Sport1 Banner

שירים גזעניים, פירוטכניקה וקריאות לאונס: סוער במכבי תל אביב

יבריחו את גולדהאר? אוהדי מכבי תא
יבריחו את גולדהאר? אוהדי מכבי תא | צילום: עדי אבישי

האלימות ביציע של סגנית האלופה עלתה מדרגה. בעקבות המחלוקת בין ארגון האוהדים לבין חלק גדול מהקהל, הפורום נסגר זמנית. המועדון ספג אש בעקבות הפעולות למיגור הגזענות והסגרת האוהדים: "הנהלה של מלשינים" אוהד צהוב: "הם עלולים להבריח את גולדהאר"

(גודל טקסט)

מכבי ת"א ניצחה אמש 1:2 את היידוק ספליט והשיגה מקדמה קטנה לקראת הגומלין שייערך ביום חמישי הבא בהר הגעש הקרואטי. למרות הניצחון, האווירה בקריית שלום סוערת ומתוחה. 

בדקות האחרונות של המשחק החלו לשיר חלק מהאוהדים שיר מכוער הקורא לאונס של בנות אוהדי היריבה העירונית הפועל תל אביב. בנוסף, החלה מחאה של אותו גרעין אוהדים מוכר ששר נגד ראשי המועדון "הנהלה של מלשינים".

הצעד הקיצוני הגיע בעקבות הסגרת אוהדים שעשו שימוש באמצעי פירוטכניקה בדקות הראשונות של הדרבי בגביע הטוטו. עוד לפני כן, חברי אותו ארגון לא הורשו להכניס ציוד עידוד. חשוב לציין כי חלק גדול מהקהל ניסה להשתיק את אותו קומץ דומיננטי והגיב בשריקות בוז.

יאבד את הסבלנות? מיץ' גולדהאר (ערן לוף)

מלבד המחלוקת בין ארגון האוהדים לבין ההנהלה, גם הקהל הצהוב מפולג. האוהדים שלא שייכים לאותו ארגון מלווים את השירים, הגזענים ואלה הקוראים לאונס, בשריקות בוז צורמות וחלקם אף הביעו את דעתם בעמוד הפייסבוק הרשמי של הארגון.

בעקבות אותן מחלוקת, הפורום של אוהדי מכבי ת"א נסגר ל-48 שעות בצעד חריג. בנוסף, אתמול בלילה נמצאה כתובת גרפיטי עם אותו שיר מדובר, שעורר מחלוקת גדולה בקרב הקהל הצהוב וגם בקרב ארגוני נשים ברחבי הארץ: "ניקח לכם את הבנות שאוהבות להשתולל", נכתב. אנחנו נחסוך מכם את ההמשך המזעזע.

אוהד צהוב שנכח אמש באצטדיון בנתניה סיפר לספורט1: הארגון דוחף את השחקנים ודואג שיהיה צבע ביציעים, אך הוא גם פוגע בקבוצה. אין מקום לשירים גזעניים ולעידוד אונס. יש לי ילדים קטנים ששואלים על מה הם שרים, מה אני אמור להגיד להם? אנחנו נאלצים לנדוד בכל רחבי הארץ בעקבות עונשי רדיוס שנגרמים אך ורק בגללם. אני מקווה שהם יתעשתו במהרה ויבינו שטובת הקבוצה מעל הכל. הם עוד עלולים להבריח את מיץ' גולדהאר".

חצו קו אדום, כתובות גרפיטי של ארגון האוהדים

 ביום רביעי, כזכור, מכבי תל אביב הודיעה שבעקבות אירועי הדרבי בשבת, בו הודלקו רימוני עשן ואבוקות, שלושה אוהדים הובאו בפני בית משפט השלום בפתח תקווה וספגו עונשי הרחקה מהמגרשים.

שניים מהם זוהו על ידי צוות האבטחה של מכבי ת"א, שכולל גם מצלמות, נעצרו על ידי המשטרה והורחקו על ידי בית המשפט מהמגרשים ל-180 ימים. האוהד השלישי הורחק לתקופה של 21 ימים.

גם האוהדים יוצאים נגד הארגון. אבוקות ורימונים בדרבי (עדי אבישי)

בנוסף, המועדון פועל בצורה ישירה מול אותם מתפרעים והודיע להם כי החליט להרחיקם מכל פעילות של הקבוצה לתקופה של חמש שנים. אחד מהאוהדים שנתפס עושה שימוש באמצעי פירוטכניקה במשחק בפעם השנייה, הורחק לצמיתות.

הצהובים אף מבקשים מהשלושה פיצוי כספי. המועדון הוציא דרישה לכל אחד מהאוהדים (שחק שמואל אשכנזי, אלמוג תאסירי וציון מזרחי) לפיצוי בסך 100 אלף ש"ח כל אחד בשל הנזקים שנגרמו למועדון.

כל הנוכחים באצטדיון סבלו מרימון העשן (עדי אבישי)

שוטרים בדרבי התל אביבי (עדי אבישי)

עוד באותו נושא: היידוק ספליט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי