Sport1 Banner

ירושלים הודחה מהגביע אחרי 87:72 ממכבי חיפה

איזו מכה. פרנקו
איזו מכה. פרנקו | צילום: דני מרון

הירוקים לא נבהלו מהאלופה וגרמו לה לאבד תואר ראשון העונה. בלייזר בלט

(גודל טקסט)

מי היה מאמין: עוד טרם התחלפה השנה ל-2016, הפועל ירושלים כבר איבדה את התואר הראשון העונה. האדומים הפסידו בביתם למכבי חיפה 87:72 במסגרת שמינית גמר הגביע והודחו מהמפעל. הגרלת שמונה האחרונות תתקיים ביום ראשון בשעה 16:10, ומשחקי רבע הגמר יתקיים ב-10.1.

 

אולי זה שיכרון ההעפלה לשלב הבא ביורוקאפ, אולי זה חוסר ההכנה או שאולי זה פשוט המשחק הנהדר של חיפה: האלופה שיחקה רע, לקחה זריקות רעות ומהעבר השני אפשרה לחיפה לקלוע מחוץ לקשת באחוזים נהדרים (53% 10/19) ולהנחיל לה את הפסד הבית הראשון הראשון העונה בישראל.

 

 

יהיה זה עוול להתייחס רק לקבוצה המפסידה במשחק. הירוקים הגיעו ללא רגשי נחיתות והציגו לראווה את עוז בלייזר, שקלע 9 נקודות ברבע הראשון בדרך ל-17 במשחק כולו. מצטיין המשחק היה ורגאס, שקלע 22 נקודות, מסר 7 אסיסטים והוריד 6 ריבאונדים. גם דיברטולומאו, עם 11 נקודות (3/3 מחוץ לקשת), סייע לניצחון.

 

מהעבר השני, האדומים הגיעו עם אנרגיות שליליות, לאחר שאלפי מנויים בחרו להחרים את המשחק בשל כעס על כך שבניגוד לשנים קודמות, הם נדרשו לשלם עבור המשחק. הוייב השלילי סבב את הקבוצה כל המשחק, וגם כאשר ג'וש דאנקן, שהצטיין עם 17 נקודות, יובש על הספסל הקהל קרא בשמו ואילץ את דני פרנקו להכניס אותו. הפועל שיחקה משחק לא אגרסיבי עם מעט אנרגיות ואיבדה 17 כדורים בדרך להפסד.

 

"לא שיחקנו היום כמו קבוצה", הגיב מאמן הקבוצה דני פרנקו. "הקהל ששרק בוז מרגיש בדיוק כמוני, אנחנו לא יכולים לשרוק בוז. כולנו מאוכזבים, אין אחד שחשב שלא רצינו לקלוע. מהרגע הלא נעים הזה נצטרך לגדול ולהמשיך הלאה. זה צובט אותי מבפנים אבל יש לנו עוד הרבה על מה לשחק העונה".

 

ורגאס: "רמי הדר הוא כמו אבא שלי"

 

"גורם לי טוב מאוד להרגיש טוב שניצחנו, אני אוהב את ההערכה של אוהדי ירושלים שמחאו לי כפיים", אמר מאמן חיפה רמי הדר. "ההגנה והקבוצתיות ניצחו לנו את המשחק, פשוט שיחקנו מצוין היום. החוזק המנטאלי היה קיים גם בימים הקשים, ראינו את זה גם אחרי ההפסד נגד מכבי. יש עם מי ללכת למלחמה בקבוצה הזאת. עוז בלייזר? הוא נותן עונה גדולה עד עכשיו. הוא שחקן שמאוד מתאים לשיטה וכיף לעבוד איתו".

 

"ירושלים היא קבוצה נהדרת, כזו שכשאתה עושה נגדה טעויות אתה משלם את המחיר" הגיב מצטיין המשחק, גרגורי ורגאס. "היום כולם היו נהדרים. זה היה משחק קשה, אמרתי לשחקנים לשחק ביחד ולשחק חכם וזה עבד. רמי הדר הוא כמו אבא שלי, הוא כל הזמן מדריך אותי ואני אוהב לשחק עבורו. ננוח היום ונתכונן למשחק נגד אילת.

 

הגענו מוכנים טקטית וידענו מה צריך לעשות", סיפר עוז בלייזר, שניפק משחק נהדר. "נהניתי מכל רגע, שיחקנו כמו קבוצה בעיקר בהגנה. ירושלים קבוצה מאוד מוכשרת, הם לא נותנים לשבור אותם באמצע המשחק. צריך לדעת להיות מרוכזים ולשחק את אותו כדורסל שהביא לנו את היתרון".

 

מהלך המשחק:

 

רבע 1

הפועל ירושלים עלתה בחמישייה עם אי ג'יי רולנד, מאט ג'נינג, דונטה סמית', ליאור אליהו ודאור פישר. מכבי חיפה פתחה עם חנן קולמן, עוז בלייזר, גרגורי ורגאס, רנה רוז'ו ואלכס צ'וברביץ'. קולמן ובלייזר העלו את הירוקים ל-0:5 מהיר. סל של אליהו ואסיסט שלו לשלשה של רולנד השוו את התוצאה. בלייזר לא נבהל וקלע חמש רצופות בדרך ל-5:10, מה שגרם לפרנקו להזעיק פסק זמן.

שתי הקבוצות חזרו בסערה מפסק הזמן והחליפו קליעות. דיברטולומאו עם שלשה העלה את האורחים ל-11:18, דונטה סמית' נכנס לעניינים והוריד ל-16:20. הרבע הראשון הסתיים ב-18:22, כאשר בלייזר קולע 9 נקודות.

רבע 2

חיפה פתחה את הרבע השני בסערה ובאקנר העלה אותה ליתרון שיא: 20:30. שלוש נקודות של דונטה סמית', שהגיע כבר לעשר נקודות, הורידו ל-23:30. סמית' צימק במעט את התוצאה, אך ורגאס ודיברלטולומאו עם השלשה השלישית שלו קבעו 27:37, וצ'וברביץ' עם סל נוסף העלה את האורחים ליתרון שיא: 27:39.

פרנקו הזעיק פסק זמן, ממנו חזרו האדומים בסערה: שלשה של דאנקן ועוד שתיים של בר טימור הורידו ל-32:39 וגרמו להדר להזעיק פסק זמן. המגמה המשיכה, ואליהו ודאנקן קלעו שמונה נקודות מהירות וצימקו את התוצאה ל-41:40 במחצית.

בולטים בירושלים: סמית' (10), אליהו (9) ודאנקן (8). בחיפה (6/11 מחוץ לקשת): דיברטולומאו (11), וורגאס ובלייזר (9 כל אחד).

רבע 3

באקנר העלה את הירוקים ל-40:44 אך ארבע נקודות רצופות של דאנקן קבעו שוויון 44:44. ורגאס לא נבהל ועם חמש נקודות העלה את הירוקים ל-44:51. דאנקן ניסה לצמק אך ורגאס וגרייבס צלפו מחוץ לקשת והעלו את חיפה ליתרון שיא: 48:59. פרנקו שוב עצר את המשחק עם פסק זמן.

הפועל חזרה מפסק הזמן עם אש בעיניים, סמית' וטימור הורידו ל-53:59. ורגאס לא נבהל ועם הנקודה ה-16 שלו החזיר את היתרון ל-9: 54:63. צ'וברביץ' הוסיף נקודה מהקו וקבע 54:64 בסיום הרבע.

רבע 4

אסיסט נהדר של טימור לפישר הוריד ל-6 הפרש, אך בלייזר עם ארבע נקודות רצופות קבע 60:70. האדומים לא מתפקדים, מאבדים כדורים ועושים עבירות שטותיות: קליעות עונשין של קולמן העלו את חיפה ל-74:60. בלייזר המשיך לקלוע והעלה ל-63:77. ורגאס עם חטיפה וסל העלה ל-65:81 שתי דקות לסוף ולמעשה הכריע את המשחק.

 

עוד באותו נושא: דונטה סמית', וויל גרייבס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי