Sport1 Banner

קטנה ומסוכנת: הרקולס שוב תזעזע את ברצלונה?

יש לו סיבה לחשוש?
התמונה הוסרה | מערכת ספורט1

הקבוצה הצנועה תנסה להיות הכבשה שחורה שפפ ומסי זוכרים היטב. נקבל סנסציה?

(גודל טקסט)

אם יש קבוצה מהליגות הנמוכות שיכולה להפחיד את ברצלונה, הרי שזו הרקולס. זו לא הגזמה – היריבה אולי חלשה למדי, והיא מדורגת אי שם במרכז הטבלה בליגה השלישית, אבל שמה מעביר צמרמורת בכל אוהד קטאלוני. תאמינו או לא, אבל הרקולס נהנית מהמאזן הטוב ביותר מול בארסה בשני העשורים האחרונים בהשוואה לכל קבוצה אחרת. יש לה 75 אחוזי הצלחה מול האלופה, והנתון הזה מדאיג אפילו כאשר מאזן הכוחות ברור כשמש. כי הרי ברצלונה לא הצליחה לשבור ביום ראשון את קללת אנואטה והיתה ראויה להפסיד שוב במגרשה של ריאל סוסיאדד. כעת היא אמורה להתמודד עם קללת הרקולס.

 

העלילה החלה בעונת 1996/97, כאשר הרקולס שבה לליגה הבכירה בתום היעדרות בת 11 שנה. היא לא הצליחה לשרוד ונשרה מיד חזרה לליגת המשנה, תוך שהיא משיגה שני נצחונות חוץ בלבד, אבל הראשון שבהם היה בקאמפ נואו, בנסיבות דרמטיות במיוחד.

 

עבור ברצלונה, היתה זו עונה חשובה ביותר. היא פתחה עידן חדש אחרי שהעזיבה את יוהאן קרויף האגדי, והציפיות היו בשמיים אחרי החתמתו של רונאלדו, הכשרון הגדול בעולם, מאיינדהובן. עם בובי רובסון על הקווים, הציגו הקטלונים משחק התקפי מרתק, אבל המאבק מול ריאל מדריד היה צמוד וקשה. לקראת המחזור ה-18, פיגרה בארסה בשתי נקודות אחרי היריבה המושבעת כאשר אירחה את הרקולס הזעירה שדורגה במקום ה-21. כולם הניחו שהנצחון מובטח, קל וחומר אחרי שלואיס אנריקה ורונאלדו העלו את בלאוגרנה ליתרון 0:2 כבר בדקה ה-15. אלא שלאורחת היו תוכניות אחרות לגמרי.

 


טרזגה, היה שותף לסנסציה (Gettyimages)

 

באופן מדהים, עד ההפסקה נכנסו לפעולה שני השחקנים האלמונים מהבלנקן – הבלם הקרואטי דובראבקו פאבליצ'יץ' והקשר הסרבי יוסיפ וישניץ' – והישוו את התוצאה ל-2:2. הקהל נותר בהלם מוחלט כאשר אדוארדו רודריגס מצא את הרשת בדקה ה-55 והשלים את המהפך. הזוי, אבל היה זה שערו היחיד בעונה כולה, אבל זה הספיק כדי לנצח. רובסון זרק למערכה מהספסל את חואן אנטוניו פיצי ואת חריסטו סטויצ'קוב, אך זה לא עזר. ריאל, שמעדה בתיקו מאופס מול אקסטרמדורה הקטנטנה, הגדילה את הפער בפסגה ל-3 נקודות במקום לאבד את המקום הראשון.

 

3 מחזורים לסיום העונה, עדיין הובילו הלבנים ביתרון שתי נקודות, כאשר ברצלונה התארחה באליקנטה במטרה ברורה לנקום על הפיאסקו. עם רצף 5 נצחונות, לאיש לא היה ספק שהמכונה של רובסון תביס את הרקולס, ולואיס אנריקה שוב העלה אותה ליתרון מוקדם. ובכל זאת, פפ גווארדיולה, לואיס פיגו, איבן דה לה פניה, וגם אוסקר גארסיה, נותרו חסרי אונים אל מול מהפך נוסף. פאקיטו הישווה לפני ההפסקה, ואז הגיע שוב פאבליצ'יץ' – אותו קרואטי בדיוק – וקבע 1:2 בדקה ה-51. ושוב הוקם סטויצ'קוב מהספסל. ושוב זה לא עזר. מאבק האליפות הוכרע בנסיבות ביאזריות ביותר, וזה גם עלה לרובסון במשרתו. לואיס אנריקה לא מסוגל לשכוח את העונה הדרמטית הזו עד היום.

 

הרקולס ירדה ונעלמה, תוך שהיא מתדרדרת לליגה השלישית, אך היא שבה והופיעה לעונה נוספת בליגה הבכירה בעונת 2010/11. לקראת הביקור שלה בקאמפ נואו במחזור השני, כל העיתונים היו מלאים בסיפורי הגבורה מהמפגשים הקודמים, והאוהדים תהו – הייתכן שהרקולס תכה את בארסה שוב? והתשובה היתה חיובית. גם הקבוצה המופלאה של גווארדיולה, עם ליאו מסי, אנדרס אינייסטה ודויד וייה בהרכב, נכנעה לחבורה הצנועה מאליקנטה.

 


נלסון ואלדס משאיר אבק לברצלונה, היו זמנים (Gettyimages)

 

לפחות הפעם היו להרקולס בחוד שני חלוצים מפורסמים – דויד טרזגה הצרפתי ונלסון ואלדס הפרגוואי. ובדקה ה-27 זה קרה. נלסון ואלדס ניצל יציאה לא טובה של השוער ויקטור ואלדס וקבע 0:1 סנסציוני. בהפסקה החליט פפ לשלב גם את צ'אבי שהיה אמור לקבל מנוחה, אך זה לא הועיל. משחק ההגנה של הרקולס היה מופתי, ובדקה ה-56 השלים ואלדס צמד בבעיטה מרהיבה. 0:2 – והפעם בארסה אפילו לא הצליחה למצוא את הרשת.

 

בסיום העונה, התברר שהיה זה הפסד הבית היחיד של ברצלונה. היא ספגה 10 שערים בלבד ב-19 משחקים בקאמפ נואו, ועל שניים מהם חתום הפרגוואי. לשם שינוי, ההתרסקות מול הרקולס לא הפריעה לברצלונה להקדים את ריאל ולחגוג אליפות. זה קרה, בין היתר, כי בסיבוב השני היא שברה את הקללה והביסה את היריבה השנואה 0:3 באליקנטה. פדרו כבש אז בשלהי המחצית הראשונה, אבל כל האוהדים כססו ציפורניים עד הדקה ה-87, כי היה חשש אמיתי מקאמבק נוסף. מסי הבקיע אז צמד בזק בסיום והרגיע את כולם. אבל האם ברצלונה יכולה להיות רגועה הערב?

 

המאזן ב-20 השנים האחרונות פשוט – 4 מפגשים בין הקבוצות, 3 נצחונות להרקולס. כשהקלאסיקו מול ריאל מעבר לפינה בשבת, לואיס אנריקה חייב לתת מנוחה לכל שחקני ההרכב ולשלוח את המחליפים. הרקולס, שזוכרת את ההיסטוריה טוב מכולם, מתייצבת בהרכב האופטימלי (גם אם ממש לא מבריק). באווירת משבר אחרי הכשלונות האחרונים בליגה, כאשר הפער לטובת ריאל בצמרת צמח ל-6 נקודות, העצבים מתוחים, והמשחק הזה בהחלט עשוי להעמיק את המשבר של בארסה. 

 


וייה מעדיף לכסות את הפנים (Gettyimages)

עוד באותו נושא: הרקולס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי