Sport1 Banner

ספג נאצות ומימן ארוחה למקללים: הסיפור המטלטל של ארמסטרונג

לאנס ארמסטרונג
לאנס ארמסטרונג | George Burns/Oprah Winfrey Network via Getty Images

רוכב האופניים שהתגלה כרמאי והסעיר את אמריקה התראיין לטובת הסרט הדוקומנטרי עליו: "שבעה אנשים עמדו ברחוב וצעקו לי 'לך תז***ן!רמאי מז***ן!". וגם: הרגע בו חשב שהתחמק מאשמה

(גודל טקסט)

אחרי הסדרה התיעודית על מייקל ג'ורדן ושיקגו בולס, בארצות הברית עברו אתמול (ראשון) להתרכז בסרט דוקומנטרי על ספורטאי מענף פחות פופולרי מכדורסל, אך כזה שהסיפור שלו הסעיר את אמריקה הרבה יותר: ב-ESPN עלה לשידור החלק הראשון מבין שניים של "Lance", דוקו-ספורט על לאנס ארמסטרונג, רוכב האופניים שנחשב לגדול בתולדות הענף אך התגלה כרמאי בדיעבד.

ארמסטרונג הבטיח לומר את האמת ובראיון שסיפק לטובת הסרט שיתף במספר סיפורים מטלטלים. באחד מהם, הרוכב האמריקאי הודה כי לאחר שהתובעים הפדרליים סגרו את החקירה נגדו בפברואר 2012, הוא היה בטוח שהתחמק מעונש על נטילת חומרים אסורים שבה חטא לאורך הקריירה, במהלכה זכה שבע פעמים ברציפות במירוץ האופניים היוקרתי ביותר – הטור דה פראנס.

"חשבתי לעצמי 'אוקיי, יצאתי מזה. אני חופשי'. באותו ערב הרשות האמריקאית למלחמה בסמים בספורט הודיעה שהיא ממשיכה את זה וחשבתי 'בסדר, שיהיה'", נזכר ארמסטרונג. בסופו של דבר, כזכור, הוכח כי הוא היה מסומם בכל שבע הזכיות שלו בטור דה פראנס וכל התארים נשללו ממנו. כמה חודשים לאחר מכן, מי שהיה הפרצוף של ענף מירוצי האופניים הודה באשמה.

ארמסטרונג. הסעיר את ארצות הברית (FRANCK FIFE/AFP via Getty Images)
ארמסטרונג. הסעיר את ארצות הברית (FRANCK FIFE/AFP via Getty Images)

"כשהחיים שלי קיבלו את התפנית שהם קיבלו, אמרתי לעצמי שלאן שלא אלך, מישהו ייגש אליי ויגיד 'לך תז***ן'", אמר ארמסטרונג בראיון, "אז עברו כמה ימים, ואז חודשים וחלפו שנים בלי שאף אחד יגיד את זה. אני תמיד מרגיש כשמישהו רוצה להגיד את זה, אבל אף אחד לא עושה זאת. זה לקח חמש שנים – הייתי מול בר והזמנתי מונית. חציתי את הכביש ובחור אחד נעמד וצעק 'היי לאנס, לך תז***ן! לך תז***ן! פתאום שבעה אנשים עמדו איתו וצעקו לי 'רמאי מז***ן'!".

"חברה שלי אמרה לי להיכנס לאוטו, היא חשבה שאלך ואכה את הבחור הזה בפנים, מה שמן הסתם היה רעיון גרוע", המשיך האמריקאי, "הייתי המום וכעוס, הייתי חייב לעשות משהו. התקשתי לבר ונתתי את מספר כרטיס האשראי שלי. כל מה שהם אוכלים או שותים, לא חשוב כמה זה עולה – על חשבוני. בתנאי אחד: אתם חייבים לומר להם 'חבר'ה, לאנס טיפל בהכל והוא שולח את אהבתו'". ארמסטרונג בן ה-48 הודה בסרט כי הוא יודע שככל הנראה, למשך שארית חייו הדעות לגביו יהיו קיצוניות לשני הצדדים: "חלק מהאנשים עדיין זועמים והם יהיו זועמים לנצח".

עוד באותו נושא: טור דה פראנס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי