Sport1 Banner

"לא האמנו שלברון יגיע ולכן החתמנו את בלאט"

לברון ובלאט. כולם במועדון הבינו את ההחלטה לפטרו
התמונה הוסרה | מערכת ספורט1

מנכ"ל קליבלנד בראיון: "הביקורת של הישראלים היתה קשה במיוחד בשבילי"

(גודל טקסט)

קליבלנד זכתה לפני חודש באליפות ראשונה בהיסטוריה של המועדון, גם דייויד בלאט כבר המשיך הלאה כשחתם בדרושפאקה הטורקית, אך סוגיית פיטוריו מהקאבס לא שככה. היום (רביעי) התראיין מנכ"ל הקבוצה, דייויד גריפין, לפודקאסט של עיתונאי אדריאן ווג'נרובסקי ודיבר בפתיחות על הפרשה.

 

"אמרתי ואמשיך לומר שדיוויד מאמן מצוין", אמר גריפין, "הוא פשוט לא היה האיש המתאים עבורנו באותה תקופה. היינו זקוקים לקול אחר בחדר ההלבשה. אף פעם אי אפשר להסביר איך מפטרים מאמן כל כך מצליח. הסיפורים שנכתבו על הקבוצה שלנו היו שקריים לחלוטין".

 

 

"האם היה נכון להחתים את בלאט? האמת היא שהאמנו שיש סיכוי שלברון יחזור, אבל רק ב-2015. בתכוונו לכך שהוא לא יבוא ובהתאם לכך גם בחרנו את המאמן המאמן. אחרי ההודעה שלו לא ידענו מה אנחנו מתכוונים לעשות, הכל היה מעורפל".

 

לברון. "לא האמנו שיחזור ב-2014" (AFP)

 

"הייתי מוכן למתקפה רועשת, אבל המתקפה שלה לא הייתי מוכן, ועדיין לא נוח לי איתה, היא זו שהאשימה אותנו בהתנהגות לא כנה עם דיוויד ובאנטישמיות. שזה מטורף. הביקורת שהגיעה מהקהילה הישראלית היתה קשה במיוחד בשבילי, כי היא פקפקה באופי של כאדם, וזה היה משהו שלעולם לא יהיה לי נוח איתו, כי הוא לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת".

 

"מנקודת מבט של כדורסל ותקשורת, התגובות שקיבלתי היו אלו שציפיתי להן. אבל אני לא חושב שזה היה משהו שהיה קשה להבין לאנשים שהיו סביב הקבוצה שלנו ביומיום. אם היית איתנו בכל יום, זה היה הגיוני לגמרי בעינך. אבל בהסתכלות מבחוץ, כשרואים קבוצה במאזן של 11:30 שמאומנת על ידי מאמן כדורסל טוב מאוד שזכה בתארים בינלאומיים ומפוטר, מתקבל הרושם של 'מה לעזאזל הם עושים?'".

 

"טענו ש(קווין) לאב לא מרוצה, שקיירי (ארווינג) לא מרוצה, שלברון הוא גם הג'נרל מנג'ר וגם המאמן בו זמנית. הדברים האלה אולי מושכים גולשים ונותנים הקלקות, אבל המציאות היא שכל מה שלברון רצה מאז ומעולם זה להיות המנהיג הכי טוב עבור הקבוצה שלנו".

 

גריפין. "הייתי מוכן למתקפה רועשת" (AFP)

 

"התגובות של המאמנים ברחבי הליגה? אני חושב שהמאמנים ראו במקרה הזה כמקרה מבחן שיכול להוביל לטרנד ואני לא חושב שזה היה הוגן כלפינו, ולמען האמת גם לא כלפי דיוויד. הערכתי מאוד את מה שהם אמרו, זו בהחלט זכותם להגיד את זה, אבל אם אתה לא במועדון שלנו בכל יום, לא אכפת לי מה אתה חושב".

 

"אני מאמין גדול בלשתף את השחקנים בדברים שקורים בתוך המשפחה ובמהלכים שאני מתכוון לעשות, אבל כשזה נוגע לפיטורי מאמן, הרגשתי שאני צריך לפעול לפי איך שאני רואה את הדברים. לא ביקשתי את הרשות שלהם, כי לא הייתי צריך לעשות את זה כדי להבין מה הם מרגישים. אם הייתי מפקיד את ההחלטה הזאת בידיים שלהם זה לא היה פייר כלפיהם כי זה היה מעמיד אותם בסיטואציה מאוד לא נוחה".

 

לו. "הרגשתי שהוא מנהיג" (AFP)

 

"טיירון לו הדהים אותי באופן שבו הוא היה לויאלי. מעולם לא ראיתי עוזר מאמן שכל כך תומך במאמן שלו. הוא אפילו לא היה מוכן להיפגש איתי אחד על אחד או לשבת לשיחה בארבע עיניים. לא ידעתי מה החזון שלו לגבי הקבוצה, אבל הרגשתי שהוא מסוגל ללחוץ על הכפתורים הנכונים.

 

"הרגשתי שהוא מנהיג, שהשחקנים מגיבים אליו בצורה נהדרת. ידעתי שהוא יוכל 'להחזיק' את השחקנים מבחינה רגשית ומנטלית, אבל לא הייתי יכול לדמיין שהוא יהיה כל כך טוב גם מבחינה מקצועית".

 

"בסוף העונה שעברה היינו קבוצה שיודעת להתגבר על קשיים, כשלפני זה לא ידענו להתמודד טוב בסיטואציות כאלה. כשלו הפך למאמן הוא הביא את הלך הרוח הזה של הקרבה אחד בשביל השני, וזה היה האלמנט שהיה חסר לנו. רק אז התחלנו לממש את מלוא הפוטנציאל שלנו". 

עוד באותו נושא: דייויד גריפין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי