Sport1 Banner

ב"ש צריכה להתרגל לחיים אחרי הזוהר

| צילום: דני מרון

האדומים ינסו להתמודד עם האפרוריות של הליגה, מכבי חיפה תמשיך לפנטז?

(גודל טקסט)

1 תודה לאל, נגמרו הפגרות המוזרות שנכפו על הכדורגל הישראלי, ועכשיו נקבל (למעט השבת הראשונה של ינואר) את ליגת העל בריצת מרתון רצופה עד האביב. זה גם הזמן בו הפועל באר שבע תוכל להתמודד עם המבחן האמיתי הראשון שלה לאחר האליפות: השגרה. 

חייבים להודות, אין דבר יותר כיף מלתת חמישייה לאשקלון וללכת לנוח שבועיים, אבל עכשיו מתחילה העבודה הקשה, השחורה והסיזיפית, שעיקר מטרתה ליקוט נקודות מול יריבות מזעזעות שבאות להציק ומתפללות לגמור ב-0:0 או לגנוב גול. כשעוברים את זה פעם בכמה משחקים זה פחות כואב, אבל הנה, עכשיו זה יקרה לב"ש שבת אחרי שבת.

שימו לב איך נראה לוח המשחקים של ב"ש החל מהמחזור הקרוב, עד הפעם הבאה שתפגוש יריבה שקולה (מכבי חיפה במחזור ה-17): הפועל חיפה, הפועל כפר סבא, אשדוד, בית"ר ירושלים, רעננה, הפועל ת"א וסכנין. כולן קבוצות כדורגל שנראות רע, משחקות רע, מתנהלות רע (לכאורה, על פי פרסומים זרים) ולולא בני יהודה והפועל אשקלון – שתיים מהן היו מועמדות מובילות לדייט עם אבו סובחי בלאומית בעונה הבאה. ובכל זאת, הסיכוי שב"ש תביא 21 נקודות מלאות משבעת המשחקים האלה קיים, אבל שואף לאפס. 

אחת הסיבות היא החורף. כי אם לא מספיקות היריבות המבאסות, שמוציאות כל חשק לשחק כדורגל טוב וענייני, מגיע גם הקור. ישראל היא אמנם לא קולחוז בצפון מזרח סיביר, אבל כדאי שתשכחו מכל האגדות המטופשות האלה על "מזג אויר אירופאי". אף אחד לא אוהב לשחק כדורגל בגשם כשבחוץ 12 מעלות.


בוזגלו. ב"ש תצליח להתמודד עם האפרוריות? (דני מרון)

עוד דבר שבב"ש יצטרכו לחיות איתו החל מעוד כמה שבועות הוא סוף הזוהר של המסלול האירופי. גם אם יעפילו לשלב הבא, מה שעדיין יכול לקרות – החבר'ה של בכר יצטרכו לעבור את כל דצמבר וכל ינואר, וגם חלק ניכר מפברואר בין חדרי ההלבשה המפוארים של ארץ הקודש. זה פחות כיף, אין מה לעשות.

והתיק הכי קשה שמחכה לחבר'ה של ברק בכר הוא העובדה שכל זה כבר לא חדש. אין כבר את ההתרגשות הסוחפת של ריצה היסטורית לאליפות, אלא בדיוק ההפך – עכשיו ב"ש היא אלופה וכולם מחכים לה עם סכין בכיס, דרוכים ומוכנים לעקוץ ברגע המתאים. 

אז הנה המבחן האמיתי של האלופה: לדלג על המהמורות האפרוריות והקשות של החורף בשלום – משחק עונה מול מכבי תל אביב זה כיף, אבל אליו ממילא מגיעים במוכנות גבוהה. לאסוף את הנקודות מהפועל חיפה ואשדוד, מאשקלון ובני יהודה, ממכבי פ"ת ומקריית שמונה – ככה לוקחים אליפות. ב"ש יודעת את זה, בכל זאת, בשנה שעברה זה מה שהביא לה את התואר.


משחקים מול מכבי ת"א זו לא חכמה (דני מרון)

2 מי שהולכת לחורף לא רע היא מכבי חיפה. הירוקים מרחפים כבר יותר מדי זמן בארץ ה"נדמה לי", כשכל רגע הם מאיימים להנחית כאן את הרכש שישנה את המאזן ויחזיר אותם לתמונה, וכל ניצחון על אשקלון הוא הוכחה לכך ש"הסגל התחבר, השחקנים מבינים את המאמן והוא מוציא מהם את המיטב". אז עכשיו מגיע זמן הפנטזיות הקלאסי של מכבי חיפה, שבו יכולים החבר'ה לספר לעצמם שוב איך למרות שהעונה הזו גמורה, בעונה הבאה זה בטוח יבוא, נטע לביא תכף יפרח, סאן מנחם צובר ניסיון, עטר הוא עטר, כבר אין בעיה בשער והאצטדיון מלא בכל משחק. לפנטז בחורף, צריך להבין, זה פחות או יותר הדבר הכי כיף בעולם. אתה שוכב מתחת לפוך, חולם על איך בעונה הבאה תחזור להיות אימפריה שלוקחת אליפות בהליכה ובין לבין אולי גם תצליח לנצח את הפועל ב"ש שוב, כדי להפוך את החורף שלה לקשה יותר ואת שלך למתוק יותר מחלומות נוצצים.


מכבי חיפה. יתעוררו מהחלום? (עדי אבישי)

עוד אחד שמתחיל את המאני טיים שלו הוא ברק אברמוב, הראיס החדש של בני יהודה. עד עכשיו, במשך תשעה מחזורים, הקבוצה שלו עברה – לטוב ולרע – דברים שלא קרו לה במשך עשור רצוף אצל הבוס הקודם. העונה התחילה לפני שלושה חודשים ועדיין לא ברור מי מהשחקנים בבני יהודה מסתלבט על הבוס החדש ומי באמת חווה תקופה נוראית וחסרת מזל, דבר אחד בטוח: הסיפור הזה חייב להיגמר ומהר והשחקנים של יעקב אסייג צריכים להתחיל לשחק כדורגל, אחרת בני יהודה תהפוך להיות המכבי נתניה של העונה הזו.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי