Sport1 Banner

מסוגל לעשות הכל: קאי האברץ מגיע לנצח את באיירן מינכן

קאי האברץ
קאי האברץ | INA FASSBENDER/POOL/AFP via Getty Images

עם תכונות של יחידי סגולה, נתונים פיזיים משובחים ושיאים רבים ששבר בגיל 20, לכוכב לברקוזן נותרה משימה: לחגוג לראשונה על הקבוצה שמקווה לצרף אותו ככינור שני

(גודל טקסט)

11 שערים יש לקאי האברץ בבונדסליגה העונה – ארבעה מהם הובקעו ברגל ימין, ארבעה ברגל שמאל ועוד שלושה בנגיחות. אין תמהיל מושלם יותר והוא מדגיש את רב-גוניותו יוצאת הדופן של היהלום הצעיר מלברקוזן שהוגדר כבר מזמן להבטחה כבירה וכעת הופך בצעדי ענק לאחד הכוכבים המתוקשרים באירופה. השליטה הווירטואוזית שלו בכדור זהה בשתי הרגליים, זו תכונה נדירה ששמורה ליחידי סגולה וגם הם בדרך כלל מכדררים נמוכי קומה כמו עוסמאן דמבלה ופליפה אנדרסון. לעומתם, האברץ אתלטי וגבוה מאוד (189 סנטימטרים), עם משחק ראש משובח. הוא מסוגל לעשות הכל.

מכיוון שכך, אין לו משבצת מוגדרת. הוא סומן פעם כקשר רחבה לרחבה, אבל מסוגל להיות פליימייקר, לתפקד באגף, או כאשר הקבוצה זקוקה לכך גם להוביל את החוד כחלוץ מרכזי – הוא עושה זאת מאז חידוש המשחקים בעידן קורונה. צמד נגיחות ב-1:4 בברמן, צמד ב-1:3 בדרבי האיזורי היוקרתי במנשנגלדבאך, שער ניצחון ב-0:1 בפרייבורג ביום שישי האחרון – בסך הכל מסתיים היבול בחמישה שערים בארבעה משחקים. כך הספיק האברץ להגיע ל-35 שערי קריירה בבונדסליגה לפני יום הולדתו ה-21 שחל בשבוע הבא, וזה היה סמלי, כי הוא בן 20 הראשון אי פעם בכל תולדות הכדורגל הגרמני שמתכבד להציג מאזן כה פנומנלי. איש לא עשה זאת לפניו.

טוב, האברץ רגיל לשכתב את דפי ההיסטוריה. באוקטובר 2016, כאשר היה בן 17 ו-126 ימים בלבד, הוא הפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות לברקוזן. מאז הוא היה גם הכובש הצעיר ביותר של לברקוזן, השחקן הצעיר ביותר בתולדות הבונדסליגה שהגיע ל-50 הופעות, ואז גם ל-100 הופעות. כעת, אם סופרים את המשחקים בנבחרת, יש לו 150 משחקים ברמה הגבוהה כמקצוען. 150 משחקים עוד לפני יום הולדת 21. הקרב מול באיירן היום (שבת, החל מ-16:25 בספורט3) יהיה המשחק ה-151, ובכושר הנוכחי הוא בהחלט נחוש להראות לקונה הפוטנציאלית את כל הסחורה. בימין, בשמאל ובראש.


חזר לבונדסליגה מפגרת קורונה בסערה (Stuart Franklin/Getty Images)

באיירן אמנם פיתחה מומנטום אדיר, לפני ואחרי פגרת קורונה, ונמצאת בדרך הבטוחה לאליפות אחרי שגברה על דורטמונד במשחק העונה, אבל מהמפגשים האחרונים מול הקבוצה של פטר בוס יש לה זיכרונות לא נעימים. המאמן ההולנדי ניצח 1:3 את ניקו קובאץ' בפברואר 2019 וגבר גם על האנזי פליק 1:2 בנובמבר האחרון באליאנץ ארנה. יש לו מאזן מושלם מול האלופה בשנה שעברה והסגנון ההרפתקני שלו עשוי להיות יעיל מול יריבה איכותית יותר שמפגינה כדורגל פתוח. כעת, בעוד לברקוזן נלחמת בכל כוחה על הכרטיס לליגת האלופות, ניצחון שלישי רצוף על באיירן יהיה קריטי. ובאופן אירוני, האברץ דווקא מחפש ניצחון ראשון בקריירה על באיירן.

בפברואר 2019 הוא נפצע והוחלף במחצית הראשונה כאשר לברקוזן הייתה בפיגור 1:0, וחבריו ביצעו את המהפך בלעדיו. בנובמבר הוא סבל מפציעה אחרת וצפה בחגיגה הנהדרת במינכן מהספסל. עד עכשיו, אין לו ניצחונות על באיירן. אין לו גם שערים לרשת באיירן. בשבת זו עשויה להיות ההזדמנות האחרונה לתקן את הנתון הסטטיסטי הזה, כי בתום העונה נחוש הכוכב לעזוב את לברקוזן, לפי כל הדיווחים בתקשורת.

רק היעד טרם ידוע. הליגה האנגלית מחכה לו, שם מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי מוכנות לשלם כ-50 מיליון ליש"ט תמורתו, והכחולים מסטמפורד ברידג' מתעניינים במיוחד ביורשו של מיכאל באלאק, אשר צפוי להתפתח לשחקן טוב ושלם יותר מהמקור. גם ריאל מדריד הוזכרה כמועמדת רצינית, אם כי האברץ הוא אוהד ברצלונה שצפה בזמנו בשקיקה בביצועיהם של רונאלדיניו וסמואל אטו ורצה ללכת בעקבותיהם. ויש, כמובן, אופציית באיירן. היא תמיד רלוונטית עבור כל כוכב גרמני צעיר, אבל האברץ לא מתלהב ממנה יתר על המידה. הוא לא בטוח עד כמה הבווארים מעוניינים בו לנוכח העושר הגדול שלהם במרכז המגרש. כפי שצוין ב"בילד", סוכניו של הכוכב לא מרוצים מכך שדווקא לירוי סאנה מסווג כבר מזמן כיעד מספר אחת של האלופה. האברץ לא רוצה לנגן כינור שני. הוא אולי צנוע ושומר את הרגליים על הקרקע, אך את ערכו הוא יודע היטב. הוא תמיד ידע אותו.


יודע היטב את ערכו וכבר מכוון לתחנה הבאה. האברץ עם חבריו (Ina Fassbender/Pool via Getty Images)

כי מאז שהגיע למחלקת הילדים של לברקוזן בגיל 10, סומן הקשר כעילוי. הוא שיחק תמיד עם נערים בוגרים יותר, ענד את סרט הקפטן בנבחרות הצעירות ונזרק למים העמוקים מוקדם מכולם. עד כדי כך מוקדם שאת משחק הגומלין בשמינית גמר ליגת האלופות ב-2017 מול אתלטיקו מדריד הוא נאלץ להחמיץ בגלל מבחן בגיאוגרפיה בבית הספר. ציוניו במבחנים, אגב, היו מעולים. האברץ הוא מופת למקצוענות ולא לחינם הוא הפך לדמות דומיננטית מאוד בהרכב כבר בעונת הבכורה.

חקאן צ'לחנוילו הושעה בתחילת 2017 על ידי פיפ"א בגלל הפרות חוזה בעברו ולברקוזן הוכתה בתדהמה כאשר שמעה על כך, אך תוך שבועות ספורים הבינו במועדון כי מדובר בברכה. צ'לחאנוילו – מוכשר, אך חסר יציבות – נמכר באותו קיץ למילאן. האברץ תפס את מקומו ושידרג את הקבוצה. הוא הרגיש כמו מנהיג כבר בגיל 17. בעונה שעברה, עם 20 שערים ו-7 בישולים בכל המסגרות, הוא כבר היה המנהיג האולטימטיבי. העונה, עם 15 שערים ו-8 בישולים הרחק לפני מחזור הנעילה, הוא לא פחות מכוכב על.

"קאי מזכיר לי את זינדין זידאן", טוען מרסל דאום, עוזר מאמן לברקוזן, "הוא אלגנטי כמו זיזו, עם יכולת מסירה יוצאת דופן. הוא רגוע מאוד ושומר על ריכוז. ואולי לא תמיד שמים לב לזה, אבל הוא גם מהיר למדי. אני לא רוצה לומר שהוא יהיה השחקן הגרמני הגדול בכל הזמנים, אבל יש לו פוטנציאל. השמיים הם הגבול מבחינתו".

הגרמני הכי גדול בכל הזמנים? עם כל הכבוד, זה כבר נשמע כמו הגזמה פרועה, אבל המחמאה רק מדגישה עד כמה האברץ מוערך. ההמולה סביבו עצומה, והוא עשוי להיות אחד השמות הלוהטים ביותר בשוק ההעברות. אחרי שיחתום במועדון גדול, הוא עשוי לבסס את עצמו כאחד הקשרים הטובים בעולם. ואז, הדחיה של יורו 2020 בשנה צפויה לשחק לידיו גם בנבחרת. עד כה, הוא היה שחקן ספסל שנכנס מדי פעם לרוטציה אצל יואכים לב. בקיץ הבא, הוא כבר עשוי להיות דמות מפתח. הכוכבים הגרמנים של באיירן יודעים זאת היטב. בשבת, הם פוגשים אותו, ומנואל נוייר יצטרך להיות במיטבו על מנת למנוע ממנו שער נוסף. האברץ רוצה לכבוש בפעם ה-45 בקריירה נגד האלופה, וזו תהיה מתנה מצוינת ליום הולדתו ה-21.


מתנה ליום הולדת 21. האברץ (MIGUEL RIOPA/AFP via Getty Images)

עוד באותו נושא: קאי האברץ

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי