Sport1 Banner

אוהדים גרמנים הגיעו לישראל אך המשחק בוטל

זורן ובופל
זורן ובופל | צילום: בית"ר נורדיה ירושלים

נציגי האלקה המבורג יבקרו את נורדיה, ההתאחדות שינתה את לוח המשחקים

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

סיפור כזה לא שומעים כל יום: ביקור חגיגי של מספר אוהדים גרמניים שהגיעו לישראל התקיים ללא "המנה העיקרית" – משחק ליגה אמיתי של בית"ר נורדיה ירושלים, וזאת בשל שינויים כפויים שערכה ההתאחדות לכדורגל בשל התפרקות אחת הקבוצות בעיר הבירה.

 

בית"ר נורדיה היא כידוע קבוצת אוהדים שהוקמה על ידי אוהדי בית"ר ירושלים, שמאסו בקבוצה המקורית בעיקר בשל תחושתם כי זו "נתפסה" על ידי קבוצה קיצונית של אוהדים גזעניים. האוהדים החליטו לעשות מעשה ולהקים קבוצה חדשה, נקייה מגזענות, ששייכת לאוהדים עצמם, וזאת בהשראת קבוצות אחרות שעשו זאת, כולל היריבה מעבר לכביש הפועל קטמון ירושלים.

 

 

בדומה לתופעת קבוצות האוהדים הטריות, גם נורדיה החלה לשתף פעולה עם קבוצות אוהדים דומות בחו"ל. נוצר קשר בין הקבוצה הירושלמית לבין קבוצת האלקה המבורג, שהוקמה על ידי אוהדי המבורג שלא הסכימו לקבל את העובדה שתאגיד כלכלי השתלט על עמדות הכוח במועדון, שבמשך עשרות שנים הוחזקו על ידי האוהדים עצמם.

 

שיתוף פעולה פורה. אוהדי שתי הקבוצות (בית"ר נורדיה ירושלים)

 

שיתוף הפעולה בין הקבוצות הוליד ביקור צהוב בגרמניה ביולי 2015, במהלכו חבר הוועד המנהל דוד אוזן וחבר העמותה יובל רובוביץ' התארחו אצל הקבוצה הגרמנית, החליפו עם אוהדיה צעיפים ודגלים ואף נכחו במשחק הבכורה שלה בליגה הגרמנית התשיעית.

 

בהתאם לשיתוף הפעולה, תואם גם ביקור גומלין בארץ הקודש במהלך פגרת החורף הגרמנית, שכידוע אורכת כחודש. נציגים של קבוצת האוהדים הגרמנית כבר קנו כרטיסי טיסה לישראל, אולם לאחר מכן נאלצו לקבל את הבשורות המצערות לפיהן ביקורם לא יכלול את אירוע השיא: הגעה למשחקה של נורדיה.

 

דגל נורדיה במשחקים של הקבוצה הגרמנית (בית"ר נורדיה ירושלים)

 

הסיבה לכך היא התפרקותה של הפועל מ.ס. חבל מודיעין זוזיאן מהליגה של נורדיה, שכפתה על ההתאחדות לסדר מחדש את לוח המשחקים של הליגה, ועקב כך לכפות על כלל הקבוצות פגרת חורף בין התאריכים 8.1 – 29.1. ביקור אוהדי הקבוצה הגרמנית נכלל בתוך הפגרה, ולכן הם ייאלצו להסתפק בביקור במתחם האימונים של הקבוצה במגרש מבט בקטמון, כמו גם באתרים שונים ברחבי הבירה. יחד עם זאת, בקבוצה האוהדים מסרבים להתאכזב: "זה מרגש ומשמח לראות איך כדורגל מצליח לגשר על פערים תרבותיים, הבדלי שפה ומרחקים גאוגרפיים", אומר יובל רובוביץ' לנוכח הביקור, "זו בעצם המהות שעומדת מאחורי ההקמה של בית"ר נורדיה ירושלים".

 

בית"ר נורדיה הוקמה בקיץ 2014, ובעונה החולפת לא הצליחה לעלות ליגה לאחר שסיימה במקום השלישי בליגה ג' מרכז עם 66 נקודות (85% הצלחה), מאחורי מ.כ. חולון יניב שעלתה לליגה ב'. העונה ממוקמת קבוצת האוהדים במקום הראשון עם 27 נקודות אחרי 10 משחקים, שתי נקודות יותר מהפועל עירוני גדרה. השחקנים המרכזיים בשורות הירושלמיים הם אביתר ברוכיאן, יניב בן הרוש, ארטום טרטיאק, ציון זקן ושי ניסים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי