Sport1 Banner

ראדי עבר כדי להוביל את הפועל ב"ש לאליפות

ראדי. עשוי להיות שובר השוויון בדרך לצלחת
ראדי. עשוי להיות שובר השוויון בדרך לצלחת | צילום: אסף קליגר

הוא היה השחקן הדומיננטי בארץ, אלא שאז חזר ערן זהבי והכל השתנה

(גודל טקסט)

מהראן ראדי הוא אחת הדמויות היותר משמעותיות בשושלת שיצרה מכבי תל אביב. בקיץ 2012, אז ג'ורדי קרויף צירף אותו תמורת 20 אלף יורו בלבד מבני סכנין, רבים הרימו גבה לגבי תפקודו בקבוצה המעוניינת לשוב לצמרת הגבוהה לאחר שנים עקרות.

 

שלוש וחצי שנים מאז עזב ראדי את סכנין והצטרף למכבי ת"א, כבר אפשר להכריז בפה מלא שהוא אחד מאותם שחקנים בודדים שאחראי לשינוי המנטליות של הצהובים, בדרך לשלוש אליפויות רצופות וטרבל היסטורי בקיץ האחרון. יש אף שיגידו שמהראן ראדי, לצד גל אלברמן, הם הסמלים של עידן קרויף – מקצועות ופיזיות מעל הכל.

 

 

הערב בבלומפילד (20:55), ינסה ראדי להנחיל את אותם ערכים גם לחבריו בחודשים האחרונים בבירת הנגב, ולסחוף את הקבוצה של אלונה ברקת אל עבר ניצחון ראשון של האדומים בבלומפילד בעידן המנג'ר ההולנדי בקריית שלום.

 

ראדי חוגג על חשבון קבוצתו בגמר הגביע בעונה שעברה (ערן לוף)

 

***

 

ראדי ביצע מהפך לא אופייני בחודש יולי האחרון כשביקש לעזוב את הקבוצה לטובת חוזה לשנתיים הקרובות בהפועל ב"ש, יריבתה העיקרית של מכבי ת"א על תואר האליפות.

 

הדרך של ראדי לפסגה לא הייתה קלה. כנער שגדל במכבי תל אביב, ממנה עבר לליגות הנמוכות בישראל ושיחק בהפועל מג'ד אל-כרום, מכבי כפר כנא, מכבי הרצליה והפועל אשקלון, הוא ציפה לעשות את הפריצה הגדולה הרבה לפני גיל 30, אז הגיע לקריית שלום.

 

פטריסיו סייג, חלוץ העבר הארגנטינאי שהיה עוזר מאמן במכבי ת"א בעונת האליפות הראשונה, מלא במחמאות לקשר: "מהראן הציג בשנה הראשונה שלו במכבי תל אביב רמה גבוהה מאוד. אז ערן זהבי לא היה בקבוצה והוא היה מאוד דומיננטי במכבי. הוא היה הלב. יש לו כוח גדול ויש לו קצב אירופי לכל דבר. הוא משפיע על באר שבע במקצוענות שלו, הוא שחקן מקצוען והוא מדביק במקצועיות שלו את הסובבים אותו".

 

השחקן הדומיננטי טרם הגעת זהבי לצהובים. ראדי בסיבוב הראשון (אסף קליגר)

 

העונה, ראדי זוכה לעדיפות במרכז המגרש של הפועל באר שבע והערכה גבוהה ממאמנו ברק בכר. לא בכדי פתח במרכז השדה מול ת'ון במוקדמות הליגה האירופית ארבעה ימים בלבד לאחר חתימתו במועדון – ולזכותו כבר ארבעה שערים ב-10 הופעות ליגה.

 

"ראדי הוא משהו שחסר בקישור של מכבי", אומר קובי אלפסי, שהיה גם הוא חלק מצוות האימון במכבי ת"א תחת אוסקר גרסיה וגם בעונה שלאחר מכן עם פאולו סוזה. "היכולת של ראדי נלקחה ממכבי והיא בעצם לא הביאה מישהו במקומו. נוסא איגיבור היה אמור להיות זה שיחליף אותו, אבל הוא לא הצליח לעשות את זה. אצל קבוצות כמו מכבי ובאר שבע, כאלה שפוגשות קבוצות שמסתגרות מולן, אחת הדרכים היא איום מרחוק. היום למכבי אין את זה ולבאר שבע יש בזכות ראדי".

 

כזכור, קומץ קטן מיושבי שער 11 בבלומפילד לא אהב לראות את מהראן ראדי בקבוצה, הרי שהוא היה הערבי-ישראלי היחיד במועדון לאחר שבינואר 2013 עזבו חסן אבו זייד ומואנס דאבור. הערב, במשחק בין שתי מוליכות הטבלה ולאחר שכבר נכנע לצהובים בסיבוב הראשון, מהראן ראדי ירצה להוכיח לאותם אוהדים שקיללו אותו איך גם בבירת הנגב הוא הופך לשובר השוויון במרוץ לאליפות.

 

ראדי. יכול לעשות את ההבדל בין קבוצת צמרת לאלופה (ערן לוף)

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי