Sport1 Banner

שולדברנד: "לא פראיירים, מכבי ת"א תצטרך להזיע"

ההעפלה לגמר - רגע השיא בכדורסל הישראלי. שולדברנד
ההעפלה לגמר – רגע השיא בכדורסל הישראלי. שולדברנד | צילום: עדי אבישי

פורוורד אשדוד הפציץ לפני גמר הגביע (21:00): "לא הוגן שהם מארחים"

(גודל טקסט)

האם תהיה לכדורסל הישראלי מחזיקת גביע חדשה הערב (21:00), או שמא ימשיך הגביע לשכון בארון הגביעים של מכבי תל אביב, שזכתה בו בשש השנים האחרונות?

 

מכבי אשדוד העפילה לראשונה בתולדותיה לגמר הגביע לאחר ניצחון 82:84 דרמטי בתום שתי ההארכות על מכבי ראשון לציון. מכבי תל אביב עשתה זאת עם 66:81 על עירוני נס ציונה, והיא תנסה לזכות בגביע ה־43 שלה מתוך 48 הופעות במעמד הגמר.

 

בעוד שמכבי ת"א, שהודחה גם מהיורוליג וגם מהיורוקאפ, מגמגמת, מכבי אשדוד/באר טוביה מסתמנת כמרענן הרשמי של הליגה, ולא רק בגלל ההעפלה לגמר הגביע. בקבוצה של צביקה שרף, שגברה פעמיים על הצהובים, מככבים שני גארדים נהדרים: אייזאה סוואן ודיאנטה גארט, פאוור־פורוורד יעיל בדמותו של צ'ארלס תומאס, כשלצדו מככב אחד מהשחקנים היעילים בליגת העל, יונתן שולדברנד. בחצי הגמר היה זה שולדברנד (2.04) שהכריע את המשחק בהארכה השנייה, כשעוד קודם לכן, במשחק הליגה האחרון של הקבוצה נגד מכבי קריית גת קבע שיא קריירה של 27 נקודות.

 

הכי דרמטי שיש. אשדוד חוגגת עליה לגמר (עדי אבישי)

 

שולדברנד היה במהלך הקיץ אחד הישראלים המבוקשים בישראל. לאחר שהסתיים חוזרו בהפועל תל אביב, שלא הייתה מסוגלת לעמוד בגובה שכרו, העדיף השבדי – בנו של כוכב העבר לורנס שולדברנד – את ההצעה מאשדוד על אחרות, והוא לבטח לא מצטער.

 

"ההעפלה לגמר זה רגע השיא שלי בכדורסל הישראלי", סיפר בהתרגשות בראיון מיוחד ל"מעריב-השבוע" לקראת הגמר. "אף פעם לא הגעתי למעמד כזה, אני צעד וחצי מתואר ראשון".

 

אתם מסוגלים להציג בעיר אשדוד את הגביע הראשון שלה?

"אני מסכים שצריך לסיים את העבודה ואני מאמין שאפשר להביא לאשדוד גביע, ללא קשר לשני הניצחונות שלנו על מכבי ת"א בליגה. יש לנו קבוצה מאוד כשרונית, וכשאנחנו משחקים ביחד יש לנו יכולות יוצאות מן הכלל. אנחנו קבוצה עם הרבה עליות ומורדות, אבל כשאנחנו מגיעים למשחק חשוב, קשה מאוד לעצור אותנו. אני מקווה שנגיע לגמר כמו שצריך".

 

ניצחו פעמיים את מכבי ת"א. אשדוד חוגגת ביד אליהו (עדי אבישי)

 

הבעיה שלכם העונה היא חוסר היציבות.

"אני תמיד מאמין שאפשר להפוך פיגור משמעותי לניצחון, ולא משנה הסיטואציה. במשחק נגד מכבי ראשל"צ היו גם לי רגעים שחשבתי שזהו, נגמר, אי אפשר לחזור. פתאום הגיעה שלשה של אייזאה שהחזירה לנו את התקווה. כשאנחנו מריחים דם זה קורה לנו ופתאום הכל מתחבר. דיאנטה קלע, אני קלעתי והרגשנו שקורה לנו משהו טוב, אני מאוד שמח שהצלחנו לעשות את זה".

 

אתם קבוצה של קלעים נהדרים. מי מנצח בתחרות שלשות?

"יש לך ספק? בגדול זו שאלה קשה. צריך לזכור שיש בנוסף לסוואן וגארט גם את יהוא אורלנד, שהוא אחד מהקלעים הכי טובים בליגה. בטוח תהיה תחרות קשה, לא הייתי מהמר על זהות המנצח".

 

איך היית מגדיר את מכבי אשדוד?

"בכלל לא פראיירים, מכבי תצטרך לעבוד קשה בדיוק כמונו. יש משחק קשה וצריך להתכונן אליו בשיא הרצינות. לא מדובר רק במשחק קשה, אלא במשחק חשוב, כי יש פרס – גביע. ובגביע אין חוקים".

 

מכבי ת"א פגיעה?

"תמיד אפשר לנצח אותם. כמו שלכלום יש עליות ומורדות, גם להם יש, זה חלק מהספורט. גם בתקופות הכי גדולות שלהם עם שאראס ופארקר הפועל תל אביב ניצחה אותם ב־25 נקודות הפרש, ובאותה עונה הם גם זכו ביורוליג".

 

לא מעסיק אותו בכלל. פניני (ערן לוף)

 

מה תוכל לספר לנו על המפגש שלך עם גיא פניני?

"אין לי כלום נגד פניני. הוא לא מעסיק אותי בכלל".

 

המשחק הוא אמנם גמר, אבל הוא בכל זאת בבית של מכבי. זה הוגן?

"אני מאמין שיש חוסר הוגנות בעובדה שהמשחק ייערך בבית של מכבי. ארז אדלשטיין תמיד היה אומר לנו שזה לא מבטיח ליריב ניצחון, אבל זה עוזר לו".

 

בתחילת העונה היית "סחורה" מבוקשת, למה בחרת דווקא באשדוד?

"דיברתי עם  צביקה והוא הבטיח לי לשחק – מה שרציתי יותר מהכל. רציתי להיות בקבוצה שתסמוך עלי באמת ולא באחת שאני אשחק בה משחק כן ומשחק לא. מעבר לדקות המשחק, היה חשוב לי להישאר במרכז, הרבה בגלל אשתי. אני שמח על ההחלטה הזאת ואני מקווה שזה ימשיך כך".

 

הבטיח לשולדבראנד לשחק. שרף (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי