Sport1 Banner

הרעיון המקורי של פטר בוס: "אנחנו בתחילתו של ניסוי נפש"

פטר בוס
פטר בוס | Lars Baron/Bongarts/Getty Images

לפני משחק הליגה מול ברמן (שני החל מ-21:20, ספורט4), מאמן לברקוזן ערך לחניכיו משחק אימון שאמור לדמות את הסיטואציה החדשה: "לאף אחד אין ניסיון, השחקנים היו צריכים לחוות את זה"

(גודל טקסט)

בעוד ארבעה ימים (שני החל מ-21:20, שידור ישיר בספורט4) פטר בוס ובאיירן לברקוזן יתארח אצל ורדר ברמן במסגרת המחזור ה-26 בבונדסליגה, שתהיה הליגה הבכירה ביותר שתשוב לפעילות לאחר פגרת קורונה שנמשכה יותר מחודשיים.

כדי להכין את שחקניו לכך שהמשך העונה בגרמניה תיערך בדלתיים סגורות, דבר אשר התרחש עד כה פעם אחת בלבד בתולדות הבונדסליגה, בוס ושחקניו תרגלו אתמול 11 על 11 עם שופט וקווי אורך ורוחב, כמובן מול יציעים ריקים. ברקע, התנגנה מוסיקה רועשת ושלטי הפרסום הבהבו.

בוס הסביר: "אתה מנסה לעשות הכל בכדי להכין את הקבוצה שלך מבחינה נפשית, אבל לאף אחד אין באמת ניסיון מול יציעים ריקים. זה יהיה ניסוי נפשי שמעולם לא בוצע. באף מקום על פני כדור הארץ, ליגה לא הגיעה לסיומה תוך שישה שבועות במרתון של משחקים ללא קהל. לאף שחקן או מאמן אין ניסיון בזה".

על משחק האימון שערך לשחקניו: "שיחקנו  11 על 11 עם כמה שיותר אלמנטים אמיתיים בכדי להרגיל את הקבוצה לסיטואציה החדשה. היה שופט, היו כמובן קווי אורך ורוחב, מוסיקה חזקה הושמעה  דרך הרמקולים ואורות הבהבו משלטי הפרסום. איך זה הרגיש? השחקנים שלי היו צריכים לחוות את זה".

בתחילת הדרך בוס התנגד לחידוש הבונדסליגה ללא קהל ו"זכה" למכתב זועם מראשי ההתאחדות הגרמנית. "דעתי האישית עדיין זהה", מסביר אקס מכבי תל אביב. "אבל אני מבין שאין ברירה אחרת. הבהירו לי שאם לא נשחק, מועדונים יפשטו רגל בחודש מאי. אם אף מועדון לא ישרוד, לא יהיה כדורגל בכלל וזה לא צחוק. לכן, אני חושב שטוב שיש כדורגל, גם אם בינתיים זה בלי אוהדים".

על כך שהקבוצה מבודדת במלונית במשך שבוע עד המשחק: "בדיוק כמו שזה נשמע, כל המעורבים בקבוצה היו צריכים להגיע, אנחנו פה 61 גברים בסך הכל. בהתאם לפרוטוקול הבריאות, שלושה אוטובוסים לוקחים אותנו כל יום למתחם האימונים. כשאנחנו הולכים להתאמן, חדרניות מנקות כאן. הן לובשות מסכות פנים ממש כמונו וכך גם כל אנשי הצוות במלון. זה מראה די מפחיד".

 
עוד באותו נושא: פטר בוס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי