא תהיה רק צעד מטופש אלא גם צעד רע ודי מגעיל בלא מעט היבטים נוספים. 

 

 

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי