Sport1 Banner

בלאטר הושעה והתגונן: "מצטער, אך לא מתבייש"

בלאטר
בלאטר | צילום: Gettyimages

נשיא פיפ"א היוצא: "ההסכם עם פלאטיני חוקי, מעולם לא לקחתי כסף"

(גודל טקסט)

ספ בלאטר קיים מסיבת עיתונאים שהייתה מתוכננת מראש כשהוא לא מגולח ופלסטר גדול על פניו כתוצאה מטיפול רפואי שעבר. נשיא פיפ"א היוצא, שהושעה לשמונה שנים מכל פעילות, נראה קצת מבולבל. הוא הודיע שיערער על ההחלטה בבית הדין הבין-לאומי לספורט (CAS). 

"לומר שהיום זהו יום טוב לי או לפיפ"א תהיה טעות", הודה בלאטר. "בפעם האחרונה שהיו כאן כל כך הרבה אנשים זה קרה כשנלסון מנדלה היה בביקור ב-2010 ודיבר על הומניות. כאשר מדברים על הומניות בעולם ובעולם הכדורגל מדברים על כיבוד האחר. 'לכבד את האחר' זו גם הייתה הסיסמה של מונדיאל 2010. אני אומר זאת בגלל שקיבלתי מידע היום קצת אחריכם על כך שהורחקתי לשמונה שנים. אני מצטער שזה קרה אחרי 40 שנה ששירתתי את פיפ"א ומצטער עבור 400 העובדים בארגון. אני גם מצטער על עצמי ועל הדרך בה נהגו בי בעולם ההומני הזה".

"קבעתי את מסיבת העיתונאים כי עורך הדין השווייצרי שלי ואני היינו בטוחים ששכנענו את הפאנל של ועדת האתיקה לגבי התשלום שלי למישל פלאטני שזה היה חוזה מתמשך שלא בוטל", הסביר בלאטר. "הדבר הזה אושר בשתי פגישות של הנהלת פיפ"א בשבדיה ובציריך בדצמבר 1998". 

הנשיא המודח הוסיף: "באותן ישיבות דיברו על ההסכם ביני לבין פלאטיני וזה רשום בפרוטוקול. גם ההחלטה לשלם לו אושרה. יש לנו את ההוכחה שההסכם היה ידוע לא רק לי ולפלאטיני. האישור עבר בוועדת הכספים, אצל הוועד המנהל, ועדת הבקרה של פיפ"א, הקונגרס. זה נרשם ונעשה בתנאים טובים".


בלאטר, מתעקש שהכל היה חוקי (Gettyimages)

השווייצרי אמר עוד: "ההסכם בעל פה בינינו, או מה שמכנים הסכם ג'נטלמני, נעשה ב-1998 בצרפת אחרי הגביע העולמי. פלאטיני אמר לי שהוא רוצה לעבוד עבור פיפ"א ואמרתי לו שזה נפלא. הוא אמר שהיה רוצה מיליון פרנק שווייצרי ואני הסכמתי לשלם אז וחלק שני אחר כך. מה שמדהים אותי כרגע זה שוועדת האתיקה מכחישה שהיה הסכם כזה. אתם העיתונאים שעקבתם אחרי פיפ"א יודעים שאי אפשר לשנות את ההיסטוריה. אני אולי מושעה, אבל אלחם עבורי ועבור פיפ"א. על מה השעו אותי לשמונה שנים? אני מצטער על מה שהיה, אבל לא מתבייש במה שקרה. אין לוועדה כל אישור ללכת נגד הנשיא של פיפ"א". 

לדעת בלאטר ההחלטה הייתה בניגוד לחוק והייתה צריכה להתקבל אולי רק בקונגרס של פברואר, אז יוחלט מי יהיה הנשיא הבא. "אני איש עקרונות ואני חוזר על כך שמעולם לא לקחתי כסף. עכשיו אומרים לי שניסיתי לקנות קולות להצביע עבורי ב-2011 בעזרת פלאטיני. בכל מדינה בה חוקי הוועד האולימפי והאו"ם קיימים נותנים למי שנאשם להגן על עצמו ולדבר". 

בלאטר גם דיבר על כך שמשפחתו סבלה קשות מהיחס אליו והלגלוג כלפיו: "אמרו שאני שקרן וכל המשפחה שלי נפגעה".


בלאטר: "אין לוועדה אישור ללכת נגד נשיא פיפ"א" (Gettyimages)

עוד באותו נושא: אופ, מישל פלאטיני, ספ בלאטר, פיפ

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי