Sport1 Banner

צפו לקיץ חם: והרי התחזית למשחקי הפלייאוף בליגת העל

ליגת העל
ליגת העל | ספורט1

לאחר פגרת קורונה, יצטרכו הקבוצות להתמודד עם תנאי מזג האוויר של יוני-יולי, בהם ישחקו בישראל לראשונה מאז מלחמת המפרץ. כיצד הן יושפעו והאם יש חשיבות למשחקי ההכנה? עמיקם מדרג

(גודל טקסט)

לא להאמין, אבל רק לפני שלושה חודשים שיחקו פה כדורגל. נדמה שמאז עברו שלוש שנים והרבה יותר מ־17 אלף בדיקות חיוביות, מיליוני מסיכות פנים וטונות אלכוג'ל.
אבל מה שיותר חשוב: לראשונה מאז מלחמת המפרץ, ישחקו פה כדורגל ביוני – גם אם הליגה עשויה להסתיים מהר מאוד מהצפוי. ולא, לא בגלל גל שני של קוביד־19.


תחזית ליגת העל של רון עמיקם (קרדיט: ספורט1)

1) מכבי ת"א 
איך היא חוזרת מהפגרה: אחרי 62 משחקים והפסד ליגה בודד – גם הוא בגארבג' טיים – יוכל ולדימיר איביץ' לסכם את הקריירה שלו בישראל בתוך שלושה ימים, עם שתי חיפאיות ואצטדיון אחד, ענק וריק. הסיפור של מכבי ת"א יגולם בשלושת הימים שבהם תארח את הפועל חיפה ומכבי חיפה. שני ניצחונות, ויהיו לה לפחות תשע נקודות יתרון בטבלה. מי שלא חושב שהיא כבר אלופה, שידבר איתנו אחרי שני המשחקים האלה. במהלך פגרת הקורונה קיבלה מכבי ת"א בחזרה את דור פרץ, שנראה כי ישתלב מהר מאוד ברוטציה, והוכיחה בשלושת משחקי ההכנה שהיא בכושר הבקעה נהדר, חדה, מהירה, מתואמת ובקיצור: מפחידה.

2) מכבי חיפה 
איך היא חוזרת מהפגרה: בעוד מכבי ת"א מתקשה לחלק דקות משחק לכל שחקני הסגל, בחיפה הסגל בסימן שאלה: ליו נפצע ועזב, יובל אשכנזי ודולב חזיזה מתאוששים מניתוחים ואילו סאן מנחם ונטע לביא לא ישחקו במשחק החזרה מהפגרה מול הפועל ת"א בגלל הרחקות. העונה יכולה להיגמר כבר בשבת, אבל גם לקראת משחק העונה ביום רביעי, מצבה של חיפה לא מזהיר – כמו גם יכולתה במשחקי ההכנה. אתפלא מאוד אם חיפה תנצח בשני משחקיה הקרובים, וגם אם זה יקרה, השמיכה שלה מאוד קצרה ותועלת חמשת החילופים עוד תהפוך לחיסרון למול המתחרות עמוקות הסגל. מה שמבטיח זה השקט בגזרת ירדן שועה, שאולי יאפשר לו להראות מה הוא שווה – ואולי גם לטרוף את הנבואה שלנו.


ולדימיר איביץ' ומכבי תל אביב בדרך לאליפות שנייה ברציפות (קרדיט: ספורט1)

3) בית"ר ירושלים 
איך היא חוזרת מהפגרה: ההדחה מגביע המדינה מנעה עונה שהייתה יכולה להסתיים עם תואר (עם כל הכבוד לגביע הטוטו). אחר כך הגיעה הקורונה וגרמה גם לנזק כלכלי. נותר חודש וחצי של גארבג' טיים, ובבירה מורגשת בעיקר תחושת חמיצות. המקום באירופה מובטח, ולכן ההכנות לעונה הבאה בעיצומן, אבל גם אירופה היא לא פרס כזה גדול – לבית"ר רקורד רע באירופה, וניקוד נמוך שלא מבטיח גדולות. יהיה לה קשה להרים את עצמה לתצוגות כדורגל, בוודאי לנוכח העובדה כי תארח בעוד עשרה ימים את מכבי ת"א, במה שאולי עוד יכול להיות משחק התקווה של מכבי חיפה. בפלייאוף נראה אולי את עידן ורד, קצת שלום אדרי (תענוג) והרבה אלירן עטר, כך שייתכן שלצופים בבית תהיה חוויית צפייה. אחרי הכל, בית"ר בלי קהל זה כמו פאנל פרשנים בזום.

4) הפועל ב"ש 
איך היא חוזרת מהפגרה: הניצחון הכי גדול של ב"ש בפגרת הקורונה הייתה ההחלטה שלא לתת להפועל ת"א רישיון לשחק באירופה, מה שמשפר את סיכויי הקבוצה הדרומית להגיע לשם. ב"ש עדיין מלקקת את פצעי המשבר הכלכלי, ועם כל הצרות הבלתי נגמרות (עזיבת אלונה ברקת, עזיבת נייג'ל האסלביינק, סירוב השחקנים לחתום על הסכמי קיצוץ, משחקי ההכנה הצולעים), מחכה לה משחק סופר־חשוב בעוד פחות משבועיים – חצי הגמר מול מחזיקת הגביע בני יהודה. הגדולה של ב"ש היא המאמן שלה. יוסי אבוקסיס מוציא מים מהסלע ככל שהסלע מאבד אחיזה עם עונת הגשמים. המקום הרביעי בסכנה, ועדיין אני חושב שלמרות אי־הוודאות הכלכלית, ב"ש תשמור על מקומה. לגביע וליוסי אבוקסיס חוקים משלו.


אלונה ברקת. בבאר שבע עדיין מלקקים את פצעי המשבר (לירון מולדובן)

5) הפועל ת"א 
איך היא חוזרת מהפגרה: הפועל ת"א סוגרת חמישיית גדולות נדירה, והשאלה היא אם תנצל את הבעיות הכלכליות בשתי הקבוצות שמעליה כדי לשפר עוד יותר את מיקומה – מדובר בהפועל ת"א, מועדון שלפני עשור היה הישראלי המצטיין באירופה והיום לא מקבל אפילו רישיון. תוסיפו לכך את החיכוכים (שהסתיימו) בין נציג הבעלים משה סיני לשדרת הניהול ואת חצי גמר הגביע מול הלוזונים, שמהווה הזדמנות בלתי חוזרת לסיים את העונה בצורה חלומית. בכל מקרה, הליגה לא תשחק תפקיד עד לסיום העונה, אבל שחקני נוער ייתכן שכן. פוטנציאל לטראומה: שני משחקי דרבי נוספים, שכרגע מסתמנים ללא קהל.


6) הפועל חיפה 
איך היא חוזרת מהפגרה: למרות משחקי ההכנה המוצלחים, לא בטוח שבצד האדום של חיפה שמחים כל כך להעביר פלייאוף עליון נטול קהל מול חמש הגדולות. כבר במשחק הקרוב ייעדרו גילי ורמוט ועדן בן בסט, ולא משום שהם בקבוצת סיכון, אלא כיוון שקשה מאוד לחזור מחוסר פעילות בלי להיפצע. בשנים האחרונות הקבוצה שסיימה את העונה הסדירה במקום השישי רשמה בפלייאוף בין ניצחון אחד לשלושה והפסידה בין חמישה לשבעה משחקים. האחרונה שהצליחה לעלות מהמקום השישי לחמישי הייתה מכבי חיפה לפני חמש שנים.


ניר קלינגר. פלייאוף מאתגר לפניו (אריאל שלום)

7) מ.ס. אשדוד 
איך היא חוזרת מהפגרה: רן בן שמעון הספיק לאמן בשמונה משחקי ליגה ולנצח פעמיים, כך שהוא מגיע רעב. העובדה כי קבוצת הנוער סיימה את העונה (עם כרטיס לליגת העל) תאפשר לבן שמעון לקבל חיזוק מלמטה, למשל עוז בילו המוכשר. אשדוד גם סגרה מהר יחסית את עניין הקיצוץ, מגיעה בראש כמעט שקט, ואחרי ניצחון בהכנה על הפועל ב"ש.

8) בני יהודה 
איך היא חוזרת מהפגרה: מזל שהחלה עונת הרחצה, כי 13 נקודות מהקו האדום כשנותרו שבעה משחקי פלייאוף, זה בדיוק הנצחת המשפט "יישארו בליגה גם אם לא יופיעו עד לסיום העונה". בני יהודה הייתה מאבדת עניין לחלוטין אלמלא הייתה צריכה להגן על הגביע שבו זכתה, מול האקס אבוקסיס בעוד פחות משבועיים. חדשה מהפגרה הייתה פרישתו של איציק עזוז, והחזרה מהפגרה הגיעה עם הפסד כואב בהכנה מול בית"ר ירושלים, שיותר מאשר הראה את מצבו המזעזע של הסגל, הראה את מצבו הרעוע של משטח האימונים בשכונת התקווה.


9) הפועל חדרה 
איך היא חוזרת מהפגרה: הפועל חדרה סיימה את העונה, היא רק לא הודיעה על כך רשמית. הפער שלה מירידה נראה מבטיח, והקורונה אף בלמה תשלומי בסיס ופרמיות שהיו מאיימים על היציבות הכלכלית. חדרה חזרה להתאמן מאוחר, נראתה לא מוכנה במשחקי האימון וסביר שתתקשה במשחקים הראשונים של הפלייאוף. אם תגיע ל־40 נקודות, זה יהיה הישג.


רן בן שמעון. יסיים בטעם טוב (דני מרון)

10) מכבי נתניה 
איך היא חוזרת מהפגרה: נתניה נמצאת עמוק בהכנות לעונה הבאה, בעיקר נוכח ההחלטה של אייל סגל לזוז אחורנית. יש אי־ודאות גדולה לקראת העונה הבאה, כך שהפלייאוף התחתון יכול להוות הרצה לחלק מהשחקנים, ובמידה מסוימת גם עונש (ואולי גם סרט אימה). המשחק הקרוב מול קריית שמונה עוד עלול בדיעבד להתברר כקריטי.

11) הפועל כפ"ס 
איך היא חוזרת מהפגרה: בקבוצה מהשרון היו שמחים לו העונה הייתה מסתיימת ולא היה נדרש מהם לשחק שבעה משחקים עם פער יפה (אך לא מבטיח) של 5 נקודות מהקו האדום. הפגרה עצרה מומנטום שאותו הוביל המאמן החדש, עמיר תורג'מן, אך גם יצרה חיכוך בין השחקנים להנהלה סביב הקיצוץ. מאזן משחקי הבית העגום של כפ"ס (שני ניצחונות בלבד) מדאיג לנוכח העובדה כי הקבוצה אמורה לארח את שלוש המדורגות מתחתיה.

12) קריית שמונה 
איך היא חוזרת מהפגרה: ההפסקה באה מצוין לקריית שמונה. העובדה שמדובר במועדון ותיק, מנוסה ומסודר סייעה לה להגיע מהר להסדר מול השחקנים ולהתחיל את שגרת האימונים מוקדם מבין קבוצות התחתית. במקום להידרדר בעקבות ההפסד לנס ציונה טרום המשבר, קריית שמונה תצא מהמשבר מחוזקת, ותוכל להבטיח הישארות מוקדם מהצפוי.


מכבי נתניה. כיצד עונת הבלהות תיגמר? (דני מרון, אריאל שלום)

13) סקציה נס ציונה 
איך היא חוזרת מהפגרה: משבר הקורונה היה אסון למועדון חסר ניסיון בליגת העל כמו נס ציונה. לא שלקבוצות אחרות יש ניסיון בהתמודדות עם משברים כאלה, אבל כשקבוצה תלויה בעיקר בזרים שלה, והם לא בארץ, אין באמת שגרת אימונים והליגה כבר בפתח. נס ציונה עומדת בפני חודש קריטי, שכן היא פותחת את הפלייאוף מתחת לקו האדום וללא המומנטום שהיה אמור לקרב אותה לחוף מבטחים.

14) הפועל רעננה 
איך היא חוזרת מהפגרה: דווקא אחרי שנים של יציבות, בעונות האחרונות שברה כמעט הפועל רעננה את שיאי מינויי המאמנים: דודו אברהם, גיא לוי, דני בונדר, מנחם קורצקי, ניסו אביטן, גל כהן ועכשיו אייל לחמן. ללחמן יש להט, אבל הוא לא אימן שמונה שנים בליגת העל, ובקושי אימן מאז בוגרים. המינוי שלו – בסוף הפגרה ולא בתחילתה – לא יאפשר לרעננה למחוק שש נקודות פיגור ולהשיג לפחות 15 נקודות כדי להינצל.


מנחם קורצקי וגיא לזון. בדרך לליגת העל (קרדיט: דני מרון)

העולות מהלאומית 
מכבי פ"ת תעלה ליגה, לא היה בכך ספק לפני פתיחת העונה וגם לא יהיה בתשעת המחזורים שנותרו. אי־השקט סביב מוחמד אבו יונס בסכנין וסביב הספונסרים בהפועל קטמון עושים מ־4 נקודות הפער של הפועל ראשל"צ הרבה יותר, וגם ראשון תעלה.


יונתן כהן. שחקן העונה (קרדיט: ספורט1)

השחקן המצטיין 
לפי משחקי ההכנה, עטר ממשיך את הקו שאפיין את טרום המשבר, והוא מגיע רעב וקטלני מתמיד. זה יכול להפוך אותו לשחקן המצטיין של הפלייאוף, אבל לא ייקח את התואר הכלל עונתי מיונתן כהן, שהשמאלית הקטלנית שלו נראתה במשחקי ההכנה חדה מתמיד

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי