Sport1 Banner

העתודה עלתה שלב אחרי 64:69 דרמטי על יוון

דן שמיר וחניכיו עמדו במשימה
דן שמיר וחניכיו עמדו במשימה | צילום: עדי אבישי

ישראל כבר שמטה יתרון 15 ברבע האחרון, אך בסוף חזרה. 16 לשרון

(גודל טקסט)

אחרי סיום דרמטי, נבחרת העתודה של ישראל ניצחה הערב (חמישי) 64:69 את יוון באליפות אירופה במשחקה השני בטורניר והבטיחה את העלייה לשלב הבא בטורניר.

כמו במפגש שפתח את האליפות, בניצחון על בולגריה, גם הפעם העתודה פתחה מצוין. הגנה חזקה הגבילה את היוונים ל-22 נקודות במחצית ו-36 אחרי שלושה רבעים, כאשר אחרי 30 דקות שחקניו של דן שמיר היו ביתרון 15 (36:51).

ובדיוק כמו מול בולגריה, גם הפעם הישראלים הצעירים "נרדמו" ואיפשרו ליריבה לחזור. היוונים פתחו את הרבע האחרון בסערה עם ריצת 2:10 ותנופה אדירה. דקה ו-45 שניות לסיום כריסטדולו קבע מהפך עם שלשה מהפינה (61:62), ונראה היה כי המומנטום איתם.

אך מה שמסתמן כנקודת החוזקה של הנבחרת – ההגנה – שוב בלטה. חטיפות של הישראלים ועמידה בלחץ מהקו הפכו את התוצאה בחזרה והעניקו את הניצחון לכחול-לבן (שלנו).

"אני אוהב את החברה וגאה בהם", אמר בסיום מנהל הנבחרת, מוטי דניאל. "הם מתנהלים בצורה מקצוענית ואני מאושר מהם". המאמן, דן שמיר, העדיף להתרכז בעיקר במשחק וביתרון הגדול שכמעט ברח מהידיים: "מן הסתם נצטרך לשחקן כדורסל יותר טוב בהמשך הטורניר ונרצה לשפר את המשחק שלנו ולהוציא מעצמנו יותר. היה הרבה לחץ לפני הטורניר והוא השפיע, אבל ידענו להתמודד עם הרבה דברים. יצאנו מבור עם פעולות גדולות של שחקנים, חטיפה וריבאונד וניצחנו. בגדול שלטנו במשחק, וזו תעודת כבוד לחברה".

הניצחון חשוב מאוד עבור הנבחרת וכאמור, הבטיח את העלייה לשלב הבתים הבא. יוון הסתמנה כיריבה עיקרית במאבק לעלייה , כאשר שלוש הראשונות בבית ממשיכות הלאה בעוד השתיים האחרונות כמעט בוודאות יורדות לדרג ב'. לעתודה נותרו משחקים מול לטביה וסרביה שיכריעו מאיזה מקום תעלה וישפיעו על הסיכויים לעלות לשלב ההצלבה.

נאור שרון הוביל את ישראל עם 16 נק', 5 ריב' ו-4 אס'. עידן זלמנסון הוסיף 15 ו-7 ריב'. איתי שגב (7 ריב') ואור לאומי סיימו עם 11 כ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי