Sport1 Banner

ניצחון שדומה להפסד: מכבי הייתה אנמית

רוצ'סטי. זה פשוט לא יספיק
רוצ'סטי. זה פשוט לא יספיק | צילום: עדי אבישי

היכולת של הצהובים לא מספיקה. וגם: ירושלים צריכה להיות רעה יותר

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הפסידה אמש לאולימפיה לובליאנה בהפרש של שבע נקודות: לפני המשחק הציבו אותה סוכנויות ההימורים כפייבוריטית ב-16 נקודות, אך היא ניצחה רק 73:82.

 

הניצחון הזה דמה הרבה יותר להפסד. מכבי שיחקה לא טוב, ללא התלהבות, ללא סדר, ללא הוצאה לפועל והיא אפילו ספגה שריקות בוז מהקהל. כל זאת מול אוסף של ילדים אלמונים ועניים; ללובליאנה תקציב שחקנים של פחות מעשירית מזה של הצהובים, אך עדיין הירוקים מסלובניה יצאו אמש מההיכל ביד אליהו עם יותר כבוד עצמו מהמארחים.

 

 

במקום שמכבי תשחק עם "רצח בעיניים" לאחר סיבוב ראשון כל כך משפיל ביורוליג וגם לאחר הפסד הליגה נגד הפועל ירושלים, המשיכו השחקנים בצהוב לשחק באנמיות ובחוסר פוקוס. לא בטוח אם זה בכלל קשור למאמנים, גיא גודס או ז'אן טבק. במכבי השחקנים פשוט לא מספיק טובים, והאנשים שבחרו בהם עשו עבודה רעה ביותר.

 

בלט לטובה. רוצ'סטי (עדי אבישי)

 

כנגד החולשה הכללית בלט לטובה טיילור רוצ'סטי עם 20 נקודות וארבע שלשות, אבל זה פשוט לא יספיק. זה לא יספיק במפעל המשני ביבשת, זה שמכבי לא נמנתה על שורותיו עד כה, וגם לא יספיק כדי לזכות באליפות בישראל.

 

היריבה המושבעת של מכבי בליגה המקומית שיחקה אף היא ביורוקאפ, כמה שעות קודם לכן, וגם היא הפסידה. אלא שההפסד של הפועל ירושלים היה ללא מירכאות. הפועל אמנם הציגה יכולת גבוהה קצת מזו של מכבי ואף קלעה 96 נקודות, כמות מכובדת בהחלט במגרש חוץ רוסי, אך קצת פחות מכובד לספוג בהגנה 105 נקודות באחוזים כה גבוהים (מעל 65% ל-2 ו-35% ל-3).

 

ירושלים של פרנקו צריכה להיות קבוצה רעה יותר. קבוצה בועטת ונושכת, ולא רק כזו שמסוגלת לשים את הכדור בטבעת. חוסר האיזון בבירה הוא הסיבה לכך שהיא כבר מחוץ לגביע וגם הסיבה לכך שהיא כמעט מצאה את עצמה מחוץ ליורוקאפ אלמלא ניצחה שלושה משחקים ברציפות בתום השלב הראשון. הקבוצה של דני פרנקו מסוגלת לשחק היטב ולא סתם היא גברה על מכבי פעמיים העונה.

 

חוסר איזון בבירה. סמית' הולך לאיבוד ברוסיה (סראטוב)

 

אך בכל זאת, למרות הפוטנציאל והכסף הגדול מאוד שהושקע בבירה האדומים יכולים לסיים את העונה במפח נפש אם לא ייצרו איזונים נכונים יותר. כבר בשבוע הבא מוצאת עצמה ירושלים עם הגב לקיר ביורוקאפ כשתארח את גראן קנאריה החזקה בארנה. מכבי, לעומת זאת, יוצאת למבחן קשה בקור הרוסי, מול ניז'ני נובגורוד, שגברה פעמיים על הפועל בשלב הראשון. מעניין אם במשחק הזה סוכנויות ההימורים גם יציבו את מכבי כפייבוריטית.

 

לפני המשחקים החשובים בשבוע הבא מחכה למכבי משחק חוץ לא פחות מלחיץ או חשוב: מול מכבי חיפה בגביע. הפסד שם, והיורוקאפ יקטן עוד יותר בחשיבותו מבחינתה, כי הכישלון של העונה הזו יקבל מימדים כה גדולים בשלב מוקדם יחסית, שכמעט כבר לא תהיה אפשרות להפוך את היוצרות.

עוד באותו נושא: ז'אן טבק

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי