Sport1 Banner

טביב גרם לעידן כבירי להיראות מגוחך

|

הפועל ת"א על הקרשים ורחוקה שנות אור מהדאבל ב-2010. מה גרם לאדומים לדחוק בבעלים החוצה ולמה בית"ר לא מתרוממת?

(גודל טקסט)

הרגע המכונן של מפגש ההזיות בין בית"ר ירושלים להפועל ת"א, זה שזכה לשם המכובס "המשחק המרכזי של המחזור ה-10 בליגת העל", צריך להיות, ללא ספק, לחיצת היד בין הבוסים הגדולים של שני המועדונים – אלי טביב מצד החתן ואמיר כבירי מצד הכלה.

 

בכל זאת, מדובר בהתנגשות טיטאנים מעניינת – בין האדם שאמרו עליו שהוא הורס את הפועל ת"א לבין האדם שנמצא שם כעת, כשכל רגע יש חשש שגם דוד הרשליקוביץ' ישלח כתב תביעה וידרוש 2.56 מיליון דולר בגין חובות עבר.

 

 

שש שנים וחצי אחרי הדאבל המטורלל ההוא – ועדיין אי אפשר להבין מה היה לאוהדי הפועל ת"א נגד אלי טביב. אפשר להבין מה היה לאוהדי בני יהודה נגד משה דמאיו, למה הצעירים ביציעי מכבי פ"ת לא מרוצים מהלוזונים ועל מה מתבססת המחאה נגד ג'קי בן זקן. אפשר (נניח) גם היה להבין מה רוצים אוהדי הפועל ת"א מטביב עוד לפני שהגיע הדאבל. אבל אחרי האליפות הכי עוצמתית שאי פעם חוו, כשבקבוצה שלהם משחק השחקן הטוב ביותר בישראל ועדיין ניתן היה לגלות איזשהו בדל של הבנה למצב, לולא השנים שהגיעו אחר כך.

 

מה עשתה הפועל ת"א מאז שטביב עזב אותה? האם באמת הכביריזם – סוג של דרך חיים שכוללת בתוכה, כך נראה, קריאה רפרפנית מדי של חוזים, פנטזיות על סכומי עתק שעפים על שחקנים בכירים, יחסים לא ברורים עם עיריית בת ים ובעיקר רצף כישלונות מקצועיים – לא מביא איתו איזשהו געגוע לתקופת טביב?

 


מה היה כל כך רע בעצם? (עדי אבישי)

 

הבעיה של טביב היא שהוא לא מגיע למפגש הזה כמנצח. הפועל על הקרשים, אבל בית"ר שלו לא נראית כמו להיט ניהולי ומקצועי, ובניגוד למה שהשיג עם הפועל ת"א, בינתיים אין לו אף קבלה להתהדר בה – דבר שבהחלט היה יכול להבהיר את האנטי של אוהדי הפועל כלפיו (אילולא הדאבל של 2010, כמובן).

 

אז מה כבר יכול לצאת מהקרב הזה, בין שתי המנוהלות גרוע כל כך, שזוכות ליחס כל כך אמביוולנטי מהקהל שלהן ורק אלוהי הכדורגל הישראלי יכול לדעת מה יהיה בגורלן בעוד שנתיים או שלוש? באופן ביזארי – משחק טוב, כי זה מה שבדרך כלל קורה פה כשיש קטסטרופות ניהוליות: בכל זאת מדובר ברן בן שמעון, עוד נפגע הפועל ת"א, שעומד מול גיא לוזון (שגם הוא נפגע הפועל ת"א, לכאורה) – עם הגנות לא משהו וים של עצבים שיעופו מהיציע לדשא. עם תנאי פתיחה כאלה, אפשר לצפות למשחק טוב – כלומר לאחד שיש בו גם שערים, גם אש על הדשא וגם שלתוצאה שלו יהיה משקל משמעותי בהמשך העונה של אחת (או שתי) הקבוצות.

 


מתגעגעים אליו בצד האדום? (דני מרון)

 


צוחק על הפועל מלמעלה (דני מרון)

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי