Sport1 Banner

נתראה בטור דה פראנס: סקיילינג חתמה על הסכם עם קבוצת "קטיושה"

אופניים
אופניים | ישראל סייקילינג אקדמי

היסטוריה בענף האופניים: הקבוצה בראשותו של סילבן אדאמס חתמה על הסכם עם הקבוצה הוותיקה, שיאפשר לה להתחרות בסבב המירוצים החשובים בעולם, בכפוף לאישור האיגוד העולמי. אדאמס הגיב: "אני נרגש, זו רק ההתחלה"

(גודל טקסט)

קבוצת הרכיבה המקצוענית הישראלית סייקלינג, חתמה על הסכם עם קבוצת הוורלד טור (הסבב העולמי) "קטיושה", שיאפשר לה להתחרות בסבב המירוצים החשובים ביותר בעולם ובראשם "הטור דה פראנס", החל מהעונה הקרובה.

המהלך צריך לקבל אישור סופי של איגוד האופניים העולמי ובהנחה שיאושר – תצטרף הקבוצה "לליגת האלופות" של עולם האופניים המקצועני. היא תוזמן באופן קבע להתחרות בגדולי המירוצים בעולם, הכוללים את כל שלושת הגראנד טורים הראשיים: הטור דה פראנס, הג'ירו דה איטליה, ו-"הוולטה" של ספרד. כמו כן, תתחרה הקבוצה במירוצי ענק רבים אחרים.

סילבן אדאמס, מבעליה של "סייקלינג אקדמי", שעמד מאחורי המהלך אמר בעקבות ההסכם: "הצהרתי לא אחת ש'ישראל סייקלינג אקדמי' תגיע במוקדם או במאוחר ל סבב העולמי ואני נרגש שהדבר עומד להתרחש כבר בעונה הבאה".

קבוצת האופניים הישראלית סקיילינג, מתחילה להתחרות בסבב העולמי (ישראל סייקילינג אקדמי)
קבוצת האופניים הישראלית סקיילינג, מתחילה להתחרות בסבב העולמי (ישראל סייקילינג אקדמי)

ההסכם נחתם בין קבוצת אקדמי לבין חברת הניהול של קבוצת "קטיושה", שמתחרה בסבב העולמי הבכיר מאז 2008 בבעלותו של איל ההון הרוסי איגור מקארוב. קבוצתו נקלעה בשנים האחרונות לרצף של עונות לא מוצלחות. אקדמי לעומת זאת, הלכה ונסקה מאז הקמתה בסוף 2014 ועם הצטרפותו של סילבן אדאמס לבעלות על הקבוצה היא נחלה הישגים רבים. כזכור, אקדמי נטלה חלק בג'ירו דה איטליה ההיסטורי, שהוזנק בישראל ביוזמתו של הפילנטרופ הקנדי ישראלי שעלה ארצה, והשנה היא ממוקמת קרוב לצמרת הסבב השני בחשיבותו – הפרו קונטיננטל, עם 27 ניצחונות.

ההסכם בין אקדמי לבין קבוצתו של מקארוב הופך את הקבוצה לבעלת השליטה, ומעניק לה את הרשיון להתחרות כקבוצת 'וורלד טור' מן המניין בשלוש השנים הקרובות. על פי ההסכם, "קטיושה", שמחזיקה בחברת הלבשה, תייצר את מדי הקבוצה הישראלית בצבעיה המסורתיים, כחול לבן.

אדאמס הבהיר שהתכנית היא לבנות סגל חזק, שיורכב מהרוכבים של אקדמי כולל הישראלים שלה, רוכבים חדשים, שכבר הוחתמו לעונה הבאה (בראשם האירי דן מרטין) וכן רוכבים שיצטרפו מקבוצת "קטיושה". הוא הצהיר בהתרגשות: "אני מבטיח שהקבוצה תעשה לא מעט גלים בסבב היוקרתי בעולם. זו רק ההתחלה". בנוסף הוא הודה לאיגור מקרוב, הבעלים של "קטיושה" ואמר: "היו לו אפשרויות נוספות, אבל הוא בחר לעשות את העסקה איתנו ואני מודה לו על כך. תרומתו של מקרוב לענף הייתה גדולה והוא ימשיך בדרך הזו".

גיא שגיב. אלוף ישראל יקח חלק בהיסטוריה (נועה ארנון)
גיא שגיב. אלוף ישראל יקח חלק בהיסטוריה (נועה ארנון) 

שותפו של אדמס בבעלות על הקבוצה ומייסדה רון בר-און, הביע התלהבות מהאפשרות הקרובה מאי פעם, לראות רוכבים ישראלים מקצוענים מתחרים בסבב היוקרתי בעולם. הוא התייחס להישג ואמר: "המהלך הזה יחיש את הגשמת חזוננו לפתח את ענף האופניים בישראל ולקדם את הרוכבים הישראלים לקדמת הבמה העולמית. לראות רוכב ישראלי בטור דה פראנס בעונה הקרובה יהיה נפלא".

המנהל המקצועי של הקבוצה צ'ל קרלסטרום מסר כי: "אנחנו נרגשים לקבל הזדמנות לעלות לדרג הבכיר ביותר. הקבוצה התקדמה והתפתחה בעקביות מדי שנה מאז היווסדה. אני מאמין שנהיה ערוכים ומוכנים לאתגר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי