Sport1 Banner

פרנקל שבר את השיא ב-100 פרפר והקדים את טומרקין וחירותי

תומר פרנקל
תומר פרנקל | איגוד השחייה

אליפות ישראל בווינגייט: השחיין בן ה-19 עצר את השעון אחרי 50.60 שניות ושבר את שיא ישראל: "כיף לשחות בבית ומול שחיין כמו יעקב, זה לא משהו שקורה כל יום". אביב ברזלי קבעה שיא גילאים חדש ב-200 מטר גב

(גודל טקסט)

אחרי שהשחיינים הישראלים חזרו מאליפות אירופה בבריכות קצרות ולאחר מכן השתתפו בתחרות הקריטריון באמסטרדם, הם פתחו היום (רביעי) את אליפות ישראל במכון וינגייט (בריכות 25 מטרים). תומר פרנקל, שקבע את הקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו לפני כשבוע, שבר את השיא הישראלי במשחה 100 פרפר.

פרנקל (הפועל ירושלים) בן ה-19 שיפר ב-75 מאיות את שיאו של מרקוס שלזינגר שנקבע לפני שלוש שנים והעמיד אותו כעת על 50.60 שניות. מלבדו, מיטב השחיינים הישראלים התנקזו לתוך משחה זה כאשר במקום השני סיים יעקב טומרקין (מכבי אשדוד), שהפעם לא נטל חלק במשחה המסורתי שלו 200 מטרים גב, בזמן של 51.60 שניות. מירון חירותי (מכבי חיפה), שקבע גם הוא את הקריטריון האולימפי באליפות העולם בקיץ האחרון, סיים שלישי בזמן של 52.11 שניות. אלופת ישראל במשחה הזהה לנשים הייתה מיכל ליברמן (הפועל ירושלים) ששחתה בזמן של 1:00.09 שניות.

פרנקל סיפר על התקופה האחרונה והנהדרת עבורו: "כיף לשחות בבית ובטח מול שחיין כמו יעקב, זה לא משהו שיוצא לי כל יום. המטרה שלי בתחרות הקריטריון באמסטרדם הייתה באמת לשחות בזמן הדרוש. אני שמח על התוצאה ובטח שהיא נעשתה בתחילת העונה. יש לנו עכשיו שבעה חודשים להתחיל לתכנן דברים מחדש".


פרנקל. שיא ישראלי לשחיין הצעיר (דני מרון)

טומרקין סיפר על השינוי במשחה: "200 גב זה קצת משעמם ובאליפות הזו אהיה מגוון – כל יום סגנון אחר. עשיתי שיא אישי במשחה הזה, ופעם אחרונה שזה קרה הייתי בן 17. אני מנסה להיצמד לתומר ושאר החבר'ה".

השחיין האולימפי התלוצץ בנוגע לניסיונו בבימה הגדולה בעולם ואמר: "אם עשיתי לתומר הכנה על מה שיהיה במשחקים האולימפיים? החפיפה תהיה בקרוב. אני יכול להגיד לו כבר עכשיו שאין יותר מקדונלדס בחינם לספורטאים בכפר האולימפי".

טומרקין גם סיכם את העשור השני של המאה ה-21, שינעל בשבוע הבא: "אני פרצתי לתודעה ב-2010. בשנה הזו הייתי בן 18 אלוף אירופה לנוער וזכיתי בשתי מדליות במשחקים האולימפיים לנוער. בשנת 2011 באליפות העולם בבייג'ינג קבעתי את הקריטריון ללונדון 2012 כשעליתי לחצי גמר באליפות העולם הראשונה שלי לבוגרים. הייתי בטופ העולמי בעשור הזה. הייתי הישראלי הראשון שזכה בשתי מדליות באליפות אירופה בריכות ארוכות בדברצן 2012, שאגב גם הייתה התחרות הראשונה שלי בבוגרים. אחר כך לונדון 2012 והמקום השביעי בגמר האולימפי. זכיתי בחמש מדליות באליפויות אירופה, עברתי שני משחקים אולימפיים ואני בדרך לשלישית. זה עשור פורה אם מסתכלים לאחור".


טומרקין. "עשור פורה" (Adam Pretty/Bongarts/Getty Images)

אביב ברזלי (מכבי חיפה) שברה גם היא שיא, כאשר קבעה שיא גילאים חדש במשחה 200 מטרים גב. השחיינית, שחתמה לאחרונה חוזה עם מכללת טקסס ותצטרף לשורותיה באוגוסט, נגעה בקיר בזמן של 2:08.15 דקות. אצל הגברים אלוף ישראל הוא דוד גמבורג (הפועל ירושלים) ששחה בזמן של 1:54.86 דקות.

במשחה 400 חופשי נגע ראשון בקיר מתן רודיטי (בני הרצליה) בזמן של 3:46.64 דקות. אחריו הגיע רון פולונסקי, (מכבי חיפה) שקבע גם הוא בשבוע שעבר את הקריטריון האולימפי, בזמן של 3:47.23 דקות. אצל הנשים אלופת ישראל היא בקי פוזנר (הפועל בת ים) שסיימה בזמן של 4:13.07 דקות וקבעה גם היא שיא גילאים חדש. במשחה 50 חזה לגברים תומר גולדפדן (הפועל דולפין נתניה) סיים ראשון בזמן של 27.36 שניות. אצל הנשים באותו משחה עשתה זאת גלי פסקרה (מכבי פ.מ רעות) בזמן של 32.20 שניות.

עוד באותו נושא: יעקב טומרקין, תומר פרנקל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי