Sport1 Banner

סים סיטי: פפ גווארדיולה הוחתם כדי לבנות מועדון

גאוורדיולה. כמה הוא קיבל בלימודי הנדסה?
גאוורדיולה. כמה הוא קיבל בלימודי הנדסה? | צילום: Gettyimages

המאמן לא מגיע כדי להביא אליפות, אלא כדי להתקרב ליריבה העירונית

(גודל טקסט)

זה היה באוויר כבר יותר מחודש, אבל סוף סוף הגיעה ההודעה הסופית, כשמנג'ר מנצ'סטר סיטי, מנואל פלגריני, הכריז כי הוא יסיים את תפקידו בתום העונה הנוכחית ויפנה את מקומו למאמן באיירן מינכן, פפ גווארדיולה.

 

ההצהרה על המהלך הגיעה דווקא מצדו של המנג'ר היוצא. בתום מסיבת העיתונאים שקידמה את משחק הליגה בין מנצ'סטר סיטי לסנדרלנד: "החוזה שלי במועדון מגיע לסיומו בתום העונה הבאה, אך יש בו סייג לפיו אני או המועדון יכולים להפסיק אותו כבר בסוף העונה הנוכחית – וזה מה שיקרה", הוא אמר, לפני שסיטי פרסמה הודעה לפיה "גווארדיולה חתם על חוזה לשלוש השנים הבאות בקבוצה. זה היה המשך המו"מ שנערך איתו בשנת 2012, כשעזב את ברצלונה".

 

 

שכרו של גווארדיולה בסיטי אומנם לא פורסם, כמו גם השינויים המקצועיים שישאף לעשות במועדון, ולמעשה נראה שתזמון ההודעה היה אופטימלי בעיקר למנג'ר היוצא. פלגריני הכריז שידע על ההחלטה כבר לפני חודש וכעת הוא מוציא אותה לתקשורת כדי להוריד את הלחץ והלחשושים מסביב לקבוצה. ההתפנות של הצ'יליאני בסוף העונה גם יכולה לפתוח עבורו אופציות חדשות כבר בתקופה הקרובה, כאשר צ'לסי ונבחרת צ'ילה כבר הוזכרו כמועמדות לקלוט אותו.

 

פלגריני. התחיל לקבל כבר הצעות? (gettyimages)

 

אבל הסיפור כאן הוא כמובן לא פלגריני, שיש האומרים שמיומו הראשון נמצא בסיטי בעיקר כדי לחמם את הכיסא למנג'ר הבא, אלא גווארדיולה. על פניו קשה לומר שהמאמן הקטאלוני צריך עוד לספק קבלות למישהו, אבל האמת היא שזה עומד להיות האתגר החשוב והקשה ביותר שהוא נתקל בו.

 

במנצ'סטר סיטי לא מחכים לו מסי, צ'אבי ואינייסטה, אלא דווקא כוכבים שנמצאים בשירת הברבור של הקריירה שלהם, כמו וינסנט קומאפני ויאיא טורה (שסוכנו הודיע שיעזוב אם פפ יגיע) וכאלה שהפכו את הקבוצה לתלויה בהם לחלוטין (סרחיו אגוארו).

 

בתקופת הפייר פליי הפיננסי ובמועדון שלא ידוע בגידול הצעירים שלו, גווארדיולה יצטרך להוציא מים מהסלע כדי ליצור את אותה דומיננטיות מקומית ויבשתית שרקם בברצלונה וקיבל בירושה בבאיירן מינכן. וכל זה מבלי להזכיר שבאנגליה יתחרו בו לפחות ארבע קבוצות עם שאיפות דומות – ולא רק קבוצה אחת עם חולצה לבנה שלא מפסיקה לירות לעצמה ברגל.

           

האתגר הגדול:  לבנות מועדון

 

אם מרחיבים את המבט אל מעבר לעונה בודדת או תואר ספציפי, ייתכן שהאתגר הגדול של גווארדיולה הוא לא לבנות קבוצה מנצחת, אלא מועדון גדול. ואם לא לעשות זאת תוך 26 שנה כמו אלכס פרגוסון או ב-20 שנים כמו ארסן ונגר, הרי שהמשימה קשה אפילו יותר.

 

אליפויות הסיטי השיגו גם בלעדיו (gettyimages)

 

כשבאיירן מינכן החליפה את יופ היינקס בפפ, היא לא עשתה זאת בגלל חוסר שביעות רצון מקצועית, אלא בגלל ששאפה להפוך למועדון עצום ברמה העולמית. לייצר לעצמה אוהדים במזרח הרחוק ובארה"ב ולהפוך לסניף נוסף של ריאל מדריד, ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד.

 

הבחירה של סיטי בגווארדיולה נובעת מאותם מניעים, רק שכאן מדובר גם במועדון חסר היסטוריה של הצלחות באירופה וקבוצה חלשה מבאיירן הנוכחית. מעבר לסתם ניצחונות, פפ יצטרך להנחיל למועדון הזה את סגנון המשחק שהוא מאמין בו כבר בגילאי הנוער. הוא יצטרך לקדם צעירים שיהפכו בבוא היום לריאן גיגס ולג'ון טרי של הקבוצות הבאות.

 

הוא יצטרך לעבוד שעות נוספות בשיווק, לנסוע לטורנירי ידידות ברחבי העולם גם בתום העונה ולהבין שאחד הפרויקטים החשובים של המועדון הוא הגדלת האצטדיון, צבירת אוהדים חדשים וגידול בערך המנייה של סיטי. כל אלה פרמטרים שלאו דווקא מגיעים בזכות זכייה בעוד אליפות. את האליפויות סיטי הרוויחה בשנים האחרונות גם בלעדיו.

 

פפ יצטרך לדאוג לצבירת אוהדים חדשים (gettyimages)

 

ויש עוד שאלה שעומדת כרגע על הפרק – וייתכן שהיא הרלוונטית מכולן: איך כל השינויים וההכרזות האלה עומדות להשפיע על המשך העונה הנוכחית של באיירן מינכן ומנצ'סטר סיטי? אפשר לומר שיש פגם מאוד בלתי ספורטיבי בעצם המינוי הזה עוד באמצע השנה. מה בעצם היה בוער כל כך? האם החתמת מאמנים בקיץ כבר לא נמצאת באופנה? האם אי אפשר היה לפחות לדון ברכישת שחקני חיזוק לעונה הבאה מתחת לרדאר ולא אחרי שזהות המאמן הבא כבר נחשפת?

 

תארו לכם מצב אפשרי לחלוטין שבו שתי הקבוצות נפגשות העונה בשלבים המכריעים של ליגת האלופות. האם גווארדיולה יתייחס ליריבה שלו בעוד חודשים ספורים כפי שהיה מתייחס לכל יריבה אחרת? האם האפשרות ששחקניו העתידיים יצברו ניסיון חיוני באירופה לקראת המעבר שלו לאנגליה יישב לו בראש? האם הוא דווקא ירצה לנצח יותר מבכל מצב אחר, כדי לא להיכנס לנעליים של פלגריני בתור המאמן שהפסיד לו? ומה כל זה אומר על ההרכבים שיעלה בבונדסליגה לפני אותם משחקים קריטיים באירופה?

 

אז נכון, סביר להניח שגווארדיולה פשוט ירצה לנצח, אבל את העובדה שהשחקנים שלו בבאיירן והשחקנים של פלגריני בסיטי יראו במאמנים הנוכחיים שלהם אפיזודה חולפת, יהיה כבר קשה להסתיר. ובסיטואציה כזו, שני המועדונים יוצאים נפסדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי