Sport1 Banner

גורדנה: שנה של כדורגלן זה כמו 10 אצל אדם רגיל

קיבלו אותי בצורה חמה ואוהבת. גורדנה
התמונה הוסרה | מערכת ספורט1

השחרור מב"ש ("משהו מאחורי גבי") והתקופה בהפועל ת"א ("לא פספוס")

(גודל טקסט)

לפני כשלושה חודשים הדלת בבאר שבע נסגרה בפני רועי גורדנה, ומיד חדשה נפתחה. זו הייתה עזיבה לא נעימה, מעבר באמצע העונה מהפועל ב"ש בעונה שהיא שוברת בה כל שיא, למכבי פתח תקוה, קבוצה הנלחמת על מקומה בליגה. אבל הזמן עשה את שלו, ולמרות שהוא עדיין פגוע מההחלטה לוותר עליו, גורדנה מוכן לחזור ולהילחם על מקומו במועדון מהדרום.

"זה לא הגיע לי בהפתעה", הודה הקשר בראיון ל"מעריב-השבוע", "ידעתי שמתבשל איזה משהו מאחורי הגב שלי, וכשקראו לי לשיחה ואמרו לי שאני לא בתכניות, זה מאוד פגע בי. אבל לא הייתי מופתע".

התאכזבת?

"אנחנו השחקנים לא מתעסקים בדברים שאנחנו לא מבינים בהם, אנחנו מתעסקים בכדורגל ויודעים בדיוק מה קורה ואיך הוא מתנהל. אין הרבה זמן להוריד את הראש, לבכות ולהתאבל. ב"ש לקחה החלטה, ולא הייתה לי אפשרות לשנות אותה. חיפשתי את היעד שהיה נראה לי באותה התקופה הכי טוב בשבילי, והגעתי למכבי פ"ת. זה מקום שעזר לי וקיבל אותי בצורה חמה ואוהבת".


"ידעתי שמתבשל משהו מאחורי הגב שלי" (אודי ציטיאט)

הגעת ישר למשחק גמר גביע הטוטו.

"עשיתי אימון אחד, ואחרי יומיים היה גמר גביע הטוטו, זה היומיום שלנו, אין לנו הרבה שליטה על זה. רן בן שמעון החליט שאפתח, ולשמחתי ניצחנו. אנחנו גדלים ככה, יודעים לעשות את השינוי הזה, את המהפך מקבוצה לקבוצה, וכל אחד משתדל לתת את ה-100% שלו. זה היה המהלך הכי טוב עבורי, ולשמחתי היה משחק כבר אחרי יומיים".

גורדנה מעיד כי על אף הכניסה המהירה למכבי פ"ת, הוא לא מיד התחבר למקום העבודה החדש: "עם כל זה שהייתי מוכן, עדיין הייתי צריך שבועיים-שלושה להיכנס לעניינים, ולצערי הקבוצה כבר התחילה במפולת של הפסדים ויכולת לא טובה. קרה מה שקרה עם בן שמעון, הגיע מאמן חדש, אבל מאז יש לנו תוצאות יותר טובות וזה העלה את מצב הרוח".

חילופי המאמנים השפיעו עליך?

"מבחינה אישית, מה שיש לי עם רן זה מעבר לכדורגל. אני מתייעץ איתו, מדבר איתו הרבה. זה ציער אותי וכאב לי, אבל הגיע דני גולן, קיבל הזדמנות בליגת העל ועשה עבודה טובה עד עכשיו. הקשר עם בן שמעון התחיל עוד שהיינו יחד בהפועל ת"א, התחברנו שם בצורה טובה. הוא נתן לי המון הזדמנויות, כיוון אותי בצורה שאף מאמן לא כיוון, ועד היום הקשר נשמר. אני נמצא בקשר טוב עם רוב המאמנים שאימנו אותי: דרור קשטן, יוסי אבוקסיס, אלישע לוי".


"מה שיש לי עם רן זה מעבר לכדורגל" (אסף קליגר)

שלושה מחזורים לסיום העונה, יש כבר תכניות לעונה הבאה?

"אני חוזר לב"ש, יש לי חוזה שם לעוד עונה. מה יהיה ואיך יתקדם? נחכה ונראה. אם שוב יגידו שלא רוצים אותי, ברור שלא אשמח, אבל נראה מה יהיה. אין טעם לקפוץ למסקנות עכשיו".

החתימו את וובה בראון ויובל שבתאי שמשחקים בעמדה שלך, אתה חושב על זה?

"מותר להם לעשות מה שהם רוצים, בעל המאה הוא בעל הדעה. הם לא צריכים את האישור שלי. אני מתעסק רק בעצמי, לא מעניין אותי אם החתימו שחקן כזה או אחר. יש לי רק בקשה אחת: שזו תהיה תחרות הוגנת, לא משנה מי יחתום שם".


"מותר להם להחתים את מי שהם רוצים" (אסף קליגר)

שנים רבות היית מזוהה עם הפועל ת"א, ובסוף לא השארת חותם גדול כמו שציפו ממך. יש תחושת החמצה?

"לא יודע אם אפשר לקרוא לזה פספוס, הייתה תקופה לא רעה, זכיתי בשני גביעים, השתתפנו בליגה האירופית. ציפיה ליותר תמיד נמצאת, תמיד הייתה ותמיד תהיה".

הייתה לא מעט ביקורת על האגרסיביות שלך במשחקים.

"אני חושב שכבר במעבר להפועל ב"ש זה משהו שנעלם. עם השנים מתבגרים ולומדים להבין את המהות, מה יותר חשוב, איך לבצע את הפעולות בנחת וברוגע. אני רואה את המשחק אחרי זה בבית ומשתדל לא לחזור על טעויות או על תגובה שלא הייתה במקום. זה כבר לא קורה לי, אבל היו משחקים שלא הבנתי איך הגעתי למצב כזה".

"בכל יום צריך להוכיח את עצמך", מוסיף גורדנה, "בדיוק קראתי כתבה על מסי, שבעיניי הוא הגדול מכולם. אין שני לו בכדורגל, וראיתי שגם עליו יש ביקורות ואנשים שמעזים לדבר. זה הכדורגל, בכל יום, בכל דקה ובכל שנייה צריך להוכיח את עצמך ולהשתדל להתמודד עם הביקורות. בעיניי, שנה של שחקן כדורגל זה כמו עשר שנים של בן אדם רגיל מבחינת לחצים, מתח ופחד אחרי משחק ולפני משחק ואיך יהיה ומה יהיה. זה מלווה אותנו כל היום".


"אין שני לו בכדורגל" (gettyimages)

איך מאזנים את הלחץ? 

"נולדה לי ילדה לפני שמונה חודשים ואני משתדל לבלות איתה את רוב היום. כשאני מסיים את הכדורגל, זה נטו משפחה. אני שם את הדברים בצד. אמרו לי לפני שהיא נולדה שלעולם לא אבין מה זו אהבה של ילד, ורק עכשיו אני מבין כמה זה חזק וכמה זה משפיע לנו על החיים".

עוד באותו נושא: רועי גורדנה, רן בן שמעון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי