Sport1 Banner

כוכבי העבר יודעים: משחק העונה ילהיב

שני שחקנים מרכזיים. זהבי ומליקסון
שני שחקנים מרכזיים. זהבי ומליקסון |

רגע לפני משחק העונה, דבורין הפנה 5 שאלות לכוכבי העבר של הקבוצות. רוני מוסקוביץ' סבור שלב"ש יש יתרון, ו-ויקי פרץ יודע: "ב"ש תזכה בתואר אם תנצח, ואם היא תשחק על תיקו היא תפסיד"

(גודל טקסט)

לקראת משחק הגדולות של ליגת העל בכדורגל, שהוא באמת משחק העונה, טוב לשמוע את דעתם של שני שחקני עבר מצטיינים מהפועל באר שבע ומכבי תל אביב.

 

מצד אחד השוער רוני מוסקוביץ, שזכה עם הפועל ב"ש בשתי האליפויות היחידות שלה, ומצד שני החלוץ המרכזי של מכבי ת"א, ויקי פרץ, שבעיטותיו העוצמתיות והמדויקות הרעידו רשתות. בראיון מיוחד לספורט1, שניהם השיבו על חמש שאלות זהות.

 

 

בהסתכלות מקצועית טהורה, מהם יחסי הכוחות שבין הפועל באר שבע למכבי תל אביב?

מוסקוביץ: "הפעם הכוחות אינם שווים, ואני רואה יתרון מסוים להפועל ב"ש. אמנם למכבי ת"א יש את החלוץ הטוב ביותר בארץ, ערן זהבי, אבל קבוצתית ב"ש עדיפה ומשחק ההגנה שלה תורם את תרומתו החשובה".

 

לא סתם שתיהן מובילות את הליגה (דני מרון)

 

פרץ: "לא סתם שתיהן מובילות את הליגה, ולדעתי הכוחות כן שווים. המשחק ביניהן יכול להכריע את שאלת האליפות, כאשר תיקו אינו טוב למכבי ת"א. ניצחון באר שבעי יעניק לה את התואר, אך אם תפסיד היא תינזק".

 

מי הם השחקנים שעושים את ההבדל בכל אחת מהן?

מוסקוביץ: בב"ש אלה אוגו וחובאן השולטים במרכז השדה. מליקסון חשוב, אבל יש אצלו עליות וירידות קיצוניות. למכבי ת"א יש את מדוניאנין, זהבי ואלברמן".

 

פרץ: "הדומיננטיות של ב"ש היא במשחק ההתקפה, ויש לה את מליקסון, נאווקמה וברדה. הקישור של מכבי ת"א עדיף בזכות אלברמן ומדוניאנין. הבעיה שלה היא בכך שהיא תלויה בשערים שיבקיע זהבי. כל האחרים בהתקפה מתחלפים, ולא טוב למכבי ת"א שהכל בהתקפה בנוי על זהבי, שתפוקתו בשערים היא עצומה".

 

הקישור של מכבי ת"א עדיף (דני מרון)

 

משחקים שהיו גדולים על הנייר אכזבו לא פעם. מה הציפיות שלכם מהמשחק הזה?

פרץ: "אני מקווה להצגת כדורגל וזה מהטעם הפשוט: שתיהן רוצות להכריע את המשחק. אם ב"ש תבוא לשחק על תיקו, היא תפסיד. היא גם אינה בנויה למשחק הגנתי, והוא אינו מתאים לה".

 

מוסקוביץ: "למכבי ת"א אין מה להפסיד במשחק הזה, ולכן היא צריכה להמר על ההתקפה, מה שיהיה דווקא טוב לב"ש. אני מאמין שהקבוצות לא יאכזבו את הקהל והן יכולות להפגין משחק מלהיב עם שערים".

 

ומה הניחוש שלכם?

פרץ: כל תוצאה אפשרית. שתי הקבוצות יעשו מאמץ אדיר לנצח".

 

מכבי ת"א חייבת להמר על ההתקפה (עדי אבישי)

 

מוסקוביץ: "ההיסטוריה מלמדת שמשחקים כאלה מסתיימים פעמים רבות בתיקו. הביתיות אינה מרכיב כה חשוב כפי שהיה פעם. אני רוצה שב"ש תנצח".

 

ויקי, ספר בקצרה על רוני מוסקוביץ כשוער הפועל ב"ש

פרץ: "אני זוכר שרוני הגיע אליה ממרמורק. שוער לא גבוה, אבל מבין כדורגל, קורא את המשחק וחי אותו בכל רגע. רוני היה מרכיב חשוב מאד בהצלחותיה".

 

רוני, ספר על ויקי פרץ החלוץ

מוסקוביץ: "חלוץ עם מקסימום תפוקה. ויקי ידע להבקיע שערים מכלום, ואת זה כמובן שאי אפשר לקחת ממנו".

 

ב"ש לא בנויה למשחק הגנתי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי