Sport1 Banner

רמיסה: 0:8 אדיר לספרד על ליכטנשטיין

שער מרגיע
שער מרגיע | צילום: AFP

קוסטה, סילבה ומוראטה כבשו צמדים מול יריבה חלשה. היסטוריה בקוסובו

(גודל טקסט)

מוקדמות המונדיאל הם תמיד מקום טוב להתחלות חדשות. בבית הישראלי ז'ולן לופטגי החליק לעמדת מאמן נבחרת ספרד כשהלה רוחה התעללה בליכטנשטיין החלשה, קוסובו רשמה נקודה ראשונה בהיסטוריה שלה וגארת' בייל ו-וויילס המשיכו מאותה נקודה בה הפסיקו ביורו.

ספרד – ליכטנשטיין 0:8

כיבכול, מדובר כאן בשתי מחציות שונות. בראשונה הספרדים הצליחו להכניע את השוער האורח רק פעם אחת, בעוד בשניה לא הפסיקו למצוא את הרשת. אבל זה רק כביכול.

בפועל השחקנים של לופטגי, שערך בכורה רשמית במקום דל בוסקה, שלטו ללא עוררין בכל השלבים. בחצי הראשון הם פשוט החמיצו. דייגו קוסטה, שהתלונן לאחרונה על היחס כלפיו, רשם צמד לזכותו שעשוי להרגיע אותו ואת המבקרים שלו.

כניסה חלקה. לופטגי (AFP)

דוד סילבה, שנהנה מפתיחת עונה נהדרת, הצטיין גם הפעם עם יצירת מצבים רבים וצמד אישי בעצמו (משחק שני ברצף בנבחרת). אלבארו מוראטה עלה מהספסל וכבש פעמיים תוך דקה, סרג'י רוברטו ו-ויטולו השלימו. 

כשהוא בכושר זה תענוג לצפות בו. סילבה (AFP)

אז כבר במחזור הראשון, ספרד בראש בית 7. במשחקה הבא, בתחילת אוקטובור, היא מתארחת באיטליה במה שצפוי להיות הקרב הישיר על הכרטיס האוטומטי למונדיאל.

כבר ראשונים. ספרד (AFP)

המשחק הנוסף בבית הישראלי למעשה לא הסתיים, אחרי שהמפגש בין אלבניה ומקדוניה נפסק במצב של 1:1 בדקה ה-77 עקב גשמים קשים. לאחר דיונים עם אופ"א הוחלט כי הוא יחודש מחר.

Live Shots: Heavy rain continues to fall at Loro Borici Stadium. #ALBMKD#WCQpic.twitter.com/Vnfy9Ej44H

— Albanian Soccer (@Albanian_Soccer) September 5, 2016

קרואטיה-טורקיה 1:1 (צפו בתקציר)

המשחק המסקרן ביותר, על הנייר לפחות, הגיע מבית 9, שלושה חודשים אחרי שהן נפגשו בשלב הבתים של היורו במפגש בו קרואטיה ניצחה 0:1.

ההתחלה הפעם הייתה דומה. איבן ראקיטיץ' כבש למקומיים מהנקודה בדקה ה-44. אך רגע לפני השריקה למחצית האקן צ'אלאנאולו השווה את התוצאה וחילק את הנקודות.

דאג לשוויון. צ'אלאנאולו (AFP)

ונראה כי היריבות בבית 9 היו מאוד מתואמות, כי כל שלושת המשחקים הסתיימו באותה תוצאה. איסלנד, ה-להיט של אליפות אירופה, חזרה מאוקראינה עם נקודה. בעוד ואלון ברישה העניק לקוסובו, במשחקה הרשמי הראשון בהיסטוריה, נקודה ראשונה בחוץ מול פינלנד.

עשה היסטוריה. ברישה (AFP)

וויילס – מולדובה 0:4 (צפו בתקציר)

אחרי הופעה נהדרת באליפות אירופה שנעצרה רק בחצי הגמר, אפשר היה לחשוב שהאוויר קצת ייצא לדרקונים. בא גארת' בייל ואמר "לא, לא, לא".

המנהיג של וויילס וכוכב ריאל מדריד כבש פעמיים, סם ווקס וג'ו אלן פתחו במסכת וכריס קולמן יכול לרשום עוד "וי".

גיבור לאומי. בייל (AFP)

המומנטום האדום נמשך. שחקני וויילס חוגגים (AFP)

סרביה – אירלנד 2:2

בית 4 מראש הסתמן כשקול ומרתק. לצד וויילס ואוסטריה (שניצחה מוקדם יותר 1:2 את גיאורגיה), עוד שתיים שרואות עצמן מועמדות לסיים בין שתי הראשונות נפגשו בבלגרד.

החידוש המעניין מבחינה ישראלית היה בשער המקומי, כאשר פרדראג ראיקוביץ' ממכבי ת"א פתח בין הקורות.

ג'פרי הנדריק נעזר בברניסלב איבאנוביץ' כדי להעניק לאורחים יתרון כבר בדקה ה-6. פיליפ קוסטיץ' ודושאן טאדיץ' דאגו להפוך את התוצאה, אבל דאריל מרפי איזן בדקה ה-80 וכפה חלוקת נקודות.

מרפי אחרי השוויון (AFP)

עוד באותו נושא: טורקיה, ליכטנשטיין, ספרד, קרואטיה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי