Sport1 Banner

זמן התקפה: לוזון צריך את אזמי בשביל להשתדרג

לא רק קינן צריך להיות סקורר
לא רק קינן צריך להיות סקורר | צילום: דני מרון

הירוקים זקוקים למוציא לפועל, אשדוד לעומת זאת נהנית מכישרון אדיר

(גודל טקסט)

1. הפתיחה של רנה מולנסטיין במכבי חיפה הייתה מצוינת. רבים הרימו גבה כשרועי קהת או סאן מנחם לקחו את קו שמאל במערך של 2-4-4, ומשום מה ההולנדי נכנע ונטש את השיטה. גיא לוזון ידוע בתפיסת הסגירה האזורית שלו, ואין כמו שלושה קווים ישרים כדי להביא את תהליך הלימוד שלו לידי ביטוי.

 

מולנסטיין נטש את השיטה, לוזון החזיר אותה ומכבי חיפה היא הקבוצה היחידה היום בכדורגל הישראלי שמשחקת עם שני חלוצים בשפיץ ורק שני קשרים מרכזיים. גילי ורמוט, ניקיטה רוקאביצה, אלירן עטר ורועי קהת הם הרביעייה הקדמית של לוזון, ויתרונם בכך שכל אחד מהם יכול לשחק כמעט בכל משבצת ברביעייה הזו. די נדיר למצוא חלק קדמי בו כולם יכולים לשחק באגף השמאלי, וללוזון נדבקה רביעייה נדירה שכזו.

 

 

מ.ס אשדוד הינה קבוצה התקפית בתפיסת העולם של המועדון. שימו לב אילו שחקנים קדמיים שיחקו בקבוצה בשנתיים האחרונות: דין דוד, ניב זריהן, חן עזריאל, אור אינברום, מיכאל אוחנה, בנצי מושל, דולי מנגה, לוסיו, דראזן בגאריץ' וסנדרו גוטאל, כשהשישייה הראשונה, הישראלית והצעירה, היא הטובה שבהם.

 

רן בן שמעון חייב להשתמש קודם כל ברביעייה שנותרה: עזריאל משמאל, דוד בשפיץ, מושל בימין ואינברום מאחוריהם. רביעייה שכזו, יש בה שילובים מהאיכותיים ביותר שיכולים לעשות צרות לכל הגנה בכדורגל הישראלי, גם לזו המאורגנת של מכבי חיפה.

 


אזמי, מכונת שערים בנורבגיה (ערן לוף)

 

2. אשדוד כבשה רק שני שערים בארבעת המשחקים האחרונים, מגמה מנוגדת לחלוטין להשקפת העולם בעיר הנמל, ורביעיית הישראלים המהירה יכולה לתת מחר תשובה מוחצת לגארי קגלמאכר, הולמר איולפסון ודקל קינן – שלושה מתוך ארבעה באחת ההגנות האיטיות בליגת העל.

 

אלא שבמאבק בין הזוגות במרכז השדה, איני בטוח שהצמד של אשדוד נופל מזה של הירוקים. קמיל ואצק ונטע לביא טובים ואף משלימים זה את זה: האחד סוגר קווי רוחב, השני נע בקו אורכי מרחבה לרחבה ושניהם שחקנים של שתי נגיעות. פשוט ומסודר.

 

אך גם הצמד של אשדוד טוב מספיק למאבק בלב המגרש. תום מונד, ניסה מזלו בבית"ר ירושלים, הינו קשר אירופי לכל דבר: גבוה, בעל משחק ראש ונייד. מונד הוא פספוס גדול, אולי בשל חוסר "רוע" ודומיננטיות. השני, גדי קינדה, הוא כוכב שגדל כקשר קדמי, הוסט לאחור ומסוגל לשחק גם כאיש הרוחבי כמו לביא וגם לאורך בסגנון של ואצק. במגע עם הכדור, קינדה חכם, מתוחכם ומרשים יותר משניהם, ורק חוסר במוטיב האחריות והיציבות מונע ממנו בשלב זה את הפריצה לצמרת

 


מונד, קשר אירופי לכל דבר (דני מרון)

 

3. מכבי חיפה הייתה כמהה לאימונים הטקטיים הללו, ומטרתה היא להתייצב סוף סוף ולהראות שההר ירוק כל ימות השנה. ולא רק בתקופת הבנייה בקיץ. למרות מחלקת הנוער המפוארת, נראה שבחלון ההעברות בינואר פגע יעקב שחר עם הרכש. בודו גלימט הוא מועדון הדייגים שהפתיע והימם בזמנו את בית"ר ירושלים בגביע אופ"א. נראה שהפריצה הבאה מהמועדון הנורבגי תבוא מפיטים אזמי,

 

האיש שכבש בשתי הליגות העליונות שם לא פחות מ-56 שערים בארבע עונות, לא דבר של מה בכך. והנה עוד נדבך לחלק הקדמי של גיא לוזון – שחקן שלפני שנתיים כבש 31 שערים בליגה השנייה בנורבגיה, בהם שישייה, רביעייה, שלוש שלישיות ושני צמדים. כוכב העתיד.

 

4. מחצית משעריה כבשה עד היום אשדוד כבר בעשרים דקות הראשונות. דין דוד כבש שלושה, שניים מהם בדקות 12 ו-17; מושל כבש בסכנין בדקה החמישית; עזריאל כבש מול מכבי פ"ת בדקה ה-18; דן ביטון ניצח את אשקלון בדקה השמינית; זריהן את הפועל ת"א בדקה ה-11.

 


גם הפעם יגרום לנו להתיישב מהר? דין דוד חוגג בסיבוב הראשון (דני מרון)

 

המשחק בין השתיים (18:15, ספורט1) יהיה משחק של התקפות. רק נבקש מהמאמנים לתת לחלוצים לשחק, יחד, ואנו נקפיד לשבת בזמן על הכורסה כדי לא לפספס אף גול בפתיחה.

עוד באותו נושא: פיטים אזמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי