Sport1 Banner

בשני: שווייץ, אירלנד ודנמרק יילחמו על שני כרטיסים ליורו

כריסטיאן אריקסן נגד אירלנד
כריסטיאן אריקסן נגד אירלנד | LISELOTTE SABROE/AFP via Getty Images

הבריטים והסקנדינבים ייפגשו לקרב ראש בראש, כשהירוקים חייבים ניצחון על מנת להעפיל בעוד לאדומים תספיק נקודה. בריל אמבולו וחבריו יתמודדו עם אתגר קל יותר, כשיתארחו בגיברלטר

(גודל טקסט)

תמונת העולות ליורו 2020 תמשיך להיסגר מחר (שני), עם ערב נוסף של משחקים במוקדמות שבמוקד שלו יעמוד בית 4, בו הצמרת עדיין פתוחה לחלוטין ושלוש נבחרות יילחמו על שני כרטיסים לאנגליה: שוויץ, אירלנד ודנמרק. במקביל, ספרד תרצה לסגור את הקמפיין בטעם טוב עם ניצחון ביתי על רומניה ואיטליה תחפש ניצחון 11 ברציפות שיגדיל את השיא שנשבר ביום שישי האחרון.

גיברלטר – שוויץ (ישיר בספורט4 החל מ-21:35)
הנבחרת של ולדימיר פטקוביץ' תגיע במצב מצוין למחזור האחרון, לאחר שני ניצחונות רצופים שהציבו אותה בסיטואציה הנוחה ביותר שהיא יכלה לבקש כדי להבטיח העפלה. כל מה שהשווייצרים צריכים על מנת לעלות ליורו הוא לגבור על גיברלטר החלשה, שלא השיגה נקודה אחת בקמפיין, כאשר גם תיקו או הפסד של אירלנד במשחק המקביל ישיג להם את הכרטיס ליורו.

ביום שישי האחרון שוויץ עשתה את העבודה עם ניצחון ביתי 0:1 על גאורגיה, על אף שלקח לה 77 דקות עד שסדריק איטן השיג את שער הניצחון. ה"צלבים האדומים" ספגו חמישה שערים בלבד בקמפיין עד כה ולמרות שטרם השיגו ניצחון חוץ במוקדמות, סביר להנים שהם יעמדו במטרה מחר.


השווייצרים יחגגו העפלה מחר? (FABRICE COFFRINI/AFP via Getty Images)

אירלנד – דנמרק (ישיר בספורט1 החל מ-21:35)
"הבחורים בירוק", שלא שיחקו במוקדמות ביום שישי האחרון אך ניצחו 1:3 את ניו זילנד במשחק ידידות, יעלו למחזור המכריע כשהם בפיגור שלוש נקודות מאחורי כריסטיאן אריקסן, קספר שמייכל וחבריהם. האירים יהיו חייבים לנצח בהפרש של שני שערים ומעלה על מנת לעלות ליורו, או לחילופין לגבור על הדנים בהפרש של שער אחד בתנאי ששווייץ לא תסיים בתיקו נגד גיברלטר. לאורחים תספיק נקודה בודדת כדי להשלים קמפיין נטול הפסדים ולהבטיח את הכרטיס לאנגליה בקיץ הקרוב.

הצרה הגדולה ביותר מבחינת המאמן האירי מיק מקארת'י היא היעדרותו של הקפטן סימוס קולמן, שהורחק במשחק האחרון נגד שווייץ ולכן מאט דוהרטי צפוי לפתוח במקומו. שחקן נוסף שייעדר הוא בלם בלקבורן דריק וויליאמס, שמתח את שריר התאומים במהלך הניצחון על ניו זילנד וצלע אל מחוץ למגרש. "היה נחמד אם היינו מבטיחים את המקום ביורו עוד לפני, אבל לפחות אנחנו יודעים מה נדרש מאיתנו בשביל זה. אנחנו לא לוקחים בחשבון שום תוצאה חוץ מניצחון", אמר מקארת'י, שלקראת ההתמודדות יוכל לשאוב עידוד מכך שנבחרתו לא הפסידה בששת משחקיה האחרונים בבית.

דנמרק הביסה 0:6 בקלות את גיברלטר במחזור הקודם וכאמור, עדיין לא רשמה הפסד בקמפיין. מלבד היעדרותו של פיליפ בילינג הפצוע, אריקסן, שמייכל וגם בלמה של צ'לסי אנדראס כריסטנסן יפתחו בהרכב. קשרה של טוטנהאם כבש צמד בניצחון האחרון ובכלל, ב-29 הופעותיו האחרונות במדים הלאומיים הוא הרשית 21 פעמים, כך שדנמרק בהחלט תבנה עליו גם מחר.


נקודה תספיק לדנמרק כדי להעפיל. אריקסן (LISELOTTE SABROE/AFP/Getty Images)

ספרד – רומניה (21:45)
"לה רוחה" כבר הבטיחה את מקומה בטורניר היבשתי והיא מגיעה עם רצף של עשרה משחקים ללא הפסד, כולל שמונה ניצחונות מתוכם, האחרון שבהם 0:7 מוחץ על מלטה שבו דני אולמו ופאו טורס כבשו שערי בכורה במדים הלאומיים. המשחק האחרון במוקדמות ישמש את רוברט מורנו בעיקר כדי לבחון את הכישרונות הצעירים בסגל לקראת היורו הקרוב. מי שייעדרו הם רודריגו, קרלוס סולר ויאגו אספאס, שמתאוששים מפציעות.

הרומנים איבדו סיכוי להעפיל דרך המוקדמות לאחר ההפסד 0:2 לשבדיה ביום שישי האחרון, אך עדיין נותר להם סיכוי לעלות דרך הפלייאוף. במפגש האחרון עם ספרד הם הקשו עליה לא מעט ולמרות שנקלעו לפיגור כפול, הם לא היו רחוקים מלהשיג נקודה והפעילו לחץ גדול על הנבחרת של רוברט מורנו לאחר שפלורין נדונה צימק. ג'ורג' פושקאש יגיע בכושר מצוין להתמודדות, עם חמישה שערים בשמונה ההופעות האחרונות שלו בנבחרת ויאניס חאג'י, בנו של גיאורגי האגדי, צפוי לשתף איתו פעולה במטרה לסיים את הקמפיין בטעם טוב לקראת הפלייאוף.


ספרד רוצה לסגור את הקמפיין בטעם טוב (CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images)

איטליה – ארמניה (שידור ישיר בספורט3 החל מ-21:35)
האזורי שברו שיא בן כמעט 80 שנה ביום שישי האחרון, כשהשיגו את ניצחונם העשירי ברציפות עם 0:3 בבוסניה ושמרו על מאזן מושלם במוקדמות. רוברטו מאנצ'יני צפוי להעניק מנוחה לחלק מהמשתתפים במשחק האחרון, ביניהם אלסנדרו פלורנצי, אמרסון, סנדרו טונאלי, ניקולו בארלה, פדריקו ברנרדסקי ואנדראה בלוטי. מלך השערים של הסריה א', צ'ירו אימובילה, עשוי לחזור ולפתוח בחוד ההתקפה יחד עם סטפן אל שעראווי, שייתכן כי יחליף את לונרזו איניסנייה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי