Sport1 Banner

ברצלונה בגמר גביע העולם, שלושער לסוארס

צפו בתקציר
צפו בתקציר | צילום: AFP

החלוץ הסתדר בלי מסי וניימאר ב-0:3 על גוואנגז'ו. בראשון: הגמר מול ריבר

(גודל טקסט)

רק פעם אחת בשמונה העונות הקודמות אלופת אירופה יצאה בידיים ריקות מגביע העולם למועדונים (קורינתיאנס 2012), לא נראה שזה יקרה לזו הנוכחית. בלי ניימאר וליונל מסי, ברצלונה טיילה ל-0:3 על גוואנגז'ו הסינית בחצי גמר הטורניר, שנערך ביפן. 

אז אולי ללואיז פליפה סקולארי ושחקניו היו פנטזיות על הפתעה, אך על המגרש לא היה לאלופה הסינית יותר מדי מה להציע. הצלה יפהפיה אחת של קלאודיו בראבו, שקט נפשי של חבייר מסצ'ראנו ולחץ בכל פעם שהכדור היה אצל היריבה הספיק לבארסה. בטח כשבחוד יש לה אחד בשם לואיס סוארס. 

רבים שאלו בתקופה האחרונה איך יכול להיות שסוארס לא נכלל בין שלושת המועמדים הסופיים לכדור הזהב. על המגרש ביוקוהמה הוא ענה לכולם עם שלושער אדיר, שלא הותיר ספק בנוגע לסיווג שלו כסופרסטאר אמיתי. גם אנדרס אינייסטה בלט כהרגלו עם בישול מבריק לשער השני של האורוגוואי. 

בגמר גביע העולם, שייערך ביום ראשון בצהריים (שידור ישיר בספורטHD1), תתמודד ברצלונה מול ריבר פלייט – הקבוצה הארגנטינית הרביעית שמגיעה למעמד. בפעמיים הקודמות שבארסה הייתה שם, היא גם יצאה עם הגביע. אולי גם מסי (אבנים בכליות) וניימאר (פציעה) יחלימו בזמן וכבר יהיו חלק פעיל מהחגיגה.


אוהדי ברצלונה, גם ביפן של כאלה (AFP)

מהלך המשחק
אלופת אירופה נראתה מעט טובה יותר בפתיחה, אבל לקח לה זמן להתחמם בקור של יוקוהמה. רוביניו שמע את שריקת הפתיחה מהספסל הסיני. בדקה ה-32 מוניר נגח בסיבוב לכיוון הפינה הימנית התחתונה, אך הכדור חלף סנטימטרים מהקורה בדרכו החוצה. בדקה ה-39 הגיע השער המיוחל. לואיס סוארס עט על ריבאונד אחרי הדיפה ונעץ את הכדור ברשת. מנגד, קלאודיו בראבו רשם הצלה נפלאה אחרי ניסיון של אלקסון.


סוארס, הסתער על הריבאונד (AFP)

חמש דקות אחרי פתיחת המחצית השניה הגיע הבונבון שהמתיק את כל המעמד. אנדרס אינייסטה הרים ראש והקשית כדור עומק מופלא לעבר לואיס סוארס. האורוגוואי שבר את מלכודת הנבדל, עצר את הכדור על החזה והמשיך מהאוויר לרשת. איזה גולאסו, 0:2 לבארסה.

בדקה ה-66 הואנג בוואן הפיל את מוניר ברחבה ואיפשר לסוארס הזדמנות נוספת. האורוגוואי לא נכשל מהנקודה הלבנה והשלים שלושער אישי, 0:3 קל.


ז'ו ז'נג, שני שברים ברגל במחצית הראשונה (AFP)


סקולארי, כבר אין לו מה להציע ברמות הגבוהות? (AFP)


סוארס, על הגב שלו (AFP)


סוארס, נשאר בפוקוס (AFP)

עוד באותו נושא: גביע העולם למועדונים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי