Sport1 Banner

מארי לקח זהב עם 5:7, 6:4, 2:6, 5:7 על דל פוטרו

המדליסטים האולימפיים בריו
המדליסטים האולימפיים בריו | צילום: gettyimages

הבריטי השלים גב אל גב אחרי מותחן מול הארגנטיני. נישיקורי לקח ארד

(גודל טקסט)

יועד לזה. אנדי מארי לא אסף יותר מדי תארי גראנד-סלאם בקריירה שלו אבל כשמדובר במשחקים אולימפיים הוא עשה היסטוריה. הבריטי השיג זהב שני ברציפות אחרי שגבר על חואן מרטין דל פוטרו מארגנטינה בתום קרב ארוך.

גמר הגברים בטניס

מסע הקאמבק של דל פוטרו המשיך בריו אבל זה לא הספיק לו לזהב. מארי החל עם 5:7 במערכה הראשונה, את השניה פתח "דלפו" בשבירה ודילג עד ל-4:6 כדי לאזן ל-1:1 במערכות.


רגיל לזה, מארי במעמד ההמנון (Gettyimages)

שם נגמר הכוח של הארגנטיני. מארי שייט ל-2:6 קליל במערכה השלישית והשלים 5:7 ברביעית בדרך לזהב נוסף לבריטניה אחרי שעשה זאת בבית בלונדון 2012.


דל פוטרו, נגמר הכוח (Gettyiamges)

נישיקורי זכה בארד

רק במקרה אחד מתוך עשרה מפגשים קודמים הצליח קיי נישיקורי לגבור על רפאל נדאל. בפעם ה-11 בה השניים נפגשו – וכשעל הפרק מדליית ארד אולימפית – היפני התעלם מהעבר והכניע את יריבו הספרדי בדרך למקום על הפודיום במשחקים האולימפיים בריו.

נדאל, אלוף אולימפי טרי בטורניר הזוגות, חיפש מדליה שניה ביחידים אחרי שזכה בזהב ב-2008. רצונות לחוד ומציאות לחוד. נישיקורי, שהפסיד בחצי הגמר לאנדי מארי ומעולם לא זכה בטורניר ATP גדול, יצא למגרש כמו מלוע של תותח ודרס את השור ממאיורקה עם 2:6 מרשים למדי במערכה הראשונה. 


מצא זמן לנצח את נדאל, נישיקורי (gettyimages)

המערכה השניה נראתה כהעתק לזו שקדמה לה. נישיקורי עשה ככל העולה על רוחו ועלה ליתרון 2:5. אלא שאז, הטניסאי האגדי מספרד הזכיר איזה לוחם אדיר הוא. נדאל ניצח בארבעה משחקונים רצופים, והשלים זכיה במערכה עם 0:7 מהמם בשובר השוויון. המומנטום היה כולו בצד של רפא בשלב הזה, אבל נישיקורי לא התרשם.

היפני חזר למערכה השלישית והמכרעת כאילו לא קרה דבר, שבר את יריבו בעזרת כמה נקודות פנומנליות ועלה ליתרון 2:5. נדאל ניסה להשיב מלחמה וצימק ל-5:3, אבל זה לא היה היום שלו. נישיקורי עמד בלחץ, השיג את המשחקון המתבקש ורשם 3:6 גדול בדרך למדליה היסטורית מבחינתו באולימפיאדה.


קאמבק מרשים לא הספיק. נדאל (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי