Sport1 Banner

עומאן ויתרה על האירוח של אליפות העולם לנוער בשייט

יור האיגוד גילי אמיר
יור האיגוד גילי אמיר | צילום: עמית שיסל, איגוד השייט

המארגנים בנסיכות לא נענו לדרישה להבטיח את התחרות תחת כל דגל

(גודל טקסט)

פדרציית השייט הבין-לאומית (ISAF) הודיעה כי התאחדות השייט של עומאן הסירה את בחירתה לאירוח אליפות העולם לנוער בחודש דצמבר 2016 בשמונה דגמים, בהם גלשני רוח מדגמי RSX ולייזר. 

עומאן זכתה באירוח אליפות העולם ב-2016, אך בהודעת ISAF נמסר כי העומאנים ויתרו על האירוע אחרי שהפדרציה העולמית ביקשה הבהרה מכל המדינות המתעתדות לארח תחרות בינ"ל שיאפשרו לכל ספורטאי להיכנס למדינה המארחת ולהתחרות תחת הדגל שלו ללא שום הגבלות.

הודעתה זו של ISAF ושל ההתאחדות השייט של עומאן הגיעה בעקבות דרישה ספציפית של ISAF  בעקבות החלטה שהתקבלה בישיבה מיוחדת שנערכה ב-17 באוקטובר 2015 ובהמשך להודעת התאחדות השייט הבינ"ל מ-13 בינואר, במסגרתה חידדו את הרעיון האולימפי בו אי אפשר יהיה להפלות בין מדינה למדינה ועל כך שלא ניתן יהיה לארח תחרויות בינ"ל אם לא תינתן התחייבות כזו מצד המארגנים.

יו"ר איגוד השייט גילי אמיר הגיב: "זהו ניצחון גדול של הנורמליות ושל ערכי הספורט האמיתיים על הפוליטיקה. הודעה זו מראה שקברניטי השייט בעולם הבינו את העוול שנגרם לספורטאי ישראל והם אכן נתנו ביטוי לכך שלא יתנו יד שלא תהיה הפליה בין מדינות. מבחינת איגוד השייט בישראל מדובר בהישג גדול, שהשלכותיו יהיו לא רק לגבי הספורטאים שלנו אלא לגבי כל השייטים בעולם והספורטאים בכלל".

עוד באותו נושא: גלישת רוח, עומאן, שייט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי