Sport1 Banner

קיץ זוהר זה לא היה עבור הכדורגל הספרדי

מסי. ההגנה של האלופה ספגה בצרורות
מסי. ההגנה של האלופה ספגה בצרורות | צילום: Gettyimages

לברצלונה אסור לרשום שחקנים, במדריד שינו את הזהות ואתלטיקו עשתה שיעורי בית. ה-"לה ליגה" נפתחת הערב

(גודל טקסט)

עונת 15/16 בליגה הספרדית תיפתח על כר הדשא הערב עם המשחק בין מלאגה לסביליה, אבל האמת היא שההחלטה המשמעותית לקראת השנה הקרובה נלקחה כבר בקיץ על השולחן העגול.

 

את סיום העונה הקודמת לא היו יכולים לשכוח באייבר. הקבוצה הבאסקית, שהגיעה עם הלשון בחוץ אל קו הסיום של עונת הבכורה שלה בליגה הספרדית הראשונה, עמדה במשימה שהוטלה עליה כשניצחה 0-3 את קורדובה. אלא שגם הניצחון הזה לא מנע ממנה ירידה לליגת המשנה, לאחר שדפורטיבו ניצלה את חוסר הספורטיביות של ברצלונה במחזור האחרון וחזרה מפיגור 2-0 לשוויון 2-2 בסיום, שמשמעותו הישארות בליגה.

 

 

באייבר טענו אז לחוסר ספורטיביות, אבל רצתה הקארמה והבאסקים מצאו את עצמם בחזרה בליגה הבכירה – גם כן בגלל החלטה שלא קשורה כל כך לספורט: אלצ'ה, שסיימה את העונה הקודמת במקום ה-13, הורדה לליגה השנייה בשל חובות כבדים לרשויות המסים בספרד. בנוסף היא נקנסה גם ב-180 אלף יורו ופינתה את מקומה לאייבר. המעגל נסגר.

 

לא עושים שוק

 

קיץ 2015 לא היה מהזוהרים ביותר שידע הכדורגל הספרדי, והסיבות ברורות. ברצלונה אומנם התחמשה בארדה טורן ואלייש וידאל, אבל תוכל לראות אותם מתלבשים רק בינואר, בגלל אמברגו ההעברות שהושת עליה. לא שהטרבליסטית מהעונה שעברה חייבת חיזוק, אבל ארבע הספיגות בסופר-קאפ האירופי וההשפלה בסופר-קאפ הספרדי עוד עשויות לרמז על צרות ששוק ההעברות לא יוכל לפתור הפעם.

 

ההשפלה נגד בילבאו מרמזת על צרות (Gettyimages)

 

גם ריאל מדריד שפכה הון על המגן של פורטו, דנילו ועל הקשר מתאו קובאצ'יץ' מאינטר, אבל בשני המקרים לא מדובר בגלאקטיקוס בסדר הגודל שריאל רגילה לרכוש בכל קיץ וגם לא בשחקנים שמקומם בהרכב בטוח.

 

רפא בניטס אומנם סגר מעגל והתרגש במיוחד כשחתם במועדון שבו התחיל את קריירת האימון שלו, אבל לא בטוח שהאוהדים בברנבאו מתרגשים כמוהו. לא בטוח שאפילו פלורנטינו פרס מרוצה מהמאמן שהחליף את קרלו אנצ'לוטי, אבל זה מה שהיה בשוק שבו מוריניו, גווארדיולה, ונגר ו-ואן חאל מחוץ להישג יד.

 

המאמן שנדרש להשיב את התארים לברנבאו נראה כמו האיש הכי פחות מתאים למשימה: הוא חסיד של שיטת הרוטציה הבעייתית עם שחקנים בעלי אגו, הוא לא סיפק עדיין קבלות במועדוני-על לחוצים, והוא מאמין בהגנה יותר מאשר בהתקפה – משהו שבהנהלת ריאל מדריד או ביציעים לא יהיו מוכנים לקבל. מצד שני, הגנה זה בדיוק מה שריאל מדריד צריכה. בניטס אומנם דרש מההנהלה חלוץ נוסף שיאפשר לקארים בנזמה תחרות על ההרכב ומנוחה מפעם לפעם, אבל בקבוצה שכובשת יותר ממאה שערי ליגה בעונה מאז 09/10, הבעיה היא לא בחוד.

 

עיקר העניין של בניטס הוא ביצור ההגנה שספגה בעונה שעברה 38 שערי ליגה – ממוצע של גול אחד בכל משחק. סרחיו ראמוס נשאר, דנילו אמור לייצב מצד ימין, דניס צ'רישב חזר מהשאלה בוויאריאל ויוכל לעשות זאת מצד שמאל בימים שבהם מרסלו לא ישחק, והקשר האחורי קסמירו שב מהשאלה בפורטו. אלא שכל אלה לא פותרים את הבעיה בשער של ריאל, שנותר מיותם מאיקר קסיאס ובינתיים גם מהיורש המיועד. קיילור נאבאס עוד עשוי להתגלות כהפתעה של העונה, אבל אם ריאל תחליט לחסוך ולהביא את דויד דה חאה רק אחרי שייגמר החוזה שלו במנצ'סטר יונייטד בקיץ הבא, הצרות עשויות להגיע בצרורות.

 

בניטס. צרות מגיעות בצרורות (Gettyimages)

 

השנה של אתלטיקו?

 

בליגה שערך כל השחקנים שלה ביחד עומד על קצת יותר משלושה מיליארד יורו, אבל ערך שתי הקבוצות הגדולות עומד על יותר מחצי מהסכום, קשה לייצר תחרות אמיתית. רק שבדיוק כפי שצחקה על כל התחזיות בדרך לאליפות ב-2014, גם השנה תנסה אתלטיקו מדריד להפריע לשתי הגדולות. ולהבדיל מריאל מדריד וברצלונה, היא גם הקבוצה שהייתה הכי פעילה בחלון ההעברות שטרם נסגר.

 

המועדון שנפרד הקיץ ממריו מנדז'וקיץ', טובי אלדרווירלד, מריו סוארס, ראול חימנס ומיראנה (חלקם בהשאלה), הוסיף לכספים שנצברו עוד 30 מיליון יורו והביא את ג'קסון מרטינס, סטפן סאביץ', יאניק פריירה קראסקו, לוצ'יאנו וייטו, פליפה לואיז, ברנרד מנסה ואחרים. בקבוצה שבנויה כל כך על משמעת הברזל של דייגו סימאונה ועל התיאום במשחק ההגנה וההתקפה, ייקח קצת זמן עד שנגלה אם השינוי הזה יסגור את הפער משתי המוליכות, או רק יזעזע את המועדון השלישי של ספרד.

 

בין לבין, גם ולנסיה חזרה להשקיע. אחרי שנים של מצב כלכלי אנוש ומכירות ללא הפסקה, עברו רודריגו (בנפיקה ליסבון) ואלבארו נגרדו (מנצ'סטר סיטי) בסכום כולל של כשישים מיליון יורו. אנדרה גומש וז'ואאו קנסלו, שהצטרפו גם הם מהמועדון הפורטוגלי, מאיישים את הקבוצה שרוצה לשוב לליגת האלופות. אתמול היא שיחקה מול מונאקו במשחק הפלייאוף הראשון, שהסתיים אחרי סגירת הגיליון, ובלי קשר לעונה האירופית שבפתח – השנה יקוו במסטאייה לגבור גם על אתלטיקו מדריד בקרב (הצפוי) על המקום השלישי. בעונה שעברה חסרה להם רק נקודה בשביל לעמוד במשימה הזו.

 

אחרונה חביבה מבין קבוצות הצמרת היא סביליה, שאומנם הפסידה לוולנסיה בקרב הישיר על מקום בצ'מפיונס בתום העונה שעברה, אבל הבטיחה את מקומה במפעל היוקרתי בזכות הזכייה בליגה האירופית. השקעה מינימלית בסטיבן אנזונזי, גאל קאקוטה, מייקל קרון דלי, איבגן קונופליאנקה, מריאנו ואדיל רמי אמורה לחפות בעיקר על העזיבות של קרלוס באקה ואלייש וידאל. אם זה ייראה כמו בגמר הסופר-קאפ האירופי מול ברצלונה, באנדלוסיה יכולים להירגע. ואם זה המדד, הרי שבבילבאו יכולים להיות מרוצים עד מעל לראש כבר עכשיו.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי