Sport1 Banner

בכל מקום, בכל פינה: הצהוב שולט בלונדון

בפסגות של אירופה. אוהדי מכבי בלונדון
בפסגות של אירופה. אוהדי מכבי בלונדון | צילום: אודי ציטיאט

ההגירה המואצת החלה. לא מדובר בפליטים - אלא באוהדי מכבי תל אביב

(גודל טקסט)

ההגירה המואצת והפליטים הסורים העלו לאחרונה את הוויכוח באנגליה סביב מספר הזרים שמגיעים כל שנה לממלכה, אבל אפשר לומר שלונדון נכבשה סופית.

 

לא הייתה פינת רחוב שהם לא היו בה – באיזור סטמפורד ברידג', בדירות שכורות במרכז העיר, במלונות הענק של ראסל סקוור, בקניונים הענקיים של "ווסטפילד" ובעיקר ברכבת התחתית. לפחות בכל הנוגע ללונדון, אפשר לומר היום שמאיר אריאל טעה. כאן, בסוף כל משפט בערבית יושב לו ישראלי ושותה קפה בסטארבקס.

 

 

אוהדי מכבי ת"א קיבלו מצ'לסי בערך 3,000 כרטיסים למשחק, אבל המספר שלהם בעיר מרגיש לפחות כפול. עוד ביום שני היה נתב"ג עמוס בישראלים שהתחילו את המסע ללונדון ובחלק ניכר מנמלי התעופה בבירות אירופה זכו ביממה האחרונה לביקור של נחיל אוהדים צהוב שהחליף טיסות ועשה את דרכו הארוכה לבירת אנגליה.

 


אוהדי מכבי כובשים את הרחובות (אודי ציטיאט)

 

לפי המספר שלהם בעיר – וזה עוד לפני שלקחנו בחשבון את עשרות או מאות הישראלים שחיים בלונדון ומתכוונים להגיע למשחק – סביר להניח שחלק גדול מאוהדי מכבי ת"א ייכנסו גם ליציעים שמיועדים לאוהדי צ'לסי, אחרי שמכירת הכרטיסים של המועדון האנגלי התנהלה בשבועות האחרונים בעצלתיים – ספק בגלל היכולת בליגה, ספק בגלל זהות היריבה הלא אטרקטיבית מבחינתם. אגב, במועדון האנגלי הודיעו כי אוהדי חוץ שיזוהו ביציעי הקבוצה הביתית יורחקו מידית מהמגרש, אבל נראה ששום דבר לא ימנע מעברית להפוך לשפה השנייה בסטמפורד ברידג'. לפחות השפה השנייה.

מעבר למספרים המרשימים, גם האווירה המכביסטית עשתה את הדרך ללונדון. זה אומנם לא "אני מכבי, מי אתם בכלל?", אבל קשה היה למצוא בשתי היממות האחרונות אוהדים צהובים שבטוחים שאלופת אנגליה הולכת למחוץ אותם הערב (רביעי, 21:45). רבים מהם מדברים בביטחון על תיקו, חלקם מעזים לחשוב על ניצחון והפסימיים ביותר בטוחים שהכושר הרע של צ'לסי יספיק לה לניצחון דחוק לכל היותר.

 


סטמפורד ברידג'. הצהובים ירגישו בבית? (אודי ציטיאט)

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי