Sport1 Banner

זלאטן הציל את פ.ס.ז' בדרך לשמינית גמר הגביע

זלאטן איברהימוביץ'
זלאטן איברהימוביץ' | צילום: AFP

השבדי עלה מהספסל מול טולוז וקבע מהפך בפנדל אחרי שלואיז איזן בנגיחה

קבוצות: טולוז
(גודל טקסט)

פאריס סן ז'רמן לא צפתה יותר מדי תקלות מול טולוז, כנראה בגלל זה זלאטן איברהימוביץ' שמע את שריקת הפתיחה מהספסל ומשם צפה בחבריו מסתבכים. אז לקראת הסיום הוא קם, התחמם, פשט את האימונית ונכנס למגרש כדי לסגור סיפור. 1:2 דרמטי לפ.ס.ז' בדרך לשמיני גתר הגביע הצרפתי.

ההבדל בין שתי הקבוצות היה ברור עוד לפני הפתיחה, פשוט כי החבורה של לוראן בלאן מוליכה את הטבלה הצרפתית בפער מבטיח של 21 נקודות ממונאקו שבמקום השני. מנגד, האורחת נאבקת נגד הירידה והיא עם נקודה אחת מתחת לקו האדום. על כר הדשא זה לא נראה ככה. לפחות בהתחלה. 

בלי וויסאם בן ידר, אחד השחקנים החשובים בהתקפה שלה, טולוז הצליחה לעלות ליתרון כבר בדקה העשירית משער של פרנסואה מובאנז'ה אחרי מהלך קבוצתי יפה. שחקני פ.ס.ז' הגבירו את הלחץ ורק בדקה ה-54 חזרו לתמונה עם שער בנגיחה של דויד לואיז אחרי הגבהת קרן של אסקיאל לאבסי. הארגנטיני הוחלף בדקה ה-64 באיברהימוביץ', ששניות ספורות אחרי כניסתו מצא את הרשת בנגיעה הראשונה בכדור. אותו שער נפסל, אז הוא הלך על בטוח במאני טיים.

דקתיים לסיום הזמן החוקי לייבן קורזאווה הצעיר ספק הופל ברחבה. השופט השתכנע וזלאטן היה שם כדי לסגור סיפור עם פנדל מוצלח בדקה ה-90. פ.ס.ז' בשמינית גמר הגביע הצרפתי, בעיקר בזכות סוכן הביטוח שנקרא זלאטן איברהימוביץ'.  

הרכבים 

פ.ס.ז': סלבטורה סיריגו; גרגורי ואן דר ויל, פרנסל קימפמבה, דויד לואיז, לייבן קורזאווה; בנז'מן סטמבולי, הרווין אונגנדה (לוקאס מורה/64), אדריין ראביו; אנחל די מריה, אסקיאל לאבסי (זלאטן איברהימוביץ'/64), אדינסון קבאני. 

טולוז: מאורו גויקוצ'אה; פאבל ניקוב, אלכסיס בלין, אורוש ספאייץ', סטיב יאגו, פרנסואה מובאנז'ה; יאן בודיגר, טונגו דומביה (אטיין דידו/66), אדריין רגאטן, מרטין בריית'ווייט (פאנצ'י סרייה/74); אלכסנדר פשיץ'.

תוצאות נוספות: גאזלק אז'אקסיו – גנגאן 0:3, ראן – בורג אן ברס 3:1, אנז'ר – בורדו 2:1, באסטיה – סושו 2:1, סאר אוניון – ניור 0:1.

פ.ס.ז'-טולוז, מהלך המשחק

דקה 5

הקבוצה מהבירה הצרפתית הגיעה למצב ראשון במשחק. אנחל די מריה העביר כדור רוחב מצד שמאל ואדינסון קבאני ניסה להכניע את מאורו גויקוצ'אה מקרוב, אבל בעט חלש מדי. 

דקה 10

0:1 לטולוז. האורחת עלתה ליתרון מפתיע לאחר שמהלך קבוצתי יפה הסתיים במסירה של אדריין רגאטן לפרנסואה מובאנז'ה, שמקרוב הכניע את סלבטורה סיריגו.


אדריין רגאטן. בישל את השער הראשון
 

דקה 31

ככל שהדקות חלפו, החבורה של לוראן בלאן ניסתה להפעיל לחץ על יריבתה והחזיקה יותר בכדור, אבל לא הצליחה לאיים בצורה משמעותית על השער. 

דקה 38

דויד לואיז כמעט השווה את התוצאה. הבלם ניסה להכניע את גויקוצ'אה עם בעיטה חופשית מכ-16 מטרים, אבל השוער היה במקום והדף.


לאבסי מנסה לשמור על הכדור. (AFP)

דקה 49

טולוז כמעט הכפילה את התוצאה. מובאנז'ה כמעט כבש את שערו השני במשחק לאחר שסובב את הכדור מקצה הרחבה לכיוון השער, אבל סיריגו היה במקום. 

 

דקה 54 

פ.ס.ז' השוותה ל-1:1. לאבסי הרים כדור קרן מצד ימין ולואיז נגח מתוך הרחבה כדור חזק לרשת של האורחת.

דקה 64 

זלאטן איברהימוביץ' עלה מהספסל וכעבור 20 שניות הבקיע אחרי הדיפה של השוער, אבל השער נפסל בגלל נבדל של דויד לואיז. איזה קילר השבדי. 

דקה 88 

קורזאווה מופל ברחבה על ידי נגיעה קלה, השופט מורה על הנקודה הלבנה. פנדל לפ.ס.ז'

דקה 90 

גוווווול! 1:2 לפאריס סן ז'רמן ברגע האחרון. זלאטן איברהימוביץ' ניגש לנקודה וירה את הכדור לרשת של טולוז. בשביל זה הוא שם.
 

עוד באותו נושא: דויד לואיז, טולוז

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי