Sport1 Banner

בכורה לסימונס, מכבי ת"א לא רוצה להסתבך בלובליאנה

יראה מה הוא יודע הערב. סימונס
יראה מה הוא יודע הערב. סימונס |

גם מילסאפ בבכורה ביורוקאפ. טבק: "יש ציפיות ממנו, הוא צריך ללמוד מהר"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב, שהתחילה את העונה בגביע היורוליג, תנסה הערב (21:30) להימנע מאי נעימות גדולה כשתתארח אצל אולימפיה לובליאנה במסגרת המחזור הרביעי של השלב השני ביורוקאפ, כשהיא יודעת שהפסד עשוי למנוע ממנה להעפיל לשמינית הגמר.

 

עד לפני מספר שבועות ובמשך שנים נהגו אוהדי מכבי ללעוג למפעל השני בחשיבותו ביבשת, אולם בסיטואציה מסוימת קבוצתם יכולה להיות מודחת מהמפעל. מאזנם של הצהובים לאחר ארבעה משחקים הוא 2:2, כאשר נותרו שני משחקים לסיום הבית. במחזור האחרון שייערך בשבוע הבא תתארח ביד אליהו ניז'ני נובגורוד, שהפסידה 87:83 לצהובים בסיבוב הראשון.

 

·         קדנציה שניה בצהוב? שון ג'יימס ייבחן במכבי ת"א

 

גם לובליאנה הפסידה לקבוצה של ז'אן טבק במחזור הראשון (82:73) שניצחה ללא בעיות רבות, כאשר בשורותיה עדיין שיחקו ג'ורדן פארמר וארינזה אונאקו. הערב יקיימו בכורה אירופאית שני שחקנים: אליז'ייה מילסאפ והסנטר סדריק סימונס, שחתם בקבוצה לשבועיים וישחק עם הקבוצה בשני המשחקים שנותרו לה ביורוקאפ. במקביל, יתחיל לאמן עם הקבוצה שון ג'יימס, שאם ירשים יוחתם וסימונס ישוחרר. במציאות כזו גל מקל, שהצטרף לקבוצה לפני שבועיים וחצי, נחשב כבר לותיק.

 

סוג של שחקן ותיק. מקל (אודי ציטיאט)

 

מכבי שמח לפגוש בלובליאנה את הרכז שלה, יוגב אוחיון, שעבר טיפולים בקרסולו בקרואטיה. השחקן עשוי להירשם למשחק הערב ואף לקבל מספר דקות משחק.

 

המאמן ז'אן טבק בחר לדבר על שחקניו ולא על היריבה הסלובנית: "אני  מצפה מהקבוצה שלי להפנים את מה שאנחנו עושים באימונים. אם נעשה את הדברים כמו שצריך אני לא מודאג. נצטרך להתאמן כמה שיותר עם השחקנים החדשים שלנו וברגע שגם הפצועים יחזרו זה יעזור לנו".

 

טבק התייחס גם לסנטר החדש שלו, סדריק סימונס: "אני מצפה ממנו לעשות את התפקיד המצופה משחקן גבוה. השאלה היא האם הוא ילמד את התפקיד המיועד לו במהירות והאם הוא יתאים מבחינה פיזית".

 

מתמקד במכבי ת"א. טבק (עדי אבישי)

 

הסלובנים לא ירימו הערב ידיים, למרות שאיבדו כל סיכוי להעפיל לשלב הבא. "אני בקלות יכול להגיד שזה המשחק הכי קל שלנו עד כה", אמר גאספר פוטצ'ניק, מאמנה של אולימפיה. "אנחנו גאים ומרגישים שמדובר בתענוג גדול לארח ולשחק אצלנו בסטוז'יצה ארנה נגד קבוצה כמו מכבי תל אביב. הם קבוצה נהדרת, אבל אנחנו מאמינים שנוכל להציג את הביצועים הטובים ביותר שלנו."

 

"אני לא יודע אם ננצח", המשיך המאמן, "אבל אני מאמין שאנחנו יכולים להיות במשחק עד הסוף ונשאר צמודים למכבי עד לבאזר. מבחינת מכבי ת"א מדובר במשחק מאוד חשוב עבורם ואנחנו נערכים לכך".

 

"אנחנו לא במצב לאיים על מכבי תל אביב ולהצהיר שננצח", הבהיר כוכבה של לובליאנה, סווה לאסיץ', "אנחנו נתייחס למשחק הזה כהזדמנות טובה כדי להשתפר ולהכניס לכושר טוב יותר כמה שיותר שחקנים. אנחנו נעשה את הכי טובים מבחינתנו בשביל להפתיע אותם".

 

פעם אחרונה בארנה

הפועל ירושלים תקיים הערב (19:30) את משחקה הביתי האחרון העונה במסגרת גביע היורוקאפ כשתארח את סראטוב הרוסית. האלופה הישראלית עדיין ללא ניצחון לאחר ארבעה מחזורים בסיבוב השני.

 

יפיקו את הלקחים הנדרשים. פרנקו (דור קדמי)

 

"לצערנו האפשרות להתקדם באירופה נסגרה בפנינו", אמר המאמן, דני פרנקו. "נבוא למשחק הערב כמו מקצוענים עם רצון לנצח. אחר כך נפיק את הלקחים הנדרשים, את הרגשות והתחושות מהפרק האירופאי לטובת התלכדות והתעצמות לקראת השלבים המכריעים של המאבקים בליגה".

 

ראשל"צ רוצה את הבכורה בבית

מכבי ראשל"צ תתארח הערב (19:30) בפינלנד אצל יואנסו קטאיה בפינלנד למשחק מול קטאייה, במסגרת היורופקאפ, האירופאי של פיב"א.

 

למרות שנוצחו 81:71 בשבוע שעבר אצל וילרבאן, שחקניו של שרון דרוקר הבטיחו את מקומם בשמינית הגמר, שיתקיים בשיטת הטוב משלושה משחקים. בשל העובדה שניצחו את וילרבאן בסיבוב הראשון ב-11 נקודות הפרש, הכתומים יעפילו לשלב הטופ 16 מראשות הבית במידה וינצחו הערב ובמקביל וילרבאן תפסיד לנובו מסטו. עלייה מהפסגה תבטיח לראשונים את יתרון הביתיות ואירוח של שניים מתוך שלושת משחקי שמינית הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי