Sport1 Banner

הלקח שיונייטד מוכרחה ללמוד מרומן אברמוביץ'

ואן חאל
ואן חאל | צילום: gettyimages

הלחץ במנצ'סטר זינק ואין מושיע. דווקא עכשיו אפשר ללמוד מצ'לסי

(גודל טקסט)

נתנו לו גיבוי, אמרו שהוא יקבל הזדמנות לשקם את המצב במשחקי הכריסמס, אבל נראה שזמנו של לואי ואן חאל במנצ'סטר יונייטד הגיע לסיומו. לקראת שעות הערב נפוצו ברחבי אנגליה פרסומים רבים על ישיבת חירום שערכה ההנהלה באולד טראפורד, משם יצאה הכחשה מפוקפקת שהנושא בכלל עלה על הפרק. 

על פי דיווחים נוספים, ואן חאל עזב את מתקן האימונים בקרינגטון מהדלת האחורית בניסיון להימנע ממפגש ישיר עם העיתונאים והצלמים, זאת אחרי שהבין כי גורלו במועדון נחרץ. עם זאת, מדובר ברסיסי מידע שלא בהכרח מספרים את הסיפור לאשורו וייתכן כי מדובר בשמועות שעשו את דרכן לתקשורת ולרשתות החברתיות.  

אלא שבלי קשר למה שקרה ביום שני במנצ'סטר, פיטוריו של ואן חאל עומדים על הפרק כבר כמה שבועות, במיוחד לאחר ההפסד הביתי לנוריץ'. למרות האיבה וחוסר שביעות הרצון מצד הקהל, אפשר לומר שההחלטה אם להשאיר או להיפטר מהמנג'ר הייתה הקשה ביותר שקיבל עד כה היו"ר אד וודוורד מאז החל לכהן בתפקידו לפני שנתיים וחצי. הפיטורים של דייויד מויס נראו בזמנו כמו כורח המציאות, וגם הכסף הרב שנשפך בשנתיים האחרונות על רכש היה תוצאה של חוסר הניסיון של וודוורד במו"מ מול המועדונים האחרים באירופה. 


ואן חאל, כבר לא יוציא מהם יותר (gettyimages)

ההחלטה להיפטר מההולנדי – אם אכן תתקבל עוד לפני מחזורי הכריסמס התכופים – נראית כזו שרב הנסתר בה על הגלוי. מצד אחד, ואן חאל, שמונה לקול תשואות בקיץ שעבר, מוליך העונה את הקבוצה מדחי אל דחי. הוא ניצח רק בשלושה מ-13 המשחקים האחרונים, כולל אפס ניצחונות בששת המשחקים האחרונים והדחה שערורייתית מליגת האלופות. הקהל שורק בוז לקבוצה במהלך ובתום המשחקים, חלק מהשחקנים טוענים בדלתיים סגורות שאין להם חיבור עם המנג'ר והוא עצמו זוקף לזכותו כמה התבטאויות הזויות למדי במסיבות העיתונאים האחרונות ("אני מקבל הרבה כסף ולא עושה כלום, רק מאציל סמכויות").

אלא שלצד כל הסיבות לפטר את ואן חאל היו גם לא מעט גורמים שהרתיעו את וודוורד מהמהלך בשבועות האחרונים. ראשית, בעיית המחליף. ז'וזה מוריניו אמנם נראה קרוב מאין כמוהו לתפקיד וגם מועמד טבעי אליו. הוא גם זוכה לתמיכה מצד כמה מחברי ההנהלה ומצד החבר אלכס פרגוסון, אבל ישנם גם לא מעט מתנגדים למהלך. ביניהם נמצאים בובי צ'רלטון, שסולד מהסגנון המוחצן של הפורטוגלי, וכן וודרוורד עצמו, שמעדיף להעניק לגיגס את שרביט האימון לפחות עד תום העונה. 

שנית, ישנה בעיה תדמיתית. מנצ'סטר יונייטד, שהייתה ידועה במשך יותר משני עשורים כמועדון יציב עם בעל בית מקצועי אחד, שטווה תכניות ארוכות טווח, נאלצת לפטר מאמן שני תוך שנתיים – ועוד באמצע העונה. זו לא הדרך שיונייטד רצתה להצטייר בה בקרב מאמני הצמרת בעולם וגם מימוש של החשש הכי גדול שלה – להפוך לעוד קבוצה רגילה שמפטרת מאמנים כל שני וחמישי בהתאם לתוצאות.


גיגס, מסוגל להוציא בעצמו את העגלה מהבוץ? (gettyimages)

שלישית, ישנן בעיות שלא קשורות בוואן חאל ולא בהכרח ייפתרו עם עזיבתו. הסגל שההולנדי בנה אמנם רחוק מלהיות מושלם, אבל קשה להאמין שאפילו ז'וזה מוריניו יצליח להוציא הרבה יותר ממרסיאל ורוני. בטח אחרי שלא הצליח להפוך את ההתקפה של צ'לסי למוחצת גם אחרי שנתיים וחצי של עבודה בסטמפורד ברידג'. לא בטוח גם איך הפורטוגלי יתקבל ביציעי אולד טראפורד, שם התרגלו לשנוא אותו וללעוג לו בשנים האחרונות, במיוחד אחרי שאפילו מויס נבחר על פניו כיורש של פרגוסון ב-2013. מוריניו עצמו לא קיבל מעולם קבוצה בסדר הגודל של יונייטד באמצע העונה ולא בטוח מה תהיה מידת ההשפעה שלו עליה, כפי שלא ברור אם ראיין גיגס מסוגל להוציא לבדו את העגלה מהבוץ.     

ישנה גם אפשרות נוספת, לפיה ביונייטד עוד ינסו לפתות את פפ גווארדיולה בתום העונה ועד הקיץ יותירו את המושכות בידיו של גיגס. מבין כל האופציות, נראה שזו הקלושה מכולן. כך או אחרת, מנצ'סטר יונייטד תהיה הקבוצה שתפתח בשבת את משחקי הכריסמס כשתצא למשחק חוץ קשה בסטוק. רגע לפני התקופה הכי לחוצה של העונה, לא ברור איזה מאמן יוביל אותה לשם וזו כנראה גם תעודת העניות הגדולה ביותר להנהלה האדומה העונה. אם רומן אברמוביץ' צריך ללמוד ממנצ'סטר יונייטד הישנה שיעורים באורך רוח, נראה שבמנצ'סטר החדשה צריכים ללמוד מאברמוביץ' איך חותכים מהר ובהחלטיות בבשר החי.

עוד באותו נושא: לואי ואן חאל, רומן אברמוביץ'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי