Sport1 Banner

"הכל מקבל כעת פרופורציות אחרות"

| עדי אבישי

קטש והפועל ת"א מתאוששים ממותו של אורי שלף ז"ל: "השחקנים היו צריכים חופש"

(גודל טקסט)

   מאת: יצחק ויסהוף  צילום: עדי אבישי

 

רגע לפני הקרב הגורלי על העלייה לרבע הגמר בברלין, תארח הערב (21:00) בהיכל מכבי ת"א את הפועל ת"א במסגרת המחזור ה-26 בליגת העל. המשחק הערב, מעבר להיותו מעניין מבחינה מקצועית, יהווה גם מבחן גדול עבור שני מחנות האוהדים של היריבות המושבעות. משחקי העבר בין השתיים הבהירו שאין אהבה גדולה ביניהן. ביום חמישי האחרון בהיכל מנורה מבטחים אוהדי מכבי שרו בגנות האדומים, וגם בדרייב-אין לא שמענו שירי ארץ ישראל הישנה והטובה.

 

 

שני המועדונים מקווים שמותו הטראגי של מנהלה המקצועי של הפועל ת"א, אורי שלף ז"ל, יאחד ולו לערב אחד את מחנות האוהדים של שתי הקבוצות. שלף מעולם לא היה מכביסט, אבל הוא נתן כבוד ליריבה, והראייה לכך היא שראשי המועדון הצהוב העניקו לו ולמשפחתו את הכבוד הראוי לו לאחר מותו.

 

שתי הקבוצות מגיעות למשחק הערב במומנטום חיובי. הפועל לאחר ניצחון ביתי 86:95 על מכבי אשדוד, בעוד מכבי מעודדת מהניצחון על גלאטסראיי, אבל לא מהיכולת ובטח לא מהסתבכות סיכויי העלייה. במכבי מנסים להכשיר לקראת אלבה ברלין את סילבן לנדסברג וייתכן שכבר הערב הוא יזכה לדקות משחק. יוגב אוחיון, שמיעט לשחק נגד הטורקים, יקבל הערב אשראי נרחב יותר.

 

לנדסברג. צפוי לעשות את הקאמבק כבר היום (עדי אבישי)

 

במכבי רואים בדרבי כהכנה טובה לקראת הגרמנים. הקו הקדמי של האדומים, בראשות יינסי גייטס, ייאלץ את גבוהי מכבי לתת קצת יותר מאמץ מזה שהפגינו נגד הטורקים. ג'ו אלכסנדר לא נרשם במכבי ת"א ואילו דוראנט סקוט ימשיך להיעדר אצל האדומים.

 

בדרבי הראשון של העונה, שנערך במנורה מבטחים, הביסה הפועל את מכבי 58:78, עם 29 נקודות של לארי אובאנון. הגארד האמריקאי הוכיח שהוא בכושר מצוין גם עכשיו עם 25 נקודות נגד מכבי אשדוד במחזור שעבר. "יהיה משחק טוב", מבטיח אובאנון לקראת המשחק, "אני לא בטוח שנוכל לשחזר את יכולת הקליעה שלנו מהמשחק נגד אשדוד, אבל אני יכול להבטיח שננסה".

 

מאמן האדומים, עודד קטש עדיין לא הצליח להתאושש ממותו הפתאומי של שלף. "הכל מקבל בשבוע האחרון פרופורציות אחרות. לאחר המשחק נגד אשדוד  ויתרתי על אימון יום שישי ואתמול קיימנו את האימון היחיד שלנו לקראת הדרבי כי השחקנים היו צריכים חופש", אמר קטש, "לכולם ברור שדרבי זה תמיד סיפור אחר. נגד אשדוד לא ידענו איך אנחנו מעבירים משחק ראשון בלי אורי. בסיטואציה רגילה היינו חושבים על הדרבי שבועיים קדימה. במצב שבו אנחנו נמצאים עכשיו, המחשבות הם איך עוברים את היום הבא". 

עוד באותו נושא: יינסי גייטס, לארי אובאנון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי