Sport1 Banner

טבק: "הרבה שחקנים פצועים ובספק לקאזאן"

לא מתייחס לשופטים אך עוקץ. טבק
לא מתייחס לשופטים אך עוקץ. טבק | צילום: עדי אבישי

מאמן מכבי ת"א: "מתי מקל ישוחרר? מקווה שבקרוב. יוגב מסכן את הקריירה"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב השלימה את הכנותיה לקראת המשחק נגד אוניקס קאזאן במסגרת המחזור השלישי של השלב השני ביורוקאפ. המשחק ביד אליהו יפגיש בין שתי הקבוצות המושלמות בבית, לאחר שאלו ניצחו את ניז'ני נובגורוד ואולימפיה לובליאנה.

 

"קאזאן היא הקבוצה הטובה ביותר בבית שלנו", סיפר מאמן הצהובים, ז'אן טבק, במסיבת עיתונאים ערב המשחק. "קבוצה עם סגל באיכות של יורוליג ועם הרבה שחקנים שיש להם ניסיון ואיכויות יורוליג. הם גם השיגו תוצאות טובות בליגת ה-VTB. זו קבוצה שמתבססת על פיקנרול ועל שליטה טובה בכדורסל, הם יודעים לקרוא טוב את המשחק. אני מקווה שנאגור את הכוחות עם השחקנים שלנו נגדם ונשיג ניצחון במגרש הביתי שלנו".

 

"זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מגיעים למשחק אחרי הפסד בליגה הישראלית", התייחס המאמן לעובדתו שקבוצתו הפסידה ביום ראשון לאשדוד. "עד עכשיו תמיד הגבנו טוב לזה. אני בטוח שהמוטיבציה של השחקנים תהיה גבוהה. הדאגות הגדולות שלי היא כמה שחקנים יהיו לנו מחר, יש לנו הרבה שחקנים בספק למשחק. אני לא אגיד את השמות אבל תסמכו עלי: הרבה שחקנים בספק למשחק, לא סיימו את האימון היום".

 

"היעדר אנרגיה זה היעדר גאווה", השיב טבק לשאלה הנוגעת להיעדר כוחות בהפסד לאשדוד, ובכך עקץ מעט את חניכיו. "כשאתה משחק נגד קבוצה שכבר ניצחה אותך זה משחק על הכבוד. היעדר אנרגיה זה בעצם בעיה מנטאלית. היום דיברתי עם השחקנים, עברנו על הוידאו מהמשחק, ראינו מה לא הלך טוב והתכוננו לקאזאן".

 

"קית' לנגפורד? תמיד כששחקן משחק נגד הקבוצה הקודמת שלו הוא להפגין את היכולת הגבוהה ביותר מול הקהל שהוא שיחק עבורו. זה לא רק אצל לנגפורד", התייחס המאמן לכוכב הרוסים, שלבש את המדים הצהובים לפני כשלוש שנים. "אני לא יודע מתי מקל ישוחרר. אני מקווה שבהקדם. הוא מתאקלם בקבוצה אבל קשה להגיד כי הוא עדיין לא שיחק, אימונים ומשחקים אלה דברים שונים".

 

"אני לא מעוניין לדבר על ההרחקה שלי נגד אשדוד כי אני בתור עיקרון לא מדבר נגד שופטים" אמר טבק אך לא התאפק והוסיף: "כשאני עושה את זה זה יהיה ביקורתי. הם כמוני, גם אני לפעמים עושה טעויות בעבודה שלי. זה לא משהו שבשליטתי, אני עושה את המירב".

 

מסכן את הקריירה שלו. אוחיון (עדי אבישי)

 

"יש לנו הרבה בעיות, אני לא יכול לקיים שני אימונים ברצף", התלונן המאמן על בעיית הפציעות של הצהובים, ואז הוסיף: "במשך כל החודש האחרון אנחנו משחקים רק עם רכז אחד כי אוחיון לא יכול לשחק. כשהוא משחק הוא מסכן את הגוף שלו ואת הקריירה שלו. הוא לא צריך לשחק, הוא משחק בשביל מכבי".

"אני לא חושב שאני נוקשה, רק יודע מה אני רוצה ומה צריך לעשות כדי להגיע לשם", הדגיש טבק. "אני לא חושב שאני נוקשה, אלא שאני עקבי. כדי להגיע לאן שרוצים, צריך להתמיד. אני לא מחשיב עצמי מאמן כשרוני, אלא מאמן של עבודה. במצב בו אנחנו נמצאים, אני מקווה שלקראת סיום העונה יהיה סגל מלא בו כולם עוזרים לכולם".

קאזאן חוששת מהיכל מלא

מהעבר השני, כאמור, מגיעה אחת הקבוצות החזקות באירופה העונה. הרוסים ממוקמים במקום השני בליגת ה-VTB עם מאזן 2:13, מאחורי צסק"א מוסקבה, וגם הם מוליכים את הבית עם מכבי. את השלב הראשון ביורוקאפ הם סיימו במקום השני עם מאזן 3:7. שניים מכוכביה הגדולים מוכרים לחובבי הכדורסל בישראל. הראשון, כאמור, הוא קית' לנגפורד, אקס מכבי, שקולע 20 נקודות למשחק ביורוקאפ (שלישי במפעל). השני הוא הסנטר המאסיבי, ארתיום פראחוסקי, ששיחק בעבר בהפועל ירושלים.

חוזר להיכל, הפעם בירוק. לנגפורד (AFP)

 

"מכבי היא קבוצה מאוד מאוזנת עם משחק כדורסל חי", התייחס מאמן הרוסים, יבגני פשוטין. "כשהם משחקים בבית יש להם תמיכה נלהבת מצד הקהל שלהם, ולכן אנחנו צריכים לשמור על קור רוח ולהיות חכמים. אנחנו צריכים להפגין משחק הגנתי ולהיות המשכיים בשביל לעצור את התקפות המעבר שלהם ולשלוט בקצב של המשחק".

 

"כדי שנישאר בתמונת המשחק אנחנו צריכים לשמור על שחקני המטרה שלהם, רוצ'סטי וסמית'", המשיך פשוטין ופירט: "אנחנו צריכים להתייחס באופן מיוחד לסנטרים שלהם אונואקו ואמבקווה ולא לאפשר זריקות חופשיות ללנדסברג ולאחרים. ההגנה שלנו צריכים להיות טובה ואקטיבית, והתקפית אנחנו צריכים להניע את הכדור מהר ולחפש את הצדדים החלשים של היריבה שלנו".

הפורוורד אנטון פונקראשוב, שכנראה לא מעודכן בכך שהקהל הצהוב אינו מגיע בהמוניו למשחקי היורוקאפ, התראיין אף הוא ואמר: "קשה למדי לשחק נגד מכבי תל אביב. שיחקתי נגדם כשחקן צסק"א מספר פעמים, ואני זוכר טוב מאוד שלא היה אפילו כסא אחד פנוי באולם שלהם, מה שייצר אווירה נהדרת. כל אחד מהאוהדים שלהם יצעק ויעודד ויחד עם העובדה שזה יהיה משחק ביתי שלהם זה יהיה מאוד מאתגר עבורנו. מכבי היא אחת הקבוצות החזקות ביורוקאפ, עם סגל חזק ומאוד מאוזן".

עוד באותו נושא: ז'אן טבק, ייבגני פשוטין, קאזאן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי